Mulla on tylsää, kyselkää jotakin...

"haha"
Joo kattokaas ku NinaTT:hän näköjää kannattaa tätä vapaata kasvatusta. Sitte ku muksu on teini-iässä ja alkaa käyttään huumeita nii se on ihan ok, koska lapsi itse haluaa. Tai joutuu rikosten tielle niin sekin on ok kun lapsi itse haluaa. Sitte tulee poliisisetä ja vie lapsen putkaan nii sillon tulee NinaTT ja huutaa että "Ei mun lastani saa putkaan laittaa!! Jos se haluu varastaa ja tehdä kaikkee laitonta nii kyllä se saa!" Että sillee. Paitsi tietty sillon jos lapsi haluu lihaa syödä ja maitoo juoda nii sitä muksu ei saakkaan tehdä.

[QUOTE="haha";23456992]Joo kattokaas ku NinaTT:hän näköjää kannattaa tätä vapaata kasvatusta. Sitte ku muksu on teini-iässä ja alkaa käyttään huumeita nii se on ihan ok, koska lapsi itse haluaa. Tai joutuu rikosten tielle niin sekin on ok kun lapsi itse haluaa. Sitte tulee poliisisetä ja vie lapsen putkaan nii sillon tulee NinaTT ja huutaa että "Ei mun lastani saa putkaan laittaa!! Jos se haluu varastaa ja tehdä kaikkee laitonta nii kyllä se saa!" Että sillee. Paitsi tietty sillon jos lapsi haluu lihaa syödä ja maitoo juoda nii sitä muksu ei saakkaan tehdä.[/QUOTE]

Lapseni saa kyllä syödä lihaa ja juoda maitoa just niin paljon ku huvitttaa, mistä olet moisen käsityksen repäissyt? :O

Ja mitä tulee vapaaseen kasvatukseen - no en tiedä kutsuisinko tätä vapaaksi kasvatukseksi. Pikemminkin keskustelevaa. Kiintymysvanhemmuutta ;)

Sä oot sitä mieltä, että mä en ymmärrä näistä asioista mitään. Mä oon sitä mieltä, että sä et ymmärrä näistä asioista mitään. Missä on ongelmasi? :) Eikös me sovussa voida olla sitä mieltä, että toinen ei vaa *tajua*...?
Eli olet sitä mieltä että sinun tapasi toimia on se ainoa oikea vaikka niin kovasti yrität täälläkin sanoa että vain keskustelet asioista ja vastustat sitä sun tätä...

juupa.

[QUOTE="eee";23457248]NinaTT, missä asioissa teillä on sääntöjä? Millaisia rajoituksia asetat lapsellesi?[/QUOTE]

Ainoa minun asettamani selkeä raja on se, että muita ei saa satuttaa. Se on asia, jossa voisi oikeasti sanoa olevan raja. Ihminen saa puolustaa itseään ja vaikka väkisin työntää toisen pois tms jos ei sana tehoa.

Muuten keskustelemme yhdessä säännöistä :) Mitäköhän yhteisiä sääntöjä meillä on... No pitää oman jaksamisensa mukaan korjata omat jälkensä. Kaataa vedet ammeesta kun on valmis, laittaa kynät koriin jos ei niitä käytä. Käytännössä molemmat lipsumme tästä :ashamed: Olen myös pyytänyt, ettei sänkyä myllättäisi leikkien takia.

En mä tiedä, tarvitaanko me nyt noiden lisäksi mitään ns sääntöjä? :cool: Kait se riippuu siitä mitä säännöksi lasketaan.

no niinpä
Ei varmaan kannata puhua häkistä jos se ärsyttää muita niin kovin, eihän se oikeasti ole häkki.

Mutta oma mielipide tästä on, että paras tapa ei suinkaan ole kumpikaan niin ehdottomasti, vaan paras tapa on se joka perheelle sopii, jos se on pinnasänky niin se on ja jos se on perhepeti, se on. Ja ensimmäisenä tulee, mikö on sille lapselle paras ja turvallinen. Eikä niin että vanhemmat ei halua nukkua vauvankanssa=paras vauvalle pinnasängyssä, ei ei ei.

Se missä lapsi nukkuu parhaiten/turvallisimmin ilman pakottamista, on paras tapa.
Miksi te jaksatte tapella tästä ikuisuuksiin, kyllä järkevä aikuinen osaa itse nähdä mikä lapille on paras. Nyt ninaTT on hyvä ja lopettaa sen tahallisen kiusaamisen tuolla häkki sanalla ja muut lopettavat tuon typerän syyttelemisen ninaTT:n tavoista, hän tekee kuten parhaaksi näkee ja on hyvä äiti siinä missä te muut myös.
Ei pysty kun teini-ikä vieläkin pukkaa läpi :D Häkkihäkkihäkki hääääkkkiii lälläslää :D Naurettavaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja no niinpä;23457682:
Ei pysty kun teini-ikä vieläkin pukkaa läpi :D Häkkihäkkihäkki hääääkkkiii lälläslää :D Naurettavaa :D
Häkki se vaan on :LOL: Ja kieltämättä, palstalaisten ärsyttäminen on hauskaa. Mitäpä eka ärsyttävät mua tyhmyydellään.

"eee"
Ainoa minun asettamani selkeä raja on se, että muita ei saa satuttaa. Se on asia, jossa voisi oikeasti sanoa olevan raja. Ihminen saa puolustaa itseään ja vaikka väkisin työntää toisen pois tms jos ei sana tehoa.

Muuten keskustelemme yhdessä säännöistä :) Mitäköhän yhteisiä sääntöjä meillä on... No pitää oman jaksamisensa mukaan korjata omat jälkensä. Kaataa vedet ammeesta kun on valmis, laittaa kynät koriin jos ei niitä käytä. Käytännössä molemmat lipsumme tästä :ashamed: Olen myös pyytänyt, ettei sänkyä myllättäisi leikkien takia.

En mä tiedä, tarvitaanko me nyt noiden lisäksi mitään ns sääntöjä? :cool: Kait se riippuu siitä mitä säännöksi lasketaan.
Löytyykö esim. sellaisia sääntöjä, että ei kiroilla, ruoasta kiitetään, leluja pitää lainata myös muille, ruokaa pitää ainakin maistaa, hampaat pestään aamuin illoin, telkkaria katsotaan vain joku tietty aika päivässä, joka päivä pitää ulkoilla, nukkumaan mennään tiettyyn aikaan ja sänkyyn menon jälkeen ei enää leikitä tms?

no juu
Vauvalehdissä, monikossa. Jos sitä mediassakin kutsutaan häkiksi, niin miksen minä saisi sitä häkiksi kutsua?

Häkin määritelmässä ei lue mitään katosta btw.
No hei mitä mediassa nyt EI sanota :D :D :D
Saat sinä mutta mielestäni on silkkaa lapsellisuutta sanoa sitä häkiksi vain ärsyttääkseen muita. :D
Häkki on umpinainen kaltereista rakentuva hökötin jossa pidetään eläimiä, kun taas pinnis on ehkä lähempänä aitausta, mutta se ei mielestäsi kuulosta tarpeeksi radikaalilta, kun kaikki pitää aina dramatisoida :D

[QUOTE="eee";23457778]Löytyykö esim. sellaisia sääntöjä, että ei kiroilla, ruoasta kiitetään, leluja pitää lainata myös muille, ruokaa pitää ainakin maistaa, hampaat pestään aamuin illoin, telkkaria katsotaan vain joku tietty aika päivässä, joka päivä pitää ulkoilla, nukkumaan mennään tiettyyn aikaan ja sänkyyn menon jälkeen ei enää leikitä tms?[/QUOTE]

Ei, ei ole mitään tuollaisia *sääntöjä*. Ruoasta kiitetään jos halutaan kiittää, jos on kiitollinen. Tää laps on niin kiitollinen, että kiittää mua jopa siitä, että annan neuvoja :LOL: Mutta jos unohtuu niin en rupea päsmäröimään aiheesta.

Kiroilua... No eipä tuo ole sellaista mistään oppinut. Katsotaan sitten myöhemmin. Itse vältän kirosanoja, varsinkin lasten edessä.

Leluja ei ole mikään pakko lainata muille. Yleensä lapsi jakaa jotain, sillä huomaa, että muut tulevat iloiseksi siitä.

Ruokaa ei todellakaan tarvitse maistaa jos ei huvita. Ei edes tarvitse tulla pöytään jos ei huvita.

Telkkaria meillä ei ole. Katsoo ohjelmia mun tietokoneelta. Tietokoneen käytöstä sovitaan yhdessä, sillä me molemmat käytämme tätä samaa konetta.

Ei ole mikään pakko ulkoilla jos ei huvita. Nukkumaan mennään ku väsyttää. Sängyssä saa leikkiä jos se ei muita häiritse, sängystä saa tulla pois jos ei huvita nukkua.

teisu harmaana
Tykkään tytöistä ja tykkään pojista mutta ei ole ketään sellaista kumppania, kenen kanssa lapsia lähtisin tehtailemaan :) Vaihtoehtoina ovat mm klinikka ja lahjoitettu sperma, tai sitten yhdessä hyvän ystäväni kanssa, hänestä tulisi myös osallistuva ja läsnäoleva isä. Aiesopimuksia ei kuitenkaan vielä olla allekirjoitettu.
no kiva, että sulla on noin hyvä ystävä, joka voisi auttaa :) musta on ihanaa, kun joku kehtaa olla näin avoin ja ystävällinen :) :flower:

No hei mitä mediassa nyt EI sanota :D :D :D
Saat sinä mutta mielestäni on silkkaa lapsellisuutta sanoa sitä häkiksi vain ärsyttääkseen muita. :D
Häkki on umpinainen kaltereista rakentuva hökötin jossa pidetään eläimiä, kun taas pinnis on ehkä lähempänä aitausta, mutta se ei mielestäsi kuulosta tarpeeksi radikaalilta, kun kaikki pitää aina dramatisoida :D
Ihminen on eläin. Ja muistuttaapa ihmisten käytös lapsia kohtaan enemmän sitä, miten kohtelevat koiria, kun miten kohtelevat isompia ihmisiä.

"vieras"

Eli toisen saa työntää väkisin pois - eikö se mahdollisesti ole toisen satuttamista?

alle vuoden ikäisen kanssa on hyvä keskustella yhteisistä säännöistä, etenkin kun on juuri juoksemassa autotielle, siinä sitten keskustelen että sinne ei välttämättä oo kiva mennä, mutta lapsihan itse päättää.

Meillä oli esikoisen kanssa niin että ei tuossa 3-6kk iässä lähtent sängystä mihinkään tutkimusmatkoille, mutta jokelteli onnellisena silmät auki mun vieressä, omaan sänkyyn kun siirsi (ei silloin vielä osannut kiipeillä ja mä en ollu tajunnu opettaa) nukahti samantien ja aamulla jokelteli siellä, mut sehän on väärin kun ei se itkenykään omassa sängyssään

[QUOTE="eee";23457778]Löytyykö esim. sellaisia sääntöjä, että ei kiroilla, ruoasta kiitetään, leluja pitää lainata myös muille, ruokaa pitää ainakin maistaa, hampaat pestään aamuin illoin, telkkaria katsotaan vain joku tietty aika päivässä, joka päivä pitää ulkoilla, nukkumaan mennään tiettyyn aikaan ja sänkyyn menon jälkeen ei enää leikitä tms?[/QUOTE]

Mä olen tavannut NinaTT:n ja hänen lapsensa, ja täytyy sanoa, että tää lapsi oli yksi niitä parhaiten käyttäytyneistä tuon ikäisistä vieraista, joita olen nähnyt. Hän jakoi leluja omien lapsieni kanssa, ei kiroillut, kohteli kaikkia meillä kauniisti, lopetti tv:n katselun pyydettäessä, maistoi ruokaa vaikkei syönyt kaikkea, kiitti ruoasta jne.

Yhteistyössä