Mulle tarjottiin kissanpentua.. mitähän sitä tekisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kyy

Aktiivinen jäsen
24.04.2008
7 396
4
36
Itsellä hirvee kissakuume päällä, aina ollu kissa haaveena. Ja poikakin on jo monta vuotta kissaa pyytänyt. Ollaan ihan toivottomia kissaihmisiä pojan kanssa ja kumpikin kaipaisi sellaista pientä ihanaa palleroa. :heart:

Sitten se mutta:
Meillä on jo kaksi koiraa. Ne kyllä varmasti saisi kissaan totutettua ajan kanssa. Suurempi mutta on se, että mä oon allerginen eläimille. :kieh:
Myös koirille, mutta niihin en reagoi kun ovat aina olleet. Kissakaan ei välttämättä mitään kovin suuria oireita toisi. Ainakaan näin talvella.

Asutaan maalla, että tilaa kyllä olisi. Mitähän sitä tekisi? Pelissä on järki ja tunteet, mutta kumpi lopulta painaa (ja pitäisi painaa) vaakakupissa enemmän? Auttakaa mua tekemään hyvä päätös tässä asiassa! :D

Älä ota. Kissanpöly on hirveää, jos on allerginen ja voi aiheuttaa ihan erilaiset oireet kuin koirat. Voi allergia myös pahentua kissan takia, jolloin pahimmassa tapauksessa voit joutua luopumaan koko eläinmäärästä -myös siitä kissasta. Vanhempaa kissaa taas ei saa uuteen kotiin kovinkaan herkästi ja voi olla, että ainoa ratkaisu olisi lopettaminen..

Älä siis ota kissaa, kissan itsensä takia!

:D Oliko hyvä puhe? B)

ku mä exän kanssa aloin seurustelemaan sai yks meidän kissoista pentuja.
yks niistä pennuista jäi mun kissaks ja exä ei saanu mitään oireita vaikka sai ties mitä vaivoja muista kissoista. useilla on niin että ei reagoi pentuihin, mutta tähän pentuun exä ei alkanu reagoimaan koskaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Älä ota. Kissanpöly on hirveää, jos on allerginen ja voi aiheuttaa ihan erilaiset oireet kuin koirat. Voi allergia myös pahentua kissan takia, jolloin pahimmassa tapauksessa voit joutua luopumaan koko eläinmäärästä -myös siitä kissasta. Vanhempaa kissaa taas ei saa uuteen kotiin kovinkaan herkästi ja voi olla, että ainoa ratkaisu olisi lopettaminen..

Älä siis ota kissaa, kissan itsensä takia!

:D Oliko hyvä puhe? B)

Oli hyvä puhe! :D Näitä vielä jokunen lisää, niin ehkäpä sitä sitten pystyy tekemään sen järkevän päätöksen.

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
yks niistä pennuista jäi mun kissaks ja exä ei saanu mitään oireita vaikka sai ties mitä vaivoja muista kissoista. useilla on niin että ei reagoi pentuihin, mutta tähän pentuun exä ei alkanu reagoimaan koskaan :)

Niin, se kun on altistunut sille koko ajan tasaisesti. Tätä just mietin, että harvassa on ne kissat, joihin reagoin. Pitäis mennä varmaan johonkin kissataloon altistamaan itsensä ja katsoa kuinka käy..

itse olen allerginen sisäkissoille. mut sellaiset jotka saavat kukkea myös ulkona eivät haittaa. ja kämppiksen kissa aikoinaan nukkui mun tyynyllä... mut vieras aikuinen sisäkissa niin olen tukossa noin puolessa tunnissa... ja meille tulee muuten ens viikolla kissanpentu!!

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:

Niin, se kun on altistunut sille koko ajan tasaisesti. Tätä just mietin, että harvassa on ne kissat, joihin reagoin. Pitäis mennä varmaan johonkin kissataloon altistamaan itsensä ja katsoa kuinka käy..

mä voin lähettää karvoja postitse :)

Alkuperäinen kirjoittaja tunteella toimiva:
Hyvä päätös olisi käyttää järkeä (allergia, koirat jne.) Mutta kumpa olet järki vai tunne ihminen? :D

Mutta tässäkin tunne ihminen ajattelisi siten, ettei kannata kissaa ottaa.

Onko se hienoa heittää kissa piikille/toiseen kotiin kiertoon vain koska oma henki lähtee, jos kissa talossa pysyisikin? Tai haluaako ottaa edes tätä RISKIÄ, että näin voisi käydä? Järki ihminen jättäisi ottamatta, mutta tunne ihminen jättäisi vielä varmemmin ottamatta kissan!

Entä koirat? Jos pahan allergiakohtauksen takia kaikki allergiat pahenee...

Aah, mää rakastan "puheita" :xmas:

Mä olen kyllä niin typerä ja tunneihminen, että jos kissan ottaisin en sitä pois lähettäisi vaikka sitten kuolisin sen takia..

Ja mulle on helpoin testi antaa kissan raapasta itteeni ja kattoo mitä tapahtuu. Jos oon tosi herkillä, siitä tulee kauheet oireet, mutta jos taas kestän kissoja, niin mitään ei tapahdu.

Kauhee kun on vaikea päätös. Vaikka periaatteessa tietääkin mitä pitäisi tehdä...

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Mä olen kyllä niin typerä ja tunneihminen, että jos kissan ottaisin en sitä pois lähettäisi vaikka sitten kuolisin sen takia..

Ja mulle on helpoin testi antaa kissan raapasta itteeni ja kattoo mitä tapahtuu. Jos oon tosi herkillä, siitä tulee kauheet oireet, mutta jos taas kestän kissoja, niin mitään ei tapahdu.

Kauhee kun on vaikea päätös. Vaikka periaatteessa tietääkin mitä pitäisi tehdä...
Hmm..

Mutta onko se sitten oikeaa tunnepuolta, että kissa jää yksin kun kuolet? Ja sen jälkeen jää vielä koirasikin yms.? Ettei olisi kyseessä itsekkyys, eikä kissan paras? Jos kuolet ja kissa viedään pois, niin et edes pysty vaikuttamaan mihin uuteen kotiin kisu menee...

Eli ehdoton ei kissalle. Järjen ja myös TUNTEIDEN puolesta. Siispä helppo päätös! :xmas:

Kissalla voisi olla parempi, koko elämän koti jossain muualla!

Yhteistyössä