Mulla on ongelma... raha-asioista ja vähän muustakin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiero homma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiero homma

Vieras
Ex-ukko huijasi mua ja sosiaalitoimistoa... sossu määräsi exää maksamaan elatusmaksut ajan tasalle, noh tää kävi viemässä sossun toimistolle niistä kuitinkin ja ne uskoi sitä. Mulle ei tässä vaiheessa kertonut mitään, sit vaan ihmettelin että missäs rahat viipyy ja soitin sossuun, että ettekö maksa kun ei exäkään maksa... kun oli siis sopimus, että jos ex ei maksa niin sossu maksaa väliaikaisesti. Noh, sossutäti sanoi että exä oli vienyt kuitin josta kävi ilmi että on maksanut ja sen takia ne ei maksa. Soittelin sit exälle nii tää tunnusti että oli itse tekaissut kuitin tietsikalla vaikkei ole maksanut mitään. Lupas kuitenkin piakkoin maksaa, kunhan saa rahaa. Sossuun en tästä oo ilmoittanut. Voisko ex joutua vaikeuksiin, jos sossu sais tietää ja voiko ne sossusta muuten (kun mun kertomana) selvittää/saada tietää sen ettei kuitti olekaan oikea?

Joo, ehkä mä ilmoitan sossuun, mutta toisaalta jollain tapaa säälittää exä. :ashamed: Mietin vaan että ehkä mun ei tarviis ilmoittaa jos ne sais selville sen jotenkin muuten...? Kyllä mä ne rahat jotenkin saan.

Mä ilmoittaisin asiasta sossuun ja tekisin vielä poliisille rikosilmoituksen. :kieh: Tulee ainakin mieleen petos, väärentäminen ja virkamiehen harhaanjohtaminen... kärsijänä miehen omat lapset. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo, ehkä mä ilmoitan sossuun, mutta toisaalta jollain tapaa säälittää exä. :ashamed: Mietin vaan että ehkä mun ei tarviis ilmoittaa jos ne sais selville sen jotenkin muuten...? Kyllä mä ne rahat jotenkin saan.

Sääli on sairautta!

Miten ne sen muuten sais selville?

Ja ehkä mä oon sit sairas... :( mutta ilmoituksen tekemistä täytynee jonkin aikaa miettiä. Kaipa se tulee lopulta tehtyä jos sossu ei muuten saa väärennöstä selville.

Minä ottasin vielä kerran ehkä siihen ex ukkoon yhteyttä (jos kerran kovasti säälittää) ja antasin vielä yhden mahdollisuuden toimia oikaein. Sanosin että jos maksaa oitis vaikka ylihuomiseen mennessä rahat käteen ja olis viiminen kerta kun yrittää näin kusettaa, niin antasin olla. Jos ei hoida asiaa oitis, niin sitten yhteys sossuun. Sittenkin, vaikka ex hoitais asian, ottasin sen tiliotteen sivuun ja vaikka merkkaisin siihen milloin ex muka oli maksanut ne rahat. Sillä voisi tarvittaessa todistaa vielä myöhemminkin, että on kusettanut.

Oikeasti mun mielestä tuollanen on jo niin suunniteltu huijaus, että pistäs kyllä miettimään tarkasti mitä tekis. Ei siinä ole vaan hätäpäissään sanottu et on maksettu juu, vaan on pitäny oikeesti nähdä se vaiva et vääntää sen kuitin ja sit kiikuttaa sen sossuun ja sanoo maksaneensa. OIn ehtiny harkita tekosiaan ja aika vakava asia minusta. Että ehkä sun olis syytä ottaa yhteyttä sossuun, ei välttämättä jää yhteen kertaan tuollainen.

No miten ne vois sen saada selville, jos on (väärennetty) kuitti näytettynä, että on maksanut. Eihän ne sieltä tilitietoja saa käsiinsä.

Voi käydä hullusti ja jäät ilman rahojas, jos et tuosta mitään meinaa ilmoittaa.

Ja ehkä mä oon sit sairas... :( mutta ilmoituksen tekemistä täytynee jonkin aikaa miettiä. Kaipa se tulee lopulta tehtyä jos sossu ei muuten saa väärennöstä selville.

Ainoo mistä se selviää on sun tai ex ukon tiliotteesta ja niitä kait ei sinne pankista suoraan mene....

Noh, jos ootte sitä mieltä että sossuun tieto ei muuten kulje niin kai mun on sitten ilmoitettava... samaan aikaan ketuttaa se exän ketale (ei halunnut mua huijata vaan vähän siirtää maksupäivää... omien sanojensa mukaan siis) mutta toisaalta kun tiedän että se on tiukilla rahan suhteen niin en haluaisi sille enää lisäharmia. :/

Alkuperäinen kirjoittaja kiero homma:
Ex-ukko huijasi mua ja sosiaalitoimistoa... sossu määräsi exää maksamaan elatusmaksut ajan tasalle, noh tää kävi viemässä sossun toimistolle niistä kuitinkin ja ne uskoi sitä. Mulle ei tässä vaiheessa kertonut mitään, sit vaan ihmettelin että missäs rahat viipyy ja soitin sossuun, että ettekö maksa kun ei exäkään maksa... kun oli siis sopimus, että jos ex ei maksa niin sossu maksaa väliaikaisesti. Noh, sossutäti sanoi että exä oli vienyt kuitin josta kävi ilmi että on maksanut ja sen takia ne ei maksa. Soittelin sit exälle nii tää tunnusti että oli itse tekaissut kuitin tietsikalla vaikkei ole maksanut mitään. Lupas kuitenkin piakkoin maksaa, kunhan saa rahaa. Sossuun en tästä oo ilmoittanut. Voisko ex joutua vaikeuksiin, jos sossu sais tietää ja voiko ne sossusta muuten (kun mun kertomana) selvittää/saada tietää sen ettei kuitti olekaan oikea?

Miten ihminen voi olla niin tyhmä!?

Ihan turhaa vinkkua niiden rahojen perään kun kerran edes itse et ilmoita sossuun ex:n huijauksesta.

Olet itsekin syyllistynyt huijaukseen ja suojaat ex:s.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No olishan tää ex sitten voinut ihan suoraan sanoa, että maksaa hiukan myöhemmin. Hyvin oli suunnitellut koko jutun, kuitinkin väärentänyt.

Olis voinut sanoa mutta sossu ei antanut lisää maksuaikaa... ja hätäpäissään sit kun ei muuta keksinyt niin teki kuitin. :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No olishan tää ex sitten voinut ihan suoraan sanoa, että maksaa hiukan myöhemmin. Hyvin oli suunnitellut koko jutun, kuitinkin väärentänyt.

Olis voinut sanoa mutta sossu ei antanut lisää maksuaikaa... ja hätäpäissään sit kun ei muuta keksinyt niin teki kuitin. :/

Tai siis näin mulle kertoi. Ja siis olikin kysynyt mutta ei annettu lisäaikaa.

Yhteistyössä