Hyviä pointteja. Mulla tuo mietelmä on ollut aika karkealla tasolla, taidanpa jatkaa toisinaan metrossa asian pohdiskelua. Pysyy mieli vireänä. En tiedä kuinka syvälle hiukkasten hierarkiassa oikeasti tarvitsee mennä ymmärtääkseen aivojen toimintaa perustavanlaatuisella tavalla, voidakseen ennustaa ihmisen käyttäytymismalleja. Just näitä helpoimpia mietittäviä asioita. Ilolla huomasin, että jotkut japanilaiset tms. olivat onnistuneet saamaan alkeellista kuvaa ulos aivoista. Eli kohde ajatteli neliötä -> tietokoneen ruudulla näkyi neliö. That shit was awesome.Olen aika samaa mieltä. Asialle olen uhrannut ehkä vähän liikaakin aikaa. Jotkut ovat sitä mieltä, että kvanttimekaniikan uncertainty principle olisi osoitus vapaasta tahdosta tai jopa jostakin deiteetistä, itse en ole tästä samaa mieltä.
Käytännössähän tällä ei ole mitään väliä, koska jos kaikki on ennaltamäärättyä, niin en voi vaikuttaa käytökseeni enkä siten tehdä harkitsemattomia päätöksiä ellei niin ole ennalta määräytynyt. Ja jos kaikki ei ole ennaltamäärättyä niin on hyvä pohtia asioita etukäteen, ennen kuin "valitsee". Eli samaan lopputulokseen tässä kuitenkin tullaan
Sen sijaan ei ole mahdollista ennustaa tulevaisuutta vaikka kaikki olisi ennaltamäärättyä, sillä jos tiedät hiukkasen nopeuden, et tiedä sen sijaintia, ja mitä tarkemmin tiedät sen sijainnin, sitä vähemmän tiedät sen nopeudesta.
Yksi vaihtoehto olisi kans lukea lehdistä Tukiaisen seuraelämästä. Valintoja, valintoja!