Mulla on niiin syyllinen olo :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari harmaana :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakkari harmaana :/

Vieras
Ollaan asuttu tässä nykyisessä asunnossa kohta 2 vuotta, meidän poika oli 7kk kun tähän muutettiin. Melkein heti alkoi oireilut, ruoka-aine allergiat, jatkuvat sairastelut, keuhkoputkentulehduksia ollut vissiin kolme ja kerran ollaan oltu osastollakin.. Tällä hetkellä on sitten pojalla astmalääke kokeilu menossa. Ja nyt vasta mä tajusin mistä on kyse: meidän kodissa on ilmeisesti hometta! Nyt kun sitä asiaa miettii, se on aivan päivänselvää, vaikkei täällä vielä ole tutkimuksia tehtykään!

Miks en oo tajunnut aikaisemmin :( Meillä myös kohta 8kk vauva ton 2veen lisäks, ja vauvakin on ollut yskäinen ja räkäinen tosi usein... Ittellä myös usein kurkku käheenä ja silmiä pistelee.

On niin paha ja syyllinen olo, tuntuu että mä oon itse tän kaiken meidän lapsille aiheuttanut, mietin vaan kokoajan että miks en oo tajunnut!!

Vuokra-asunto, suuri yhtiö. Onneksi ei oma! On vaan niin paha mieli kun mietin tätä kaikkee... En tiiä miks tuntuu siltä että mun olis pitänyt tajuta.

Joo ja ei oo lääkäritkään mitään epäillyt, varmaan sen takia kun meillä on suvuissa muutenkin allergiataustaa. Tälläkin hetkellä pojalla menossa antibioottikuuri, en enää edes muista monesko :(

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
No miksi sinä olisit sen tajunnut, jos ei lääkäritkään?

samaa mieltä! ja ole onnellinen että nyt hoksasit. Ennen kuin toinen lapsi alkaa sairastelee paljon. ja luultavasti ensimmäisenkin lapsen oireilu helpottaa jos pääsette terveeseen asuntoon asumaan..jos nyt syynä on siis home

Alkuperäinen kirjoittaja siru:
No nyt on molemmilla astma lopun ikänsä. Varmaan kiittävät vanhempiaan.
Miten lääkärit muka vois tietää, millaisessa läävässä kukin asuu.

sinähän se positiivinen olet! ja eihän tällä vauvalla mitää astmaa ole todettu

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
No miksi sinä olisit sen tajunnut, jos ei lääkäritkään?

samaa mieltä! ja ole onnellinen että nyt hoksasit. Ennen kuin toinen lapsi alkaa sairastelee paljon. ja luultavasti ensimmäisenkin lapsen oireilu helpottaa jos pääsette terveeseen asuntoon asumaan..jos nyt syynä on siis home

No home nyt varmaankin on ainakin osasyynä. Ja kiitos tsemppauksesta :) Se mua lähinnä pelottaa että voiko tästä tulla jotain pysyvää vauriota lapsen keuhkoille tms. kun ollaan kuitenkin aika pitkään asuttu tässä ja hometta on varmasti ollut kokoajan...?!

No ei me kyllä missään läävässä asuta, ihan tavallisessa kerrostaloasunnossa...

Kiitti vaan sulle.

En vaan pysty tajuaan, mitä joku saa itelleen tällasista kommenteista!! Täytyy olla todella paha olla ittensä kanssa kun tällaista kirjottelee..
Äläkä ap itteäs syytä, pääasia et oireiden syy nyt selviää ja pääsette pois sieltä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hometta ei varmaan olla vielä tutkittu?

Ei vielä, asia on työn alla. Mutta merkit on niin selvät että mä en jaksa uskoa että tässä vois olla mikään muu kyseessä :/

Hyvä kun tutkitaan.Monesti tuota ei myönnetä että hometta voisi olla.

Meillä oli kans sama juttu kun asuimme vuokralla. Kosteus vahinko oli joskus siinä kämpässä ja eivät olleet sitä kunnolla remontoinu. Poikamme oli silloin vuoden kun muutimme sinne (muka parempaan asuntoon kuin aikaisemmin). Siitä lähti sairastelu kierre. Poika oli jatkuvasti kipeä. Yhdessä vaiheessa viikon sairaalassa. Itse meinasin saada töistä potkut kun olin vähän väliä 38 - 39 kuumeessa. Mitään ei jaksanut tehdä. Osa kaloista kuoli akvaariosta. Vuoden asuimme ja onneksi lähdimme ajoissa etsimään omaa omakotitaloa. Löysimme sopivan ajoissa ja teimme kaupat ja muutimme. Siihen päätty sairastelu kierre.

Tänä päivänä poika on 7 vuotias terve poika. Yksi - kaksi korvatulehdusta on syksy-kevät. Aluksi kun asuttiin uudessa paikassa pojan ollessa 2-5 vuotias oli laryngiittia(kurkunpääntulehdusta) ja korvatulehduksia useita syksyn ja kevään välillä.

Kyllähän joillakin lapsilla astma paranee täysin kun vähän ikää saavat (näin esim. serkullani). Älä syyttele itseäsi, olet kuitenkin kunnon äiti verrattuna moneen muuhun, ei tuollaista osaa kukaan ennustaa! Muista painostaa niiden asunnon tutkimusten kanssa. Meidän asunnossa oli aikoinaan kosteusvaurioita eikä kukaan tehnyt mitään vaikka valitettiin ja monesti, ennen kuin vesi valui pitkin seiniä!!! Aina kannattaa siis vähän liioitella esim. lasten oireita kun koettaa saada sitä tutkimusta! Voimia sinne! :heart:

Mä sit taas oon täysin home-hysteerikko. Ei edes olla erityisemmin sairasteltu, mutta heti kun jotain tulee, mä olen varma, että meijän koti on hometalo!

Ahistaa ja pelottaa niin paljon, että varmaan kohta ite maksan ne tutkimukset ihan vaan oman mielenterveyteni takia...

Meidän muuttaessa edelliseen asuntoon kuopus oli 3kk, muutaman kk päästä kuopus rupes sairastelee. Oltiin useampaan otteeseen osastolla ja astma lääkitys aloitettiin. Pyysin kaupungilta ympäristötarkastajan tutkimaan asunnon koska epäilin astman johtuvan homeesta. Hometta eikä kosteusvaurioita löytynyt mutta asunnon ilmanvaihto oli erittäin huono ja tupanhaju kulkeutui toisesta asunnosta meille,näitä sitten isännöitsijä korjaili.
Todellisuudessa tuo astma on perintönä tullut minulta(suvussa paljon).Poika on jo yli 5v ja astma paljon parempi.Monilla jotka sairastuu astmaan pienenä parantuvat siitä murrosiässä(ei tietty koske kaikkia). Meillä on nyt myös astma todettu muutama vuosi sitten myös esikoisella.

Mä sit taas oon täysin home-hysteerikko. Ei edes olla erityisemmin sairasteltu, mutta heti kun jotain tulee, mä olen varma, että meijän koti on hometalo!

Ahistaa ja pelottaa niin paljon, että varmaan kohta ite maksan ne tutkimukset ihan vaan oman mielenterveyteni takia...

Homekoira ensin, jos se löytää jotain, niin sitte paikka auki. =)

Yhteistyössä