Mulle on tullut kirppiksillä kiertelystä ja ostelusta oikee pakkomielle...

  • Viestiketjun aloittaja kirppisfani
  • Ensimmäinen viesti
kirppisfani
Mun on pakko päästä vähän väliä kirppiksille, ja ostan ihan hirveesti lasten vaatteita, jos vaan sattuu kohdalleen hyvin hinnoteltuja kivoja vaatteita. Ja oon tehnyt viime aikoina ihan älyttömän hyviä löytöjä. Meillä lapset hukkuu kohta vaatteisiin, mutta mä en vaan pysty oleen pois kirppiksiltä, tai säännösteleen siellä osatmista, jos on kivaa tavaraa tarjolla... Ei kai se muuten ongelma ole, mutta kun tässä vähillä rahoilla tarttee koittaa pärjätä, niin pitäs koittaa rajottaa sitä halvankin tavaran ostamista, ja ennenkaikkea säilytystilaa ei kohta ole...

Onko muita, joille kirppikset ovat pakkomielle?
 
:ashamed: mä taidan kuulua tähän porukkaan :D

Ja vinkiksi ap:lle...myy niitä pieneksi jääneitä pois niin saat taas lisää rahaa kirppikselle :D Mulla oli heinäkuussa pöytä ja nyt taas. Marraskuussa meinaan ottaa seuraavan kerran mikäli pienin siirtyy seuraavaan kokoon sitä ennen. Jos ei, niin tammikuussa otan pöydän sitten viimeistään :)
 
kirppisfani
:ashamed: mä taidan kuulua tähän porukkaan :D

Ja vinkiksi ap:lle...myy niitä pieneksi jääneitä pois niin saat taas lisää rahaa kirppikselle :D Mulla oli heinäkuussa pöytä ja nyt taas. Marraskuussa meinaan ottaa seuraavan kerran mikäli pienin siirtyy seuraavaan kokoon sitä ennen. Jos ei, niin tammikuussa otan pöydän sitten viimeistään :)
Niin mä myynkin, mut tavaraa kertyy silti. Ja ehkä mä hinnottelen liian alas hinnat, koska myynti on ollut pettymys nyt viime kerroilla. Meillä kirppiksellä 2 vkon pöytävuokra maksaa 55e, ja viimeks jäi vuokran jälkeen käteen 20e, sitä ennen 35e. ei sillä, et rikastuun tarttis päästä, mutta ottaa aivoon joka päivä käydä kirppiksellä ja tehdä sen takia 40km matka, menee bensaa paljon, joten miinuksellehan kirppispöydän pito jää.... Ja kuitenkin myyn hyvää tavaraa, siistiä ja puhdasta, ja hyvin menee kaupaksi... Ehkä pitäs vaihtaa kirppistä, ohan sitä tarjontaa täällä Tampereella.

ja chef, oon kyllä lukenu sun juttujas hienosta löydöistäs ja tuottavasta myyntipöydästäs! :D joskus kun itekin pääsis poikkeen siä Turussa ja pikkusiilissä... :D
 
R
Mua pelottaa että mulle käy samalla tavoin. Ennen ajattelin että oi kamala kun koskaan ei tarvitsisi olla niin köyhä että joutuisi kirppiksiltä vaattensa ostamaan. Nyt olen pitänyt kirppispöytää hetken ja ostohalutkin nostavat päätään. Lapsille voisi jotain laadukkaita ovh:ltaan kalliita vaatteita katsoakin, mutta itselleni en ole vielä valmis ostamaan mitään vaatetta tuntemattomilta. Tutuilta saatuja vaatteita meillä käyttää sekä aikuiset että lapset mielellään, mutta jotenkin en ällöä kirppisvaatetta päälleni laittaa. Idea kierrätyksen suhteen on oikein loistava, ei siinä mitään! Tänään ajattelinkin mennä ensimmäistä kertaa kunnon kirppikselle katselemaan lastenvaatteita.
 
Niin mä myynkin, mut tavaraa kertyy silti. Ja ehkä mä hinnottelen liian alas hinnat, koska myynti on ollut pettymys nyt viime kerroilla. Meillä kirppiksellä 2 vkon pöytävuokra maksaa 55e, ja viimeks jäi vuokran jälkeen käteen 20e, sitä ennen 35e. ei sillä, et rikastuun tarttis päästä, mutta ottaa aivoon joka päivä käydä kirppiksellä ja tehdä sen takia 40km matka, menee bensaa paljon, joten miinuksellehan kirppispöydän pito jää.... Ja kuitenkin myyn hyvää tavaraa, siistiä ja puhdasta, ja hyvin menee kaupaksi... Ehkä pitäs vaihtaa kirppistä, ohan sitä tarjontaa täällä Tampereella.

ja chef, oon kyllä lukenu sun juttujas hienosta löydöistäs ja tuottavasta myyntipöydästäs! :D joskus kun itekin pääsis poikkeen siä Turussa ja pikkusiilissä... :D
Jos paikkavuokran jälkeen jää käteen noin vähän, niin hinnat on joko TODELLA alakanttiin tai muutävää on vähän. Ja jos samaan tahtiin shoppailet kirppiksillä kuin minä, on se vika oltava hinnoissa, ei määrässä :D

Jotta jospa seuraavalla kertaa nostasit vähän hintoja? Pitäähän sitä nyt vähän korvausta saada siitä vaivasta.

Mulla on nyt pöytä sillä tavoin järjestetty ettei sitä olisi tarvinnut siivota kuin kerran viikossa. Jotta seuraavallakin kertaa laitan sen samannäköiseksi ja käyn sitten vähän harvemmin, niin ei tosiaan kulu sitä bensaa niin paljon. Meillä noin 30 km edestakainen matka kirppikselle. Toisaalta mä ostan sieltä myös aina jotain, jotta ei se ole vain sen oman loosin siistimistä :)
 
Mua pelottaa että mulle käy samalla tavoin. Ennen ajattelin että oi kamala kun koskaan ei tarvitsisi olla niin köyhä että joutuisi kirppiksiltä vaattensa ostamaan. Nyt olen pitänyt kirppispöytää hetken ja ostohalutkin nostavat päätään. Lapsille voisi jotain laadukkaita ovh:ltaan kalliita vaatteita katsoakin, mutta itselleni en ole vielä valmis ostamaan mitään vaatetta tuntemattomilta. Tutuilta saatuja vaatteita meillä käyttää sekä aikuiset että lapset mielellään, mutta jotenkin en ällöä kirppisvaatetta päälleni laittaa. Idea kierrätyksen suhteen on oikein loistava, ei siinä mitään! Tänään ajattelinkin mennä ensimmäistä kertaa kunnon kirppikselle katselemaan lastenvaatteita.
Tää on jotenkin hassua miten ihmiset ajattelee että kirppiksillä käy vain köyhät. Ei me kyllä kieltämättä rikkaita olla, mutta ihan omillaan toimeentulevia ja säästöönkin saadaan pieni summa joka kk.
Mulle kirppikset on harrastus ja elämäntapa millä ei ole mitään tekemistä tulotasomme kanssa :)
 
"mama"
Meillä maksaa kirppispöytä 25€/vko tai 90€/4vkoa ..mulla oli pöytä 8vkoa putkeen ja saldoa kertyi paikkamaksun jälkeen n. 700€ :) Myynnissä ihan lasten vaatetta, lelua, urheiluvälineitä, sisustustavaraa jne. ja hinnat 0.10€ ylöspäin.
 
R
Tää on jotenkin hassua miten ihmiset ajattelee että kirppiksillä käy vain köyhät. Ei me kyllä kieltämättä rikkaita olla, mutta ihan omillaan toimeentulevia ja säästöönkin saadaan pieni summa joka kk.
Mulle kirppikset on harrastus ja elämäntapa millä ei ole mitään tekemistä tulotasomme kanssa :)
En mäkään ajattele että siellä käy VAIN köyhät, mutta jos on tosi köyhä niin heille kirppis on hyvä vaihtoehto.
 
"jossu"
Mä tykkäisin käydä ihan penkomisen ilosta, mutta tosi harvoin pääsen ilman lasta liikenteeseen. Lapsen kanssa kirppiksillä käynti on vaikeaa, eihän lapsi jaksa kauaa rattaissa istua eikä hänen hermot kestä kun ei liikuta eteenpäin...:/
 
[QUOTE="jossu";22127675]Mä tykkäisin käydä ihan penkomisen ilosta, mutta tosi harvoin pääsen ilman lasta liikenteeseen. Lapsen kanssa kirppiksillä käynti on vaikeaa, eihän lapsi jaksa kauaa rattaissa istua eikä hänen hermot kestä kun ei liikuta eteenpäin...:/[/QUOTE]

Meilläpäin on lastenkirppiksiin rakennettu lapsille leikkipaikat. Mun mielestä varsin varteenotettava idea :) Ei tosin toimi misään suuressa megakirppiksessä mutta sellaisessa pienehkössä on oikein passeli.
Mikäli kirppiksellä jossa käyt tämä voitaisiin toteuttaa niin vinkkaa siitä heille :)
 
No jonkunlainen pakko miellehän tuo tuntuu olevan et välillä olis pakko päästä kirppikselle ja sitten jos ei ole mahdollsita niin alkaa miettiä et vitsi nyt siellä tietysti on joku ihana juttu myynnissä ihan pilkkahintaan ja sit se menee ohi jos ei nyt pääse *itkupotkuraivari* joten sitten sinne vaan jotenkin taas ajautuu käväleksiin. Tosin mun ostot ei yleensä ihan kauheen kalliita ole.
 
"mama"
[QUOTE="jossu";22127675]Mä tykkäisin käydä ihan penkomisen ilosta, mutta tosi harvoin pääsen ilman lasta liikenteeseen. Lapsen kanssa kirppiksillä käynti on vaikeaa, eihän lapsi jaksa kauaa rattaissa istua eikä hänen hermot kestä kun ei liikuta eteenpäin...:/[/QUOTE]

meillä 1v jaksaa kun mukaan rattaisiin ottaa leluja, vesipullon ja maissinaksuja :) naksuja mutustaessa aika kuluu hyvinkin :)
 
:wave:Täällä on kans yks kirppishullu! Nyt tahtoo mun työt ja perheessä kiertävä flunssa häiritä mun shoppailua pahasti. Ajattelin itse ottaa pöydän ennen joulua. Pitäisi vaan jaksaa käydä muksujen vaatteet ja lelut läpi. Siinäpä on hommaa kerrakseen. Alkaa olla paikat pullollaan pieniä vaatteita ja lisää tarttis tietty ostaa.
 
[QUOTE="jossu";22127675]Mä tykkäisin käydä ihan penkomisen ilosta, mutta tosi harvoin pääsen ilman lasta liikenteeseen. Lapsen kanssa kirppiksillä käynti on vaikeaa, eihän lapsi jaksa kauaa rattaissa istua eikä hänen hermot kestä kun ei liikuta eteenpäin...:/[/QUOTE]

Jotain ohjelmaa sinne rattaisiin, rusinapaketti, kirja tai oma lelu jolla tykkäis leikkiä? Meillä nukuttiin ennen päikkärit sinä aikana rattaissa kun äiti kiersi :ashamed:
 
No jonkunlainen pakko miellehän tuo tuntuu olevan et välillä olis pakko päästä kirppikselle ja sitten jos ei ole mahdollsita niin alkaa miettiä et vitsi nyt siellä tietysti on joku ihana juttu myynnissä ihan pilkkahintaan ja sit se menee ohi jos ei nyt pääse *itkupotkuraivari* joten sitten sinne vaan jotenkin taas ajautuu käväleksiin. Tosin mun ostot ei yleensä ihan kauheen kalliita ole.
:LOL: ihanan positiivista ajattelua...joskin pitää myöntää että mulla on ajoittain samantyyliset kuvitelmat mielessä. Siellä siis ihan VARMASTI on jotain extraihanaa myynnissä juuri silloin kun en sinne pääse :D
 
kirppisfani
Jos paikkavuokran jälkeen jää käteen noin vähän, niin hinnat on joko TODELLA alakanttiin tai muutävää on vähän. Ja jos samaan tahtiin shoppailet kirppiksillä kuin minä, on se vika oltava hinnoissa, ei määrässä :D

Jotta jospa seuraavalla kertaa nostasit vähän hintoja? Pitäähän sitä nyt vähän korvausta saada siitä vaivasta.

Mulla on nyt pöytä sillä tavoin järjestetty ettei sitä olisi tarvinnut siivota kuin kerran viikossa. Jotta seuraavallakin kertaa laitan sen samannäköiseksi ja käyn sitten vähän harvemmin, niin ei tosiaan kulu sitä bensaa niin paljon. Meillä noin 30 km edestakainen matka kirppikselle. Toisaalta mä ostan sieltä myös aina jotain, jotta ei se ole vain sen oman loosin siistimistä :)
Joo, mulla hinnat on TOSI alakanttiin. Saahan siin'ä myydä tosi monta tavaraa, jos hinnat on 0,10-2e, et saa edes paikkavuokran... Ehkä pitää pistää hiukka enemmän hintaa, jotta ois mahdollisuus saada sit edes muutama kymppi käteen.
 
"eräs"
No mitähän jos sitä pakkomiellettä yrittäisi ihan tietoisesti hoidattaa? Kai sitä nyt elämässä voi löytää muitakin mielenkiinnonkohteita kuin alituisen kirppiksellä ravaamisen. Kannattaa katsoa 4D dokumenttia "hamstraajista" niin se voi herätellä.

Minusta on hirveää katsella itkeviä pieniä lapsia naamat punaisena kun äiti shoppailee, kiertelee, penkoo tavaroita. Haloo!! Jos perhe ja lapset häiritsee shoppailua niin olisi jo aika katsoa peiliin ja kysyä mikä on mennyt pieleen..
 
"mama"
Mullekin on oikee pakkomielle, teen aina liikaa "hyviä löytöjä" ja joka viikko pitää päästä ainakin kerran kirpparille. Koti täyttyy samaa tahtia, ja huono oon silti luopuun tavarasta, vaikka uutta tulee aina sisään. Kirpparit on ihania :)
 
km
Tää on jotenkin hassua miten ihmiset ajattelee että kirppiksillä käy vain köyhät. Ei me kyllä kieltämättä rikkaita olla, mutta ihan omillaan toimeentulevia ja säästöönkin saadaan pieni summa joka kk.
Mulle kirppikset on harrastus ja elämäntapa millä ei ole mitään tekemistä tulotasomme kanssa :)
kyllä mun tuttavapiirissä ne hyvätuloiset käy kirppiksellä yhtälailla kuin köyhätkin. Monelle se on elämäntapakysymys, ei rahakysymys. Kaverin mies on kirurgi ja tienaa ihan hillittömästi kuukaudessa, kaveri itsekin hyväpalkkaisessa työssä. Silti niiden lapset kulkee kirppiskuteissa ja ylipäätään kaikki ostetaan kierrätettynä vaikka olis rahaa ostaa joka lapselle kaikki viimeisen päälle.
 
exoniomaanikko
Täällä yksi kirppispakkomielteestä parantunut.
Olin ennen ihan samanlainen kuin te, kävin kirppiksillä joskus montakin kertaa viikossa, aina oli sellainen kutkuttava tunne ennen kirpparille menoa että mitähän kivaa sieltä taas löytyy. Ikinä en ilman ostoksia kotiin lähtenyt ja paljon tuli ostettua turhaa "ihan kivaa" tavaraakin kun halvalla sai. Tätä jatkui useita vuosia, vikoina aikoina tuo fiiliskin alkoi latistumaan mutta silti vaan oli päästävä ostelemaan.
Olisin voinut shoppailla samalla tavalla kaupoissakin mutta kirppiksillä hintataso oli kotiäidin kukkarolle parempi.
Sitten lähdin töihin ja kirppistelylle ei ollut enää aikaa. Aluksi kyllä yritin käydä mutta elämässä oli jo muita mielenkiinnonkohteita työn kautta niin että ei kirpputorikiertely ollut enää niin hohdokasta. Ja silloin kun kävin, aloin nirsoilemaan enkä kelpuuttanut enää ihan kivoja juttuja vaan ostin vain tosi tarpeeseen.
Noihin aikoihin luin myös jutun kirpputoriostelusta ja ekologisuudesta.
Olin kusettanut itse itseäni että olisin muka ekologinen kun tein ostokseni kirpputorilla, mikä vale! Samanlaista kerskakulutusta se touhu siltikin oli, vaikka kierrätettyä ostinkin, ostin kuitenkin yli tarpeen.
Nyt siis olen parantunut tuosta kirpputoreihin kohdistuvasta oniomaniasta, se oli kyllä todellinen riippuvuus. Käyn edelleenkin kirppiksillä mutta maltin kanssa, aina silloin tällöin vain, enkä osta mitään turhaa. Yhä useammin tulee lähdettyä kotiin myös tyhjin käsin ja se on ihan ok.
 

Yhteistyössä