mulla on sitten masennus

elämä kantaa

Aktiivinen jäsen
13.01.2006
4 606
1
36
kävin lääkärillä koska oli epämääräisiä oireita, labrat ok ja sitten lääkäri teetti mielialatestin ja kohtalainen masennus tuli tulokseksi. olen kolme kertaa ollut masentunut mutta nyt oireet oli eri ja en oikeen itse uskonut olevan masennusta. mutta nyt on taas lääkitys, 2v pärjäsin ilman. nyt ahdistaa enemmän kun aloitin lääkityksen tänään mutta eiköhän pää totu lääkkeeseen taas. mietin kyllä väsymystä ja raivokohtauksien syytä mutta ajattelin matalaa verensokeria vaan..

oli erilainen kuin tuo. mutta samantyylinen kumminkin. oli myös ahdistustesti ja päihdetesti.tein testin odotustilassa ja se otti toisen potilaan väliin. ihanaa kun se keskittyi sitten kunnolla. aiemmin en pitänyt tästä lääkäristä mutta nyt tuntui hyvälle. pitäs varata aika kuulemma psyk.hoitajalle ja kolmen viikon päöästä lääkärille mielialan tarkistukseen, että toimiiko lääke tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu-82:
http://terveysnetti.turkuamk.fi/nuorisonetti/nuor_masennus/ma_mielialatesti.htm

Siinä on mielialatesti jota testataan neuvolassa...

kiitos
"sain" 8 pistettä, kohtalaista masentuneisuutta - olin täysin rehellinen ja jos pyöristin niin pyöristin huonompaan suuntaan :|

Mä oon tehnyt tuon testin viime syksynä, keväällä (mtt:ssä molemmat) ja nyt äsken, jos laskin oikein niin nytkin sain viitisenkymmentä pistettä. Esim mulla on suunnitelma miten teen itsarin niin että se näyttää vahingolta (helpompi sukulaisille, ei syyllisyyttä) ei tää elämä tästä miksikään muutu, eikä mun pääkopan sisuskaan, joten on vain annettava elämän jatkua tämmöisenä tarpeeksi kauan jotta lapset on tarpeeksi vanhoja

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu-82:
http://terveysnetti.turkuamk.fi/nuorisonetti/nuor_masennus/ma_mielialatesti.htm

Siinä on mielialatesti jota testataan neuvolassa...

kiitos
"sain" 8 pistettä, kohtalaista masentuneisuutta - olin täysin rehellinen ja jos pyöristin niin pyöristin huonompaan suuntaan :|

mä sain 11pistettä. tosin jouduin muutamassa pyöristämään ja pyörstin sit huonompaan kun ei sopivaa vaihtoehtoa löytynyt. :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon tehnyt tuon testin viime syksynä, keväällä (mtt:ssä molemmat) ja nyt äsken, jos laskin oikein niin nytkin sain viitisenkymmentä pistettä. Esim mulla on suunnitelma miten teen itsarin niin että se näyttää vahingolta (helpompi sukulaisille, ei syyllisyyttä) ei tää elämä tästä miksikään muutu, eikä mun pääkopan sisuskaan, joten on vain annettava elämän jatkua tämmöisenä tarpeeksi kauan jotta lapset on tarpeeksi vanhoja

oletko kokeillut lääkkeitä,siis masennuksen parantamiseen?masennushan on myös kemiallinen sairaus eli aivojen serotoniininoton häiriö minkä voi kemiallisesti korjata kuten päänsäryn buranalla. varmaan olis hyvä koittaa jos olo on tuo... lapsesi tarviivat äitiä aina!

kyllä auttoi. olen kolmena eri masennuksenani syönyt kolme eri lääkettä ja ekat 2-3vk voi olla hankalampaa ennenkuin lääkkeeseen tottuu, siis masennusoireet voi olla vahvemmat mutta se on ihana tunne kun huomaa että ei enää ahdista ja ettei suutu pikkuasioista. jaksaa neuvotellakin joskus =) nyt en vielä jaksa. parin viikon päästä sitten. mä joudun nyt syömään niitä 6kk ja sitten ehkäpidempään koska mulla uusii.

Minä olin ihan pohjalla en tajunnuy sitä itse ennenkuin sain paniikkikohtauksen ja jouduin sairaalaan.Hoito aloitettiin heti ja sain lääkityksen,minulla kävi hyvin kun paniikki laukaisi tilanteen vakavuuden.Nyt olen tyytyväinen saamani hoitoon ja osaan hoitaa itse itseäni.

mistä sen sitten tietää kauanko niiden syöntiä jatkaa? omalle lääkärillekö pitäisi mennä että saa reseptin? jotenkin niin vaan nolottaa koko aihe ja ei halua millään myöntää ettei jaksakaan itekseen.. neuvolassakin oon monesti yrittäny sanoa jotain, mut sit mitätöin omat puheeni vaan toteamalla että kyllä se siitä jne.. :ashamed:

ja nyt kun vielä paikkakuntakin muuttunu, niin ei se neukkutätikään oo tuttu.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja mamipöö:
mistä sen sitten tietää kauanko niiden syöntiä jatkaa? omalle lääkärillekö pitäisi mennä että saa reseptin? jotenkin niin vaan nolottaa koko aihe ja ei halua millään myöntää ettei jaksakaan itekseen.. neuvolassakin oon monesti yrittäny sanoa jotain, mut sit mitätöin omat puheeni vaan toteamalla että kyllä se siitä jne.. :ashamed:

ja nyt kun vielä paikkakuntakin muuttunu, niin ei se neukkutätikään oo tuttu.. :(

Ei sun tarvii hävetä masennusta,minä kävin 1 vuoden psyk,polilla 2 kertaa kuukaudessa juttelemassa omasta jaksamisesta ja kyllä kannatti. :hug:

se ohje on jotain puoli vuotta. että aivoissa serotoniinituotanto korjaantuu. mut tilanteen mukaan syödään. oonlopettanut aina noin 3kk kohdalla kun on ollut jo niin hyvä tilanne mutta nyt syön pidempään sitten. toivottavasti ei uusisi enää. jotkut syö monta vuotta. sitä voi kokeilla että pudottaa annosta 2vk välein ja kokeilee pärjääkö. oon aina ennen pärjännyt ja siksi lopettanut. mulla oli tk lääkäri joka nyt ne määräsi,aiemmin olen käynyt yksityisellä puolella psykiatrilla mutta en ole tykännyt.neuvolasta ne voi neuvoa sut omalääkärille,ei varmaan sieltä saa reseptiä luulisin...

Yhteistyössä