Mulla on kokonainen pakastesei pakkasessa, ajattelin uunikalaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en ole tehnyt ennen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sulata kala ja anna liikojen nesteiden valua pois, lisää mausteet oman maun mukaan. tee valkokastike purjolla ja kaada kalan päälle. uuniin vaan paistumaan. :p

jotkut tykkää laittaa pinnalle juustoraastetta, mä en tykkää.

MInä laitoin puoli tuntia sitten vuokaan peruna-sipulisekoitusta, ruokakermaa, mausteita, seitä ja uuniin n.200-225 ast. vajaaksi tunniksi.

Kermaa ei ollut kuin yksi purkki, joten lorautin vähän maitoa...

Samalla kaavalla siis kuin kinkkulaatikko(kiusaus). Voi laittaa myös esim. pakastevihanneksia sekaan ja juustoraastetta päälle.

[QUOTE="tuittu";25665803]MInä laitoin puoli tuntia sitten vuokaan peruna-sipulisekoitusta, ruokakermaa, mausteita, seitä ja uuniin n.200-225 ast. vajaaksi tunniksi.

Kermaa ei ollut kuin yksi purkki, joten lorautin vähän maitoa...

Samalla kaavalla siis kuin kinkkulaatikko(kiusaus). Voi laittaa myös esim. pakastevihanneksia sekaan ja juustoraastetta päälle.[/QUOTE]

Sulatitko seitin ensin ?

No en, kannattaisi varmaan tehdä se, mutta ei ollut aikaa :).

Pistin uuniin ja otin noin vartin päästä pois ja pienentelin (oli kaksi sei palaa) ja sekoitin vuoassa ja laitoin takaisin.

Tällaisen reseptin mukaan olen tehnyt, tulee tosi maukasta.

400 g pakasteseitiä
2½ dl ruokakermaa
1½ dl kurkkusalaattia
½ punaista paprikaa
1 rkl kuivattua tilliä
1 tl aromisuolaa
½ tl suolaa
mustapippurirouhetta

Sulata seiti kohmeiseksi mikrossa täysteholla 2 minuuttia. Paloittele sulatettu seiti. Laita kalat voideltuun uunivuokaan. Sekoita kaikki muut ainekset ja kaada se kalojen päälle vuokaan. Kypsennä 200 asteisessa uunissa n. 40 min.