Mullakin koirakuume. Millainen rotu on cockersspanieli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiina"

Vieras
Tuli varmaa rotu kirjotettua väärin..Siis olisko jollain kokemusta spanieleista?
Kesällä luultavasti oltais ottamassa koiraa, edellinen koira, dalmatialainen kuoli yli neljä vuotta sitten ja nyt olis pakko saada uus koira. Asutaan pienkerrostalossa, oma pieni piha.
Lapset 12v ja 4v, joten tosta isommasta olis jo apua ton koiran ulkoilutuksissa jonkin verran.

Yleensä ovat aika virtapiikkejä, eli ei sieltä rauhallisimmasta päästä. Mulla on moisia ollut 2 (jenkki ja tavallinen) ja mä koin ettei kyseessä ollut ns. mun rotuni sillä kaipaan palvelualttiimpaa koiraa. Mutta moni muu tykkää kovasti :)

Yleensä ovat aika virtapiikkejä, eli ei sieltä rauhallisimmasta päästä. Mulla on moisia ollut 2 (jenkki ja tavallinen) ja mä koin ettei kyseessä ollut ns. mun rotuni sillä kaipaan palvelualttiimpaa koiraa. Mutta moni muu tykkää kovasti :)

Eli olisko toi rotu hyvä "kotikoira"? Meillä kyllä esim agilityrata tossa ihan lähellä, jos vaikka innostuttas harrastamaan koiran kanssa, mutta enimmäkseen ollaan kyllä hankkimassa ihan kotikoiraa.

[QUOTE="tiina";23321395]Eli olisko toi rotu hyvä "kotikoira"? Meillä kyllä esim agilityrata tossa ihan lähellä, jos vaikka innostuttas harrastamaan koiran kanssa, mutta enimmäkseen ollaan kyllä hankkimassa ihan kotikoiraa.[/QUOTE]

En ostaisi pelkäksi kotikoiraksi. Mutta agilityyn sopii kuin nenä päähän.

Tuo toinen cocceri tuli meille sijaiskotiin etsimään uutta, pysyvää kotia. Koira lähtikin sitten meiltä kotiin jossa se pääsee harrastamaan agilityä. Vajaa viikko sitten näin pojan menoa viimeksi ja voi miten se nautti elämästään ja agilityn hurmasta :)

Ovat usein korvavaivaisia, kannattaa tarkastaa ettei vanhemmilla ole vaivoja eikä allergioita. Ne kolme jotka olen tuntenut, ovat kaikki olleet enemmän tai vähemmän tulehduskierteissä ja kaksi noista kuuroutui vanhoina jatkuvien tulehduksien vuoksi. Itselläni oli toisenlainen spanieli ja myös se kuuroutui korvatulehdusten vuoksi. Oli erikoisruokavaliolla ja koetettiin vaikka mitä :( ikinä en enää spanielia ota. Niin ja tosi energisiä ovat...

Meillä oli kotona jenkki ja eläähän se rouva vieläkin ja on todellinen vauhtimimmi edelleen. Tykkään rodusta TODELLA TODELLA paljon! Meillä ei korvaongelmia ole ollut kertaakaan.

Ystävällinen, leikkisä, uskollinen ja vaikka mitä. Meillä neiti on ihan kotikoira ja ei koskaan ole näyttänyt merkkejä turhautumisesta.Mutta uskon myös että rotu olisi täydellinen moneen harrastukseen jos sellaisiin vain on mahdollisuus!

ihania koiria, jos ei niillä olis niin paljon karvaa niin en ois aikanaan vaihtanut rotua :D
energisiä, miellyttämisenhaluisia, kaikin puolin mukavia koiria :)
Mulla ollu 3 cockeria, eikä yhdelläkään korvavaivaa.
Pentuja ja kasvattajia on joka lähtöön, kannatttaa valita huolella.

Yhteistyössä