Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
en olis koko työtä saanut jos olisin heti kättelyssä asiasta sanonut.. ja eivät kysyneet..
niin ja nuori perheellinen nainen... kai ne nyt ovat tajunneet että lapsi hanke tulee eteen...
luultavasti kuitenkin odotan ainakin sen puoli vuotta enen kun alamme yrittämään
En minäkään olis sanonut koska työpaikka olisi varmasti mennyt sivusuun... JA totta tuo, että kyllä työnantajat ottavat sen riskin itse kun palkkaavat nuoren naisen töihin!
Juuri niin, työnantajat ottavat siis riskin ja aina joku käyttää sitä luottamusta törkeästi. Minkä takia nuoret naiset eivät ole kovinkaan kysyttyjä vakipaikkoihin.
Tällä en siis tarkoita sinua, ap. Olen vaan aika kyllästynyt siihen, että jädään äitiyslomalle heti kun joku luottavainen työnantaja ottaa vakipaikalle tai parhaimmassa tapauksessa ollaan jo raskaana paikkaa hakiessa, mikä tietenkin "unohdetaan mainita". Kun kaikki toimivat rehellisesti, työmarkkinoista tulee paljon parempi paikka myös nuorille naisille. Raadollinen maailma, sitä ei käy kieltäminen.
Siihen on suomen laissa ihan syykin, miksi mm. raskautta EI tarvitse kertoa työhaastattelussa TAI työnantaja EI saa sitä kysyä!
Törkeää on mielestäni myös palkkaamatta jättäminen jos lähitulevaisuudessa meinaa lapsia hankkia... Ei se ole mikään peruste!
Naiset hankkivat lapsia nuorena ja vanhana, ei siitä pääse yli eikä ympäri!
Tottakai se on törkeätä, mutta elävää elämää. Ja valistunut veikkaus on, että tilanne on se mikä on juuri siksi, että ei olla rehellisiä. Miksi suunnitelmistaan ei voisi kertoa? Ei se ainakaan omalla kohdallani ole työnsaantia millään lailla haitannut. Työnantaja voi sitten ihan itse päättää, haluaako siitä huolimatta hakijan ja on paljon mukavampi, kun ei tarvitse raskautta häpeillä ja salailla.
Meillä on nyt yksi sihteeri, joka on palkattu vajaa puoli vuotta sitten taloon ja joka nyt ramppaa (työpaikan kustantamana tietenkin) lapsettomuuteen liittyvissä tutkimuksissa eli oli siis jo paikkaa hakiessaan jo tovin yrittänyt lasta. Esimiehensä ei ole kovinkaan onnellinen tilanteesta, mutta minkäs teet. Kun suunnitelmista ei saa haastattelussa kysyä eikä hakijakaan kertonut.