Mulla on tylsää, vastaan siis kysymyksiinne.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Lainopillisessa mielessä: mitä eroa on säädöksellä ja säännöksellä?

Ei mitään käsitystä :D

Säädös on julkista valtaa käyttävän elimen antama yksipuolinen velvoittava tahdonilmaisu eli määräys.

säännös

1. Lain, asetuksen tai viranomaismääräyksen yksittäinen kohta, esim. lain tietty pykälä tai sen momentti.

Nuo löysin Wikipediasta, selitä sinä minulle ja samalla sivistä minua
=) =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Lainopillisessa mielessä: mitä eroa on säädöksellä ja säännöksellä?

Ei mitään käsitystä :D

Säädös on julkista valtaa käyttävän elimen antama yksipuolinen velvoittava tahdonilmaisu eli määräys.

säännös

1. Lain, asetuksen tai viranomaismääräyksen yksittäinen kohta, esim. lain tietty pykälä tai sen momentti.

Nuo löysin Wikipediasta, selitä sinä minulle ja samalla sivistä minua
=) =)

Luen tässä ohessa maanantaiseen tenttiin; siksi tuo kysymys :whistle:

Wikipedia on oikeassa, sen voi tosin sanoa helpommin:
Säädös on kokonainen laki tai asetus
Säännös on yksittäinen lainkohta

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mitä eroa on mustilla ja valkoisilla kanoilla?
Musti on nisäkäs ja kana on lintu.

:laugh: :laugh: :laugh: Kompa!!!! Mutta oikeesti, onko mustat ja valkoiset kanat samaa rotua?

Eivät taida olla samaa rotua, eri rotuiset lehmätkin ovat erivärisiä, lampaista en tiedä.

Eivät taida olla samaa rotua, eri rotuiset lehmätkin ovat erivärisiä, lampaista en tiedä.

Kanarodut lajitellaan koon mukaan kevyisiin munijarotuihin, keskiraskaisiin yhdistelmärotuihin, raskaisiin lihantuottajarotuihin, koriste- ja taistelurotuihin.

Maatiaiskana on yksi Suomen uhanalaisimmista kotieläinroduista. Sen juuret juontavat rautakaudelle ja se on sopeutunut paikallisiin olosuhteisiin. Myöhemmin kana-aines on risteytynyt tuotujen rotukanojen kanssa, nykyiset maatiaiskanat ovat näiden risteysten jälkeläisiä.

Enpä olis tuotakaan tiennyt....

Kanarodut lajitellaan koon mukaan kevyisiin munijarotuihin, keskiraskaisiin yhdistelmärotuihin, raskaisiin lihantuottajarotuihin, koriste- ja taistelurotuihin.

Maatiaiskana on yksi Suomen uhanalaisimmista kotieläinroduista. Sen juuret juontavat rautakaudelle ja se on sopeutunut paikallisiin olosuhteisiin. Myöhemmin kana-aines on risteytynyt tuotujen rotukanojen kanssa, nykyiset maatiaiskanat ovat näiden risteysten jälkeläisiä.

Enpä olis tuotakaan tiennyt....

Noi wikipedian tekstit on niin pitkiä ja monimutkaisia.
Simppelimpi tapaus (=minä ) käyttää hikipediaa, sieltä löytyi kanastakin vähän tiiviimpi paketti:

Kana syntyy munasta. Ja kana oli ennen munaa. Kana haluaa munaa, ja kun se saa, niin tulee munia, joista puolestaan tulee lisää kanoja. Tai vaihtoehtoisesti kukkoja. Ainakin vissiin.

Lähde:

http://hiki.pedia.ws/wiki/Kana

:laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Vaikeata on katsoa öisin kun tämä näkyy,
yhtä vaikeata
kuin mennä ulos, minusta oli
vaikeata, ja minä menin, ja tämä tuli esiin.
(Mirkka Rekola)

Pimeys?

:o Aika hyvän heitit. :flower: Mulle ei tullut ollenkaan mieleen. Taidan kysyä sulta näitä tästä lähtien aina kun en keksi mitään. :D

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Kerro miks mua veetuttaa! Välillä ärsyttää, seuraavassa hetkessä itkettää, kohta oon taas "normaali", kunnes taas alkaa. Viiden minsan aikana ehdin käydä läpi monet tunnetilat. :ashamed:

Mullakin on tänään ollut tuollainen olo.. Tosin oon muutenkin jotenkin outo, suurimman osan mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Vaikeata on katsoa öisin kun tämä näkyy,
yhtä vaikeata
kuin mennä ulos, minusta oli
vaikeata, ja minä menin, ja tämä tuli esiin.
(Mirkka Rekola)

Tuolta musta tuntuu, kun mökillä pitäis keskellä yötä lähteä ulkohuussiin. Ja silloin on aina pimeää, syksy, oransseja lehtiä ja myrsky.

Kerro miks mua veetuttaa! Välillä ärsyttää, seuraavassa hetkessä itkettää, kohta oon taas "normaali", kunnes taas alkaa. Viiden minsan aikana ehdin käydä läpi monet tunnetilat. :ashamed:

Mullakin on tänään ollut tuollainen olo.. Tosin oon muutenkin jotenkin outo, suurimman osan mielestä.

Oisko kuukautiset ovella teilläkin? Olen muutaman päivän ollut aika äksy, ja kalenteri kertoo että sidevarastoa on täydennettävä.

Määkin taidan olla outo, ihan normaalioloissakin. :whistle:

Määkin taidan olla outo, ihan normaalioloissakin. :whistle:

Kun yhdistää teidän nikit "Rouva Rajatapaus Kotona Kirves Kädessä" niin tulee jotenkin turvaton olo.......

:whistle: B)

Outoja me kuitenkin olemme kaikki, jokainen omalla tavallaan, ja maailma olisi köyhä ilman outoja...

Kun yhdistää teidän nikit "Rouva Rajatapaus Kotona Kirves Kädessä" niin tulee jotenkin turvaton olo.......

:whistle: B)

Outoja me kuitenkin olemme kaikki, jokainen omalla tavallaan, ja maailma olisi köyhä ilman outoja...

Olis kyllä mahtava nikki :D :D :D :D

Mun outous on vielä toistaiseksi pysynyt hallinnassa B)

Uusimmat

Yhteistyössä