[QUOTE="eee";23457778]Löytyykö esim. sellaisia sääntöjä, että ei kiroilla, ruoasta kiitetään, leluja pitää lainata myös muille, ruokaa pitää ainakin maistaa, hampaat pestään aamuin illoin, telkkaria katsotaan vain joku tietty aika päivässä, joka päivä pitää ulkoilla, nukkumaan mennään tiettyyn aikaan ja sänkyyn menon jälkeen ei enää leikitä tms?[/QUOTE]
Ei, ei ole mitään tuollaisia *sääntöjä*. Ruoasta kiitetään jos halutaan kiittää, jos on kiitollinen. Tää laps on niin kiitollinen, että kiittää mua jopa siitä, että annan neuvoja
Mutta jos unohtuu niin en rupea päsmäröimään aiheesta.
Kiroilua... No eipä tuo ole sellaista mistään oppinut. Katsotaan sitten myöhemmin. Itse vältän kirosanoja, varsinkin lasten edessä.
Leluja ei ole mikään pakko lainata muille. Yleensä lapsi jakaa jotain, sillä huomaa, että muut tulevat iloiseksi siitä.
Ruokaa ei todellakaan tarvitse maistaa jos ei huvita. Ei edes tarvitse tulla pöytään jos ei huvita.
Telkkaria meillä ei ole. Katsoo ohjelmia mun tietokoneelta. Tietokoneen käytöstä sovitaan yhdessä, sillä me molemmat käytämme tätä samaa konetta.
Ei ole mikään pakko ulkoilla jos ei huvita. Nukkumaan mennään ku väsyttää. Sängyssä saa leikkiä jos se ei muita häiritse, sängystä saa tulla pois jos ei huvita nukkua.