Mulla on jotenki mutu että iso osa siellä teholla olijoista on ulk_kiksia.

vierailija
No kuukleta, koska tää ei oo mun keksimää vaan sitä kuulee joka puolelta.... Uskon että tärppää. Mua ramasee nii käyn jo pehkuihi *yawn*
Ei tärpänny. Päinvastoin! Olisko pitäny lukee muita medioita: pt-media, avoin media tai mv-lehti?

Hus ei ole tilastoinut sairaalahoidossa olevia koronapotilaita äidinkielen mukaan, mutta Järvinen arvioi, että sairaalahoidossa olevissa vieraskielisiä on suhteessa vähemmän kuin tartunnan saaneissa.

– Meidän vieraskielisemme ovat keskimäärin nuorempaa ikäryhmää, ja sairaalaan joudutaan vähän iäkkäämpänä, Järvinen sanoo.

– Mutta tiedän, että meillä on ollut nuorempia maahanmuuttajataustaisia ihmisiä tehohoidossa ja vaikeasti kipeänä. Kyllä he ottavat myös vaikeiden tautien kautta enemmän iskua tällä tavalla.
 
vierailija
Ei tärpänny. Päinvastoin! Olisko pitäny lukee muita medioita: pt-media, avoin media tai mv-lehti?

Hus ei ole tilastoinut sairaalahoidossa olevia koronapotilaita äidinkielen mukaan, mutta Järvinen arvioi, että sairaalahoidossa olevissa vieraskielisiä on suhteessa vähemmän kuin tartunnan saaneissa.

– Meidän vieraskielisemme ovat keskimäärin nuorempaa ikäryhmää, ja sairaalaan joudutaan vähän iäkkäämpänä, Järvinen sanoo.

– Mutta tiedän, että meillä on ollut nuorempia maahanmuuttajataustaisia ihmisiä tehohoidossa ja vaikeasti kipeänä. Kyllä he ottavat myös vaikeiden tautien kautta enemmän iskua tällä tavalla.
"STT
16.3. 10:39•Päivitetty 16.3. 16:45

Ulkomaalaistaustaisten osuus pääkaupunkiseudun koronavirustartunnoissa on ollut korkea jo pitkään, mutta parin viime viikon aikana se on kasvanut entisestään. Taustalla on monia syitä, joista osa on rakenteellisia."
 
vierailija
"STT
16.3. 10:39•Päivitetty 16.3. 16:45

Ulkomaalaistaustaisten osuus pääkaupunkiseudun koronavirustartunnoissa on ollut korkea jo pitkään, mutta parin viime viikon aikana se on kasvanut entisestään. Taustalla on monia syitä, joista osa on rakenteellisia."
tuon muistin minäkin ja syynä voi olla lanoliinivalmisteet. Mitä kaikkea käyttävät?
 
vierailija
Yksi suuri syy ulkkisten suureen sairastumismäärään lienee alhainen D- vitamiinitaso, joka on erittäin tärkeä vastustuskyvyn kannalta. Sitä he saavat huomattavasti vähemmän auringonvalosta kuin suomalaiset, johtuen evoluution aiheuttamasta tummasta ihonväristään. Kas kun ovat muuttaneet maantieteelliselle alueelle, jossa heidän ei ”kuuluisi” edes olla
Missäs sitä sitten kuuluu olla? Saanko muuttaa Tampereelta Valkeakoskelle? Suomesta Ruotsiin?
 
vierailija
@Latimeria , sulle ei voi vastata, kun viestit menee suoraan modelle. Putsaa sivuhistoria, jos meinaat spämmätä ja öyhöttää harmaana, auttaisko?

Sanoit, että täällä ei kaikkien kuulu olla. Missäs sitä sitten ihmisen kuuluu olla? Saanko muuttaa Tampereelta Valkeakoskelle? Suomesta Ruotsiin?
 
@Latimeria , sulle ei voi vastata, kun viestit menee suoraan modelle. Putsaa sivuhistoria, jos meinaat spämmätä ja öyhöttää harmaana, auttaisko?

Sanoit, että täällä ei kaikkien kuulu olla. Missäs sitä sitten ihmisen kuuluu olla? Saanko muuttaa Tampereelta Valkeakoskelle? Suomesta Ruotsiin?
Enhän mä mitään öyhötä, ihan faktaa vaan kirjoittelen tieteelliseltä pohjalta.

Väännän nyt rautalangasta kun et ymmärrä. Pohjoiseen aikoinaan kaukaa etelästä vaeltaneet metsästäjä-keräilijät kymmeniä tuhansia vuosia sitten olivat tummaihoisia, mutta evoluution myötä iho alkoi vaalenemaan, jotta se pystyy täällä vähäisessä auringonpaisteessa saamaan jo kehittämään tärkeää D-vitamiinia.

Ihan vastaavasti, kyllä meilläkin on vaikeaa siellä etelässä jatkuvassa auringonpaahteessa, ilman suojautumista meidän iho palaa rakoille nopeasti. Ja tulee kaikennäköisiä muitakin ongelmia. Siksi en haikaile sinne, en myöskään niiden takapajuisuuksien takia varsinkaan.

Koita nyt vastata ilman lainausta, ja laita pelkkä mun nimi ja viestin numero mihin haluat vastata.
 

Yhteistyössä