Mulla taitaa olla pää tosissaan leviämässä käsiin... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ev

Vieras
Olen alkanut epäillä omaa muistiani. En ole enää varma mikä on totta, mikä on ollut vaan unta ja mitä kuvittelen.

Esimerkki: tänään aamulla mulla tuli mieleen mieheni uskottomuus. Aloin miettiä sitä tosissaan että vieläköhän mies haikailee sen naisen perään jne. Kunnes en ollutkaan varma onko mieheni edes koskaan jäänyt minulle kiinni pettämisestä... Jouduin kysymään mieheltä onko se koskaan pettänyt mua... Mies katsoi mua ihan ihmeissään ja sanoi että ei ole ja kysyi miksi kysyn. Mun piti myöntää etten muistanut oliko se ollut unta vai totta. Hetken olin varma, siis elin täysin siinä käsityksessä että mieheni on joskus jäänyt kiinni pettämisestä.

Tälläisiä ajatusjumeja mulle tulee todella usein. Olen tuskainen ja ahdistunut.

Oliskohan väsymystä, raskaus?

Mä mietin raskaana että ihanan miehen olen valinnut lapseni isäksi, ja sitten menin paniikkiin kun "tajusin" etten tiedä kuka on lapsen äiti?!?!

Mutta ap:lle, vaikka varmasti pelottaa, niin kannattaa oikeasti tutkituttaa ettei ole mistään isommasta kyse. Varsinkin jos olet ollut tosi väsynyt, se varmaan selittää koko homman, mutta jos tuntuu ettei toi ole enää normaalin rajoissa niin tutkituta ihmeessä.

En ole raskaana. Enkä kyllä mitenkään väsynyt. Sairastan kyllä vaikeaa masennusta johon mulla on lääkitys.

Voiko se lääkitys vaikuttaa tuohon? Yksi kaveri kertoi joskus masennuslääkkeiden tekevän sivuvaikutuksena (ilmeisesti) sen, ettei oikein nukkunut kunnon unta ja sitä kautta oli tosi väsynyt jatkuvasti. Lääkäri oli hänelle sanonut sen olevan yleistä niiden pillereiden kanssa, en tiedä mitä silloin söi. Omalle lääkärille varmaan kannattaa ottaa puheeksi, tietää sitten miten kannattaa suhtautua.

Hei, mulla on ihan tollasia samoja juttuja varsinki stressaantuneena ja väsyneenä. Viimeks mietin kai kolme päivää sitä, että missä oon asunu yhteen aikaan ja jouduin kysymään sitä yheltä ystävältä, ku en vaan muistanu. Ja mulle oli sillon tapahtunu vielä ikimuistosia asioita, mutten saanu päähäni missä järjestyksessä. Se oli ihan törkeän pelottavaa, tuntu että mikään ei ois totta tai että niitä asioita ei ois ollu olemassa ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;22497846:
Hei, mulla on ihan tollasia samoja juttuja varsinki stressaantuneena ja väsyneenä. Viimeks mietin kai kolme päivää sitä, että missä oon asunu yhteen aikaan ja jouduin kysymään sitä yheltä ystävältä, ku en vaan muistanu. Ja mulle oli sillon tapahtunu vielä ikimuistosia asioita, mutten saanu päähäni missä järjestyksessä. Se oli ihan törkeän pelottavaa, tuntu että mikään ei ois totta tai että niitä asioita ei ois ollu olemassa ollenkaan.

Mulla saattaa olla niinkin etten muista aamulla edellisen illan tapahtumia. Miten ja milloin olen mennyt nukkumaan, nukahdinko nopeasti. Mitä ohjelmia kattelin telkusta jne...

Mulla saattaa olla niinkin etten muista aamulla edellisen illan tapahtumia. Miten ja milloin olen mennyt nukkumaan, nukahdinko nopeasti. Mitä ohjelmia kattelin telkusta jne...

Mulla on totakin. Joudun usein kysymäänki mieheltä, että missä vaiheessa nukahin yms. Ja noita juttuja on ollu kauan. Tosi inhottavaa, kun ei muista. Vaikka ne asiat ei ehkä oo niin tärkeitä, niin ne kyllä taatusti osaa jäädä häirittemään. Mie oon aina selittäny huonon muistin masennuksella, eiköhän se korjaannu kumminki jossain vaiheessa.. toivottavasti.

Ei mulla ihan noin pahasti oo käynyt, mutta sillon kun vauva oli keskolassa ja ajelin aina yöllä kotiin sieltä niin tuli kummia ajatuksia päähän. Ja sillon tuli ajettua meillepäin kääntyvästä liittymästä ohi kerran :laugh: Tajusin vasta vähän ajan päästä että oon menossa ihan väärää kuntaa kohti.

En ole raskaana. Enkä kyllä mitenkään väsynyt. Sairastan kyllä vaikeaa masennusta johon mulla on lääkitys.

Mä uskoisin vakaasti että johtuu juurikin tuosta väsymyksestä. Olen itsekin sairastanut erittäin vakavan masennuksen joskus, mutta en muista että oliko silloin tuollaista? Itse en syönyt lääkkeitä, mutta tosi väsynyt olin kyllä kun nukuin max. kolme tuntia yössä... Kaikki muistuu vaan sellasena muhjuna mieleen, ja pahimmat paniikki- ja ahdistuskohtaukset muistan kyllä. Harmi, olisin voinut muuten antaa jotain vertaistukea.

Toivottavasti pääset ylös sieltä masennuksen kourista, se on niin kamalaa että sydämestäni haluaisin kaikkien siitä kärsivien pääsevän eroon siitä :(

Itse aloitin uuden lääkkeen,en masennukseen mutta kipuihin tällä viikolla ja hoitavat kyllä hommansa mutta unohtelen asioita,ihan sellasiakin joita tein tyylin puoli tuntia sitten ja on tosi inhottavaa.Keskellä yötä saatan herätä johonkin tosi kirkkaaseen ajatuksen juokseen että hei noinhan se juttu meneekin kun päivällä en ole osannut ns.järkeillä asiaa.