Mulla on käynyt isoissa asioissa tosi hyvä tuuri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Elina77"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Elina77"

Vieras
Moni sanoo, että heillä on hirveen huono tuuri ja itse joskus rupesin miettimään, että mun kohdalla se ei kyllä alkuunkaan pidä paikkaansa. Ei oo juu lottovoittoa tullut, eikä muutakaan semmosta, mutta tosi hyvä tuuri käynyt useemmassa isossa jutussa. Onnella ei saisi leuhkia, mutta ei tässä siitä olekkaan kyse, vaan siitä että ihan aidosti saa ihmetellä:

1) Kun kirjoitin ylioppilaaksi, niin tosi moni aine meni juuri yli sen pisterajan ylempään arvosanaan.

2) Kun hain opiskelemaan suhteellisen suositulle alalle, niin pääsin varasijan varasijan varasijalle. Olin varma, että eipä oo mahiksia kun ala oli suhteellisen suosittu, mutta niin vain pääsin viimeisten joukossa sisään. Puoli pistettäkin vähemmän pääsykokeessa, niin olisin ollu ulkona.

3) Kun hain ekaa kunnon työpaikkaani juuri valmistumisen jälkeen, niin kyseisen yrityksen TJ (joka oli haastattelemassa mua, toki oli muitakin) oli ollut mun esimies mun kesäduunissa aikaisempina vuosina. Olin tehnyt hyvän vaikutuksen, mutta ihan käsittämätön sattuma... sain tosi hyvä työn.

4) Mies löytyi kanssa todella hassujen yhteensattumien summana ja raskautumiset tapahtuivat juuri sopivilla hetkillä...

Tottakai mulla on ollut paljon kans vastoinkäymisiä. Mutta jotenkin täytyy kiittää elämää. Mun osalta vastoinkäymisiä on tullut verrattain pienissä asioissa ja sitten nää onnenpotkut on tullut isoissa asioissa. Kun vaan tietäis ketä kiittää :)

Mulla oli sama juttu kirjoituksissa, molemmat L:t oli pari pistettä yli rajan :)

Töihin on aina kysytty ns "haettu kotoa" eikä työttömänä ole tarvinnut olla paitsi yhden vuoden olin tarkoituksella liiton rahoilla, kun kotihoidontuki olis ollut naurettavan pieni. Nyt itse asiassa hain ekan kerran töitä (olen parhaillaan vakituisessa työsuhteessa) ja lähetin ihka ekan työhakemukseni näin liki nelikymppisenä, ja sain sen työpaikan.

No, muissa jutuissa elämässä ei sit ole mentykään helpolla, joten nautitaan näistä :)

Sain just uuden duunin ja tulin ihan miettineeksi, saanko aina tahtomani asiat liian helpolla? Tunsin jopa syyllisyyttä.. Toisaalta ystävä sanoi, että se johtuu asenteesta: olen ylipäätään optimisti ja saan huonommankin ratkaisun perusteltua hyväksi- on helppo sopeutua monenlaisiin olosuhteisiin.

Tosi kiva kuulla, ja toivottavasti onni kantaa vielä pitkälle. : ) Välillä ihmisiltä unohtuu, että se mitä he ovat elämässään saavuttaneet, onkin usein monilta osin heille annettu ulkopuolisilta tahoilta. Paljon on kiinni vain hyvästä tuurista, oikeista kontakteista ja ajoituksesta. Periaatteessa kenestä tahansa voi tulla rikas, mutta meistä kaikista ei voi. Pätee myös monilla muilla elämän osa-alueilla. Aina joku jää jostain paitsi. Sellaista on elämä, mutta se kannattaa pitää mielessä. Kiitollisuus on hyvä lähtökohta. :)

Samanlaisia ajatuksia mä oon myös pyöritellyt päässäni. Mulla on monta kertaa epäonnekkalta tuntuneet sattumat ja valinnat osoittautuneet lopulta tosi onnekkaiksi. Niin se elämä vaan kantaa :heart:

Vaikka on paljon iloja elämässä, niin eipä sitä silti välttämättä niin helpolla pääse täällä. Annetaan toisten nauttia niistä helpoista ja iloisista jutuista! Eihän se ole keneltäkään pois! :)

Mun elämä ei ole mennyt helppoa kaavaa, mutta oon yrittäny olla katkeroitumatta, enkä todellakaan väitä sitä tietä helpoksi ja töitä on joutunut tekemään paljon. Mutta silti olen tosi iloinen muiden mahdollisuuksista ja onnistumisista! :) Kyllä meilläkin löytyy iloja, mutta ne ei välttämättä ole samassa mittakaavassa tai meidän iloja on mm. se, jos ei viikkoon tarvitse käydä kenenkään lapsen kanssa missään lääkärissä tai kukaan lapsista ei kipuile omien särkyjensä kanssa joka ilta. Nää tuntuu meillä lottovoitoilta! :) Toisten elämässä nää on itsestään selviä asioita. Nautitaan niistä kaikista pienistä jutuista ja iloista, mitä jokaisen elämä tuo eteen!

Ihanaa, kun ap:llä noin hienosti sujunut moni juttu!! :)

Hyvä. Mutta olet myös hyvä ihminen, moni muu ei katsos muistaisi noita hyviä juttuja, vaan miettisi mitä naapurilla on enemmän, tai siskolla, tai työkaverilla, tai kaverilla. ja aika kuluisi miettiessä miten haluaa enemmän, tai mistä on jäänt paitsi.

• Tykkää
Reactions: as if
Hyvä. Mutta olet myös hyvä ihminen, moni muu ei katsos muistaisi noita hyviä juttuja, vaan miettisi mitä naapurilla on enemmän, tai siskolla, tai työkaverilla, tai kaverilla. ja aika kuluisi miettiessä miten haluaa enemmän, tai mistä on jäänt paitsi.

Varmasti totta. Mutta mistä se tulee, että toiset ajattelevat elämää nimenomaan noin? Jos tuohon voisi vaikuttaa jotenkin, niin monen elämä olisi varmasti paljon antoisampaa.

Muistan, että minun isäni äiti (jo edesmennyt) oli aivan hirveän katkera ihminen. Kenties hänellä oli ollut rankka elämä, mutta eipä se elämänasenne ainakaan helpottannut. Varmaan tuossa on sellainen noidankehä.

Jotkut murtuu helpommin ja joutuvat sellaiseen negatiivisten asioiden noidankehään, sieltä on varmasti vaikea tulla pois. Asenteesta se on paljoin kiinni, mutta mistä se asenne tulee... Jos sen muuttaminen olisi niin helppoa, muutoksen varmasti moni tekisi. Mutta kun ei ole, ei ainakaan kaikille.

[QUOTE="Elina77";26411848]Varmasti totta. Mutta mistä se tulee, että toiset ajattelevat elämää nimenomaan noin? Jos tuohon voisi vaikuttaa jotenkin, niin monen elämä olisi varmasti paljon antoisampaa.

Muistan, että minun isäni äiti (jo edesmennyt) oli aivan hirveän katkera ihminen. Kenties hänellä oli ollut rankka elämä, mutta eipä se elämänasenne ainakaan helpottannut. Varmaan tuossa on sellainen noidankehä.

Jotkut murtuu helpommin ja joutuvat sellaiseen negatiivisten asioiden noidankehään, sieltä on varmasti vaikea tulla pois. Asenteesta se on paljoin kiinni, mutta mistä se asenne tulee... Jos sen muuttaminen olisi niin helppoa, muutoksen varmasti moni tekisi. Mutta kun ei ole, ei ainakaan kaikille.[/QUOTE]

En osaa sanoa, mistä johtuu, että monen elämä kuluu kuvitellessa, että ttoisten elämä on jotenkin helpompaa ja kaikki tullut valmiina, tai kadehtiessa toisten puolisoa, ulkonäköä, elämää ,itsevarmuutta, sitä, että joku ei kadehdi toisia vaan on tyytyväinen, sitä että joku uskaltaa olla oma itsensä, erilainen, tehdä omat valinnat.

Hirveän monen elämä kuluu katkerana. En osaa sanoa mistä johtuu että niin moni kulkee laput silmillä eikä ole kiitollinen mistään mutta katkera kaikesta, ilkeä ja ruma ihminen sisäisesti.

Eli, minusta olet ansainnut aivan kaiken. Monelle muullekin käy tuollaisia juttuja mutta se mitä he miettivät on se, että naapurilla on varmasti rikkaat vanhemmat kun on koulutustakin, ja mulla vaan duunarivanhemmat (vaikka todellisuus olisi aivan päinvastainen) tai että siskolle on kaikki niin helppoa kun mies tienaa jne.

itse olen alkanut mys mmiettimään miten onnekas olen elämässä ollutkaan.
-opiskelemaan pääsin heti ensimmäisellä yrittämällä suositulle alalle
-opiskelu oli helppoa
-mies löytyi jo lukiosta, jonka kanssa elämä aivan mahtavaa
-raskaaksi tullut ihan heti kolme kertaa
-ikinä ei ole ollut rahasta tiukkaa
-terveitäkin ollaan oltu kaikki ( siis poislukien korvatulehdukset ja flunssat )
- vakituisen työpaikan sain heti kun sellaista hain ( yleensä tällä allalla tehdään pätkätöitä ja sijaisuuksia )
Olen kyllä todella onnellinen näistä asioista ja on todella hyvä, että näitä välillä listaa, koska alkaa hiukan miettimään elämäänsä ja sitä miten kiitollinen saa olla!!! Ja onnellinen!!!

Samanlaisia ajatuksia mä oon myös pyöritellyt päässäni. Mulla on monta kertaa epäonnekkalta tuntuneet sattumat ja valinnat osoittautuneet lopulta tosi onnekkaiksi. Niin se elämä vaan kantaa :heart:

sama minulla. avioero, raskas työpaikka jne, ovat lopuksi osoittautuneet hyviksi asioiksi elämässäni, tai niistä on seurannut hyvää.

minäkin yritän olla kiitollinen terveistä lapsista, hyvästä parisuhteesta ja ylipäätään omasta ja läheisten terveydestä, työpaikasta, siitä että on katto pään päällä jne. aika tavallisia asioita, mutta ei niitä kaikilla ole ja niistä on syytä olla kiitollinen!

hauskinta tässä oikeastaan on se, että uskon, että elämässäni tapahtuu vielä jotain hauskaa ja jännittävää, vaikka se nyt tavalliselta ja tasapaksulta tuntuukin. ja jopa raskaalta pienten lasten kanssa, mutta aina helpottaa kun ajattelee, ettei kaikilla kuitenkaan ole terveitä nuo lapset ja monella muulla voi olla asiat huonommin, että oikeastaan valitan pienistä asioista.

onnea ap, sulla kuulostaa olevan oikea asenne elämään ja et ole unohtanut kiitollisuutta :)

Itsellä on myös sama juttu ja usein tuleekin oltua hiljaa koska tuntuu että hyvistä asioista ei saisi kertoilla.

Itselläni on ollut kesätöitä 15v lähtien, tämä mahdollisti myös opiskelun ilman opintolainaa
Lukion jälkeen pääsin varasijalta ammattikorkeaan opiskelemaan alaa jota halusin
sain melkein heti valmistumisen jälkeen sijaisuuden unelma duunissa ja siitä vakituisen työpaikan
olen matkustellut ja nähnyt maailmaa
minulla on ihana mies ja kohta syntyy toinen tyttö

Monta asiaa joista saa olla onnellinen ja joiden seurauksena on myös muita hyviä asioita tullut elämääni.

Joo vittu. Helppohan se täällä on leuhkia kun elämä on ollu ruusuillatanssimista. Kaikilla se ei oo menny noin ja sitten vittuillaan jos on katkera. Ittellä tosi huono lapsuus ja siks meni koulut sun muut päin persettä. 14-vuotiaana sillonen poikaystävä käytännössä raiskas mua monta kertaa ja näin. Ei siinä koulusta tullu mitää ja sitten tuli mentyä johki turhalle linjalle. Mistään työstä tullut mitään, koska tarjottu vaan täyttä paskaa.

No eka "oikee" miesystävä oli alkuun ihana, mutta äkkiipä alko sitten lyömiset ja juomiset. Vuosikausia sitä kestin, mutta sitten karkasin lasten kanssa. Ja eipä sillon paljoo yhteiskunta auttanut.

No nyt on asiat paremmin kun on sentäs vakiduuni ja uusi mies, mutta oon mä silti välillä katkera semmosille jokka on saanu kaikki ilmaseks. Eikä tää helppoo vieläkään oo. Mies ny on pääosin ok, mitä ny toi alko maistuu liikaa. Lapset on koulussa ja tuntuu että tässä pitäjässä on Suomen taukeimmat opet. Lapset kyllä hoitaa hommat ihan ok, mutta aina ollaan natisemassa. Mun aikana sentäs riitti että yritti.

MustaKeiju, tuosta onkin paha olla kiitollinen :( Toiset syntyy kultalusikka suussa, toiset ei. Suurin osa ihmisistä haaveilee hyvästä puolisosta, kauniista lapsista, omasta kodista, kivasta työstä, jne, mutta todellsisuudessa kaikki eivät näitä saa vaikka olisi asenne kohdallaan. Toisilla on tuuria, heti tärppää unelma duuni, toiset rämpivät työstä toiseen, on pätkätöitä ja huonoa palkkaa, kusetusta ja kurkussa kiinni olevia pomoja. Ei siinä juhlita, ei se riitä onneen että ON TYÖPAIKKA jos ei se vastaa haaveita missään määrin.

• Tykkää
Reactions: Dongxi

Yhteistyössä