Mulla on rintasyöpä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
olen siitä melkeimpä varma :(
Nimittäin tässä ennen joulua kiinnitin huomiota kuinka vasenta rintaa särki ja vihloi aina vain useammin. En siitä silloin osannut huolestua kun minulla on mastopaattiset rinnat jotka oireilevat milloin mitenkin.
Nyt muutama viikko sitten huomasin, että nännipihan yläpuolella oleva iho vetäytyy ajoittain kuopalle. Se näkee silloin kun ottaa liivit pois, mutta kun on vähän aikaa ilman liivejä, kuoppa häviää.
Jonkun aikaa on ollut myös kovia rintakipukohtauksia, pistävää ja tuntuu syvään hengittäessä, mutta olen ilman muuta olettanut sen olevat rintarankaperäistä lihaskipua.

Sain pikaisen ajan työterveyslääkärille. Ottavat varmaan uä:n ja mammografian.

Muutenkin kaikki ressaa; mieskin uhannut avioerolla :( Mies ei tiedä tästä rintajutusta.

:hug: Jospa ihan ensin kertoisit miehellesi epäilyistäsi ja lääkäriajasta, hän varmasti haluaa tietää. Ja voimia, mun äidillä syksyllä todettiin rintasyöpä, mutta siihen on nykyisin hyvät hoidot ja ennusteet.

Se voi olla hyvänlaatuistakin! Tai sitten ei mitään.. Pelko lisää oireita. Mun mummolla (oli nuorempana) hyvänlaatuinen kasvain, kysta vai mikä se nyt oli, rinnassa. Ja tiedän tapauksen, jossa nainen on parantunut rintasyövästä. Tsemppiä joka tapauksessa!

Alkuperäinen kirjoittaja lii:
Alkuperäinen kirjoittaja hei :
Ja eikös se ole niin, että rintasyöpä harvoin kipuilee?

Ehkä niin, mutta mitenkään tavatonta se ei kuitenkaan ole. Ystävälläni on rintasyöpä ja ensimmäinen oire oli kipu...

niin oli muuten mun äidilläkin, kipu ja pieni patti kainalossa.

Toivottavasti ei ap:lla kuitenkaan ole syöpää! :flower:

Mun äidillä tuntui kyhmy ja nänni vetäytyi sisään. Todettiin luustoon levinnyt syöpä. Nyt aloitettu hoidot ja parasta toivotaan. Jaksamista. Hyvä että pääset tutkimuksiin. Tuollainen pysäyttää aina ja pelottaa.

Miehen mummolla ensimäinen oire rintasyövästä oli kipu ja rinnan punoitus. Rintasyöpähän se :/ Nyt on hoidossa ja on syöpä käynyt jo pienenemään, ei ole enää kipua ja pattikin huomattavasti pienentynyt :) Kyllä se nykyajan lääketiede on ihme :) Voimia ap:lle! Toivottavasti se ei ole syöpää..

Hyvä päätös mennä lääkäriin.

Minulla rinnat saattavat kipuilla/särkeä, jos on vetoa tai rinnat muuten kylmettyvät. Nuorempana en ainakaan kiinnittänyt huomiota tällaiseen. Mammografia ja ultra käyty, ei löydöksiä.

Oletko tarkastanut, ettei liiveissä ole saumaa tai paksua kuviointia juuri sillä kohdalla jossa painauma on? Jos painauma kuitenkin poistuu, kun otat liivit pois.

Mulla ei ole rinnat koskaan oireilleet mitenkään eivätkä ole mitenkään kyhmyisetkään. Mutta toisessa rinnassa on ollut "aina" sellainen... tai siis siihen tulee joskus näkyviin sellainen "juova", kuin pieni pitkähkö painauma. Johtunee varmaan jotenkin verinsuonen laajentumisesta/supistumisesta. Siinä kohtaa siis menee verisuoni ja välillä se suoni näkyy selvästi ja välillä taas ei ja kun rinnat on imetysten ja raskauksien myötä enemmän venähtäneet alaspäin niin se näkyy joskus. On tuossa nännin alapuolella/sivussa. Ei ole siis mikään kuoppa vaan semmoinen uurre/juova... vaikea kuvailla.

Se kasvaimen aiheuttama kuoppahan on sellainen, että se kasvain on kiinni siinä ihossa ja vetää sitä rintaa kuopalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Appelsiini-ihoksi kutsutaan kasvaimen vetämää ihoa. Netissä on rintojen omatarkkailuoppaita, käykää katsomassa, ottakaa opiksenne ja harjoittakaa tarkkailua säännöllisesti.

Siis tä? Ei siinä ihossa välttämättä mitään ihottumaa tms. ole vaan KUOPPA.

Alkuperäinen kirjoittaja hei :
Ja eikös se ole niin, että rintasyöpä harvoin kipuilee?

Minun äidilläni todettiin rintasyöpä, ja hänellä viiltävää kipua siinä rinnassa kauan ja sit hän yllätten (onneksi) löysi pienen herneen siittä nännipihan seutuvilta, ja sit se kokeissa todettiin syöväksi :'( on leikattu 2 kertaa ja käynyt 5vk sädehoitojakson. ja toipumaan päin. En tietenkään tarkoittanut tuolla (onneksi) jutulla, kuin sitä et oli onni et löysi niin ajoissa, oli vain 5mm kooltaan kasvain, eikä ollut lähettänyt etäpesäkkeitä..eli kyllä se voi kipuilla...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ei ole rinnat koskaan oireilleet mitenkään eivätkä ole mitenkään kyhmyisetkään. Mutta toisessa rinnassa on ollut "aina" sellainen... tai siis siihen tulee joskus näkyviin sellainen "juova", kuin pieni pitkähkö painauma. Johtunee varmaan jotenkin verinsuonen laajentumisesta/supistumisesta. Siinä kohtaa siis menee verisuoni ja välillä se suoni näkyy selvästi ja välillä taas ei ja kun rinnat on imetysten ja raskauksien myötä enemmän venähtäneet alaspäin niin se näkyy joskus. On tuossa nännin alapuolella/sivussa. Ei ole siis mikään kuoppa vaan semmoinen uurre/juova... vaikea kuvailla.

Se kasvaimen aiheuttama kuoppahan on sellainen, että se kasvain on kiinni siinä ihossa ja vetää sitä rintaa kuopalle.

Luulisi että sitten jonkun patin tuntisi kyllä, jos niin lähellä ihoa, mutta en mä ole mitään pattia huomannut...

Alkuperäinen kirjoittaja Yleensä se ei kuitenkaan ole syöpää:
Hyvä päätös mennä lääkäriin.

Minulla rinnat saattavat kipuilla/särkeä, jos on vetoa tai rinnat muuten kylmettyvät. Nuorempana en ainakaan kiinnittänyt huomiota tällaiseen. Mammografia ja ultra käyty, ei löydöksiä.

Oletko tarkastanut, ettei liiveissä ole saumaa tai paksua kuviointia juuri sillä kohdalla jossa painauma on? Jos painauma kuitenkin poistuu, kun otat liivit pois.

Juu ei siinä mitään sellaista ole. Kuoppa on just nänni yläpuolella. Ja sillä ei ole merkitystä mitä liivejä käytän.

Kävin sit tänään mammografiassa ja uä: ssa. Uässä ei näkynyt mitään mutta rinnassa oli melko iso tiivistymä, joka näkyi vaikka otettii uusintakuvatkin. Eli ei siis ollut mikään häiriö.
Nyt sitten jatkotutkimuksia, en ole saanut vielä aikoja.
Mieskin lähti vajaa kaksi viikkoa sitten ja on jo hakenut avioeroa. Tiesi lähtiessään tästä epäilystäni ja nyt tietää tästä löydöksestä. Mulla sellainen tunne ettei ole pahemmin häntä liikuttanut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kävin sit tänään mammografiassa ja uä: ssa. Uässä ei näkynyt mitään mutta rinnassa oli melko iso tiivistymä, joka näkyi vaikka otettii uusintakuvatkin. Eli ei siis ollut mikään häiriö.
Nyt sitten jatkotutkimuksia, en ole saanut vielä aikoja.
Mieskin lähti vajaa kaksi viikkoa sitten ja on jo hakenut avioeroa. Tiesi lähtiessään tästä epäilystäni ja nyt tietää tästä löydöksestä. Mulla sellainen tunne ettei ole pahemmin häntä liikuttanut.

Tiivistymä näkyi siis mammografiassa.

Yhteistyössä