mulle tulee kahvivieras joka on dietillä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xsax
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xsax

Vieras
sanoi että ei tarvii mitään olla kahvitarjottavaa. mutta, haluan silti tarjota jotain. mikä olis kevyintä tarjottavaa, tai parasta laihislaiselle?
makeaa, ei suolaista. :p

no oisin nimenomaan suositellu siulle jotain valmiita voileipiä ruisleivästä (ilman levitettä ) muttaku pitääki olla makeaa niin.... ihan perinteinen pulla, mutta pistät vaan puolet vähemmän rasvaa ja sokeria siihen taikinaan.

0,1% maitorahkaa ja marjoja, makeutusainetta oman maun mukaan lisäksi. Rahkasta saa proteiinia jota laihduttaja tarvitsee mutta kaloreita tosi vähän. Ja jos vieras ei syö niin sulla on namia iltapalaa tiedossa :p Ei kermavaahtoa tms sekaan vaan ihan sinänään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
0,1% maitorahkaa ja marjoja, makeutusainetta oman maun mukaan lisäksi. Rahkasta saa proteiinia jota laihduttaja tarvitsee mutta kaloreita tosi vähän. Ja jos vieras ei syö niin sulla on namia iltapalaa tiedossa :p Ei kermavaahtoa tms sekaan vaan ihan sinänään.

Kauniissa astiassa tarjoiltuna niin ihme jos ei kelpaa ainakin vähän =)

Tai jos on NIIN tiukka ruokavalio niin olet ainakin yrittänyt

kääretortuunhan ei tulis rasvaa lainkaan? jos mä heittäisin marjoja vaan väliin? tietty voishan sitä pitkopullaa vaikka tehdä, lapset sais sitte köyhiä ritareita.. :p

Marja tai hedelmä rahkaa kevytversioihin tehtynä.
Omena ja appelsiini lohkoja, valmiiks kuorittuja klementiinejä, viinirypäleitä.
Mahdollisuudethan on melkein rajattomat :)

Tai vaikka porkkanatikkuja ja kukkakaalia ja paprikasiivuja dipin kanssa. (suolainen vaihtoehto)

Alkuperäinen kirjoittaja xsax:
kääretortuunhan ei tulis rasvaa lainkaan? jos mä heittäisin marjoja vaan väliin? tietty voishan sitä pitkopullaa vaikka tehdä, lapset sais sitte köyhiä ritareita.. :p

Sokeria ja venhäjauhojahan siinä on eli ns tyhjiä nopeita kaloreita. Itse dietillä ollessani en ottaisi vaikka kiittäisin kauniisti ajatuksesta. Täytteessähän on myös sokeria (hillo, kermavaahto tms) Mutta kukin tavallaan :)

Itse olen vasta nyt tavoitteessani ja söin tuota marjarahkaa herkkuna, siki se tuli ekana mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

muuten hyvä, mutta en mä ainakaan kahvin kans mielellään rahkaa syö...

osta vaikka sellasia laihduttajien välipalapatukoita, käy keksistä =) tai oikeeta,tummaa, suklaata pilkot nättiin pieneen kulhoon josta voi ottaa sitten sen kahvin kanssa =) on jopa terveellistä!

Mä oon itse oon laihiksella ja paras ja helpoin vaihtoehto on kahvipöytään pullapitko. Yhdessä viipaleessa on 2 pistetta. Mutta jos tää sun kahvivieras karppaa, niin sitten varmaankin toi tumma suklaa, lidlistä saa hyviä :p

vieras ei karppaa. kuluttaa kaloreita liikkumalla ja imettää, siksi haluan hälle tarjota jotain jokatapauksessa, ottaa tai ei. ruuan jälkeen kahvin kaa maistuis joku jonka saa käteen.. tai sitten mä vaan oon outo kun en ite välitä happamasta rahkasta yhtään :x

ja winner löyty, hieman parempi pullapitko, vähemmän ravaa ja sokeria taikinaan ja sekaan täysjyväjauhoja. :) tää uppoo kyllä muillekin.
olen itse karpannut ja sieltä oma viehätys tummaan suklaaseen. vieras on makealle perso tyyppi. ja minun mielestä tälläiset erikoistapaukset kuin vierailut kaukaisen ystävän luona tmv. on ihan tarpeeksi hyvä syy ottaa esim. pieni pulla.

Alkuperäinen kirjoittaja xsax:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Älä sitten loukkaannu, jos vieras ei syö tarjoilujasi.

no en tod.
miks loukkantuisin, jos haluan jotain tarjota vaikka sanoo että ei tarvii, niin omapa on häpeeni jos näen "turhaa" vaivaa. :)

Ihan varalta sanoin, en pahalla. Jotku emännät laittaa sen seittemää sorttia ja loukkaantuu,jos ei maista vähän kaikkea. :)

Yhteistyössä