Mulla on rintasyöpä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:hug: Mun läheisellä todettiin marraskuussa syöpä rinnassa, nyt on leikattu ja sytot käynnissä. Hyvä ennuste on. Toivotaan että sun tiivistymä on hyvänlaatuista. Voimia vaikeaan elämäntilanteeseen!

Voin lohduttaa: rinnan kuopalle vetäytyminen ei välttämättä ole rintasyöpää. Eikä mammografian tiivistymä ole välttämättä syöpä.

Ja parempia miehiäkin löytyy.

Minullakin kystinen mastopatia rinnoissa, suositettu 2 v välein mammografiassa käyntejä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Mitä lääkäri sanoi, osaavat kyllä katsoa "sillä silmällä". Yleensä kyllä uässä näkyy selvemmin kuin mammossa.

sanoi että on syytä tehdä jatkotutkimuksia, ainakin nyt neulanäytettä tai lankamerkkausta ja koko muutoksen poistoa.

Kaikki kasvaimet eivät näy ultraäänessä ollenkaan. mammografia ja uä eivät ole toisiaan poissulkevia tutkimuksia vaan toisiaan täydentäviä. Eli voi se silti syöpää olla.
Kysta se ei voi olla, koska kysta näkyy ultraäänessä, muttei taas mammografiassa.

Mun äidillä todettiin rintasyöpä seulontamammografiassa. Ei ollut oireillut mitenkään, eikä myöskään tuntunut pattina ulsopäin. Leikattiin ajoissa ja sädetettiin. Nyt siitä on jo useampi vuosi aikaa, ja hyvinhän se muori vielä porskuttaa työelämässä. Eli rintasyöpädiagnoosikaan ei ole kuolemantuomio!

Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Voin lohduttaa: rinnan kuopalle vetäytyminen ei välttämättä ole rintasyöpää. Eikä mammografian tiivistymä ole välttämättä syöpä.

Ja parempia miehiäkin löytyy.

Minullakin kystinen mastopatia rinnoissa, suositettu 2 v välein mammografiassa käyntejä.

Meneekö sulla rinta kuopalle?

Mistä syystä nänni ja koko nännipiha voi vetäytyä kuopalle? Minä huomasin tämän eilen ja olen nyt ihan hermoheikkinä kun ennen en ole moista huomannut. Sain sen puristelemalla aikani pullahtamaan takaisin esiin normaaliksi. Nyt mietin onko se voinut vetäytyä aiemminkin päivän/yön aikana kun en rintojani ole nähnyt ja itsestään pullahtanut takaisin. pistelyä on rinnassa ollut aiemmin mutta kun en ole kyhmyjä tuntenut olen ajatellut sen olevan lihasperäistä kramppia ym.

Yhteistyössä