Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Tuli sairaalasta kirje ja resepti thyroxiniin, jota pitää ottaa puoli tablettia päivässä. Kela-korvattuna saan lääkkeen sitten, kun olen saanut uuden Kela-kortin. Nyt kun tulisi vielä se B-todistus Kelaa varten.

Otta aivoon tällainen! |O |O Aivan kuin ei kaikkea muuta jo olisi kropassa vialla ja tulee vielä varmaan esille ja nyt sitten tämän! :headwall: :kieh: :headwall: Niin ja tämä vajaatoiminta on seurausta siitä, että kilpirauhanen on kärsinyt sädehoidoista.

Tuossa lapussa muuten lukee, että pitää soittaa syöpätautienpolille tai mennä terveyskeskukseen jos en pärjää ilman lääkitystä ennen kuin saan sen uuden Kela-kortin. Noh olen mä tähänkin asti pärjännyt enkä mä tiedä minkälainen olo mulla pitäis olla jos en pärjää... :whistle: :o

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
. Noh olen mä tähänkin asti pärjännyt enkä mä tiedä minkälainen olo mulla pitäis olla jos en pärjää... :whistle: :o

Hoikempi?

No tuo mulla tuli mieleen, koska vajaatoimintahan saattaa lihottaa. Mutta sen asian kanssa mä pärjään kyllä siihen asti, että saan sen uuden Kela-kortin.

Alkuperäinen kirjoittaja leniah:
Asiasta toiseen,muistan että tilasit crosstrainerin,onko hyvä?itekki laitoin nyt tilaukseen.

Se on nyt vähän jäänyt, kun tuli toiseen lonkkaan joku nivelpussin tai sellaisen tulehdus eikä se meinaa oikein antaa periksi. Välillä oli aika tuskaa pelkkä kävelykin.

se kuukauden lääke on muistaakseni jotain 5 ?N luokkaa, mä en saa kelan korvausta, kun kuulemma puolikas tabu päivässä on liian pieni annos kelan mukaan , sanoi mun lääkäri

Tuli sairaalasta kirje ja resepti thyroxiniin, jota pitää ottaa puoli tablettia päivässä. Kela-korvattuna saan lääkkeen sitten, kun olen saanut uuden Kela-kortin. Nyt kun tulisi vielä se B-todistus Kelaa varten.

Otta aivoon tällainen! |O |O Aivan kuin ei kaikkea muuta jo olisi kropassa vialla ja tulee vielä varmaan esille ja nyt sitten tämän! :headwall: :kieh: :headwall: Niin ja tämä vajaatoiminta on seurausta siitä, että kilpirauhanen on kärsinyt sädehoidoista.

Tuossa lapussa muuten lukee, että pitää soittaa syöpätautienpolille tai mennä terveyskeskukseen jos en pärjää ilman lääkitystä ennen kuin saan sen uuden Kela-kortin. Noh olen mä tähänkin asti pärjännyt enkä mä tiedä minkälainen olo mulla pitäis olla jos en pärjää... :whistle: :o

MInulla myös todettiin kilpirahasen vajaatoiminta vasta. paljon sulla oli se viitearvo??

Alkuperäinen kirjoittaja MInullaMyös:

MInulla myös todettiin kilpirahasen vajaatoiminta vasta. paljon sulla oli se viitearvo??

hei tiedätkö??

Mä en oikein ymmärrä noista, tuossa paperissa on kaksi lukua. THS on 5.31 ja S-T4-V on 11.4. Tiedä sitten mitä nuo tarkottaa, mutta eka kuulemma koholla ja toka matalalla.

Mulla on ensi viikolla edessä kilpirauhaskokeet, suvussa on vajaatoimintaa ja aika moni oire sopii mun olotilaani :/
Tytöltä katsottiin kilpirauhasarvot lauantaisen ambulanssikeikan yhteydessä, mutta ne oli onneksi ihan kunnossa :heart:

Mä en oikein ymmärrä noista, tuossa paperissa on kaksi lukua. THS on 5.31 ja S-T4-V on 11.4. Tiedä sitten mitä nuo tarkottaa, mutta eka kuulemma koholla ja toka matalalla.

multa otettiin tuo jäkimmäinen ja oli 10 ja vielä ei edes lääkitystä määränny... vaikka itse kärsin näistä oireista tosi paljon :(

Alkuperäinen kirjoittaja minullamyös:
multa otettiin tuo jäkimmäinen ja oli 10 ja vielä ei edes lääkitystä määränny... vaikka itse kärsin näistä oireista tosi paljon :(

No miksi sulle ei määrätä lääkitystä? :o :| Mä en oikeasti tiedä mikä mun olon pitäisi olla normaalien arvojen kanssa, mutta kaipa sen huomaa kun lääkitys alkaa.

Niin mulla on resepti noihin lääkkeisiin. Voinko mennä hakemaan lääkkeet jo vaikka sitä uutta kela-korttia ei ole? Jos se korvaus ei kerran edes ole paljoa...

Alkuperäinen kirjoittaja Castafiore:
Tottakai voit mennä.
Lääke on todella halpa.

Tuo reilu 5? kuukauden lääkkeistä ei kyllä ole paha hinta. Jos menisin vaikka maanantaina apteekkiin, että saisi aloitettua mahdollisimman nopiaan tuon lääkityksen. Toivottavasti sitä ei tarvitse muutella moneen kertaan, se kun ei pakosta heti ole kohdillaan.

Yhteistyössä