mulla olis asiaa kaikille ..

haluan pyytää kaikilta anteeksi , jos loukkusin . :ashamed: ja anteeks, kun en osaa kirjottaa, kun mulla on niin palio kirjoitus virheitä. mutta tää on tosi asia mä en provoile. te ette tiä kunka pahamieli mulle tuli, kun rupesitte mua haukkumaan proviliaksi ja , että mun miehellä on vaihdevuodet. mä halusin vaan tukee ja keskustella saman kokeneiden kanssa :ashamed: :'(

bonzo
hei sani

Mekään ei voida mieheni kanssa saada ikinä yhteistä lasta. Tämä on tietenkin aika pariskuntakohtainen asia, mutta meillä lapsi on lahja, oli se sitten kenen tahansa siittiöillä tehty. Kävimme keskustelemassa asiasta klinikan psykologin kanssa (Se kuulemma suotavaa niille, jotka joutuvat turvautumaan luovuttettuihin sukusoluihin) Ehkä se juttelu teillekin olisi vain hyväksi. Saattaa selkiyttää asioita ja saa sanoa ääneen omat tunteensa ihmiselle joka osaa arvioida asiaa ammattilaisen silmin. No meille tämä täti kuitenkin sanoi että lapselle periytyy vanhempiensa ilmeet ja eleet ja näin ollen tämä muistuttaa vanhempiaan. Mun mielipide on että lapsi on rakas ja arvokas ja ihmeellinen vaikka geenit eivät olisi omia. Rakkaus ja kasvuympäristö muokkaa meistä ja meidän tulevista lapsista ( ainakin toivo vielä elää että joskus tulisi lapsia) sellaisia omia persoonia kuin on tarkoitus.

kiitos sulle kannustuksesta. jaa, että piriytyy vanhempien ilmeet, viakkei olis ees oikee isä ?? anteeksi nyt mä en ymmärrä. mulla olis sulle kysymys !? sillon, kun katsotaan, et mitkä luovutetut siittiöt otetaan katotaanko siinä silmien väriä ja hiusten väriä, et olis vähä samat ?? anteeksi sekavaisuus .. toivottavsi ymmärsit. :ashamed:

bonzo
joo.. kyllä ne aika tarkat mitat ja värit ottaa =) molemmista. Ja onhan sitä tutkittu muutenkin että ilmeet ja eleet periytyy, onhan se todistettu jo kansan keskuudessakin. Esim. kummeli-buumin aikaan varsinkin teinit matkivat kovasti kyseisiä kavereita.. aika huono vertaus, mutta vertaus kuitenkin. Mutta käyttäytyminen opitaan kasvaessa, geenit määräävät kengännumeron. Mutta tärkeintä kaikista on se mitä kaksi eheää aikuista voi parhaimmillaan antaa pienelle viattomalle olennolle.. ymmärtävän, rakastavan ja välittävän kodin.

:hug: Kaikki ei osaa olla asiallisia, tälläkään palstalla. Älä siitä huoli :saint: Jokainen joutuu vuorollaan silmätikuksi.

Kyllä ne katsoo, että luovuttajalla ja vastaanottajalla on samanväriset hiukset ja silmät ja, että ovat saman pituisia niin ei tule ihan erinäköistä lasta kuin vanhemmat :)

Jos miehelläsi on muutamakin hyvä tai kohtalainen siittiö, niillä voidaan tehdä ICSI ja saatte täysin biologisen lapsen. Älä siis heitä kirvstä kaivoon :heart:

mimoniandra kiitos sulle.. =) joo mutta mun miehellä oli noi fsh arvot 34 ja normaali on vissiin 8-11 et se on siis liian korkee, ei vissiin tuota ollenkaa siittiöitä. kysyin lääkäriltä , et jos voidaan ottaa koe pala!?? sanoi vaan : et ei kannata .. mun mies ja mä oon ihan rikki :ashamed: ja mieskään ei pysty nyt ajatteleen ,et otettas luovutetut sittiöt.

voi Sani....
Just tuolla eri paikassa kirjoitin että eilen meillä oli inssi ja vieraita miehiä ruiskutettiin sisääni... Eli mun miehellä ei ole yhtään omia siittiöitä joten ainoa vaihtoehto oli käyttää luovutettuja.. Mun mies onneksi on ollut lähes koko ajan luovutettujen kannalla. Tottakai olisi ollut ihanaa saada täysin biologinen lapsi ja samalla lailla kuin se on tarkoitettu tehdä.. Mutta aina ei voi voittaa...
On tehty tutkimuksia että 5% ihmisestä on geeneistä johtuvaa ja loput 95% ympäristön "aiheuttamaa" käytöstä. Eli kukaan ei tule tietämään että lapsi ei ole miehesi jos te ette sitä kerro. Ja mitä on lukenut juttuja niin ei vanhemmatkaan sitä koko ajan ajattele lapsen kannsa ollessa. Meitä ollaan kehoitettu kuitenkin kertomaan lapselle että miten hänet on tänne maailmaan saatu koska joskus voi tulla tilanteita että siihen silti törmää. Ja se on sitten ikävää jos lapsi saa kuulla väärältä taholta sen asian. Sen asian kertominen ehkä pelottaa tässä asiassa eniten. Sitä en epäile lainkaan etteikö me rakastettaisi lasta vähemmän kuin se olisi miehenikin oma. Ja tiedän että miehenikin ajattelee näin. Onneksi on jo valmiiksi lapsirakas ihminen.... =)

Yritä puhua miehellesi ja etsi esim netistä juttuja missä mies on kertonut tuntemuksiaan kun on saanut nyytiin syliinsä ja tuntenut sen omanaan.. Niin on varmaan loppujen lopuksi käynyt lähes kaikille miehille...

hei kiitos sulle kertomuksesta . itku oikeen tuli :'( jos saa kysellä vähän !?
siemennesteessä ei siis yhtään siittiöitä ?
otettiinki koe pala ?
otettiinko verikoe fsh ?

oletko nyt raskaana ?

mun mies on kans todella lapsirakas, mut tää oon sille niin kova paikka , ettei pysty ajatteleen vielä luovutettuja ..
ja mä itken joka päivä! mä oon jotenki vihanen enemmän, kun surullinen . :'(

Moi taas Sani ja muut...

kirjoitin äsken pitkän jutun mut se hävis.... :(
No, aloitan taas...
Eli siis mun miehellä on kromosomihäiriö minkä takia ei tuota yhtään siittiötä. Me saatiin tietää tämä toukokuussa joten meidän prosessi on ollut suhteellisen lyhyt. lääkäri kertoi että joillakin kestää päätöksenteko vuosia mut me ei tarvittu niin kauaa aikaa. Keoitti meitä viel' miettimään mut emme halunneet.

Oltais menty inssiin aikaisemmin jo mutta meille on tässä välissä tapahtunut ikävä asia joka "sotki" suunnitelmat ja se asia piti ensin sulatella ja hoitaa kroppa kuntoon. Mutta elämän pitää jatkua...
En ole halunut masentua tämän asian takia koska tälle asialle voi tehdä jotain ja on tapoja joilla meitä voi auttaa. ollaan yritetty lasta kaksi vuotta mutta en ole missään vaiheessa menettänyt toivoa. Nyt on helpottavaa kun tietää syyn. Ja murehdin ehkä sitten jos mikään ei enää auta, tai sitten tyydyn kohtaloon..

Hitto kun en muista kaikkia mitä äsken tänne kirjoitin....

Mutta kuitenkin suosittelen että sopudutte tilanteeseen ja anatte ajan vähän kulua. Ja kannattaa ottaa selvää kaikista mahdollisista asioista. Ja muista että ei ole olemassa tyhmää kysymystä!!!!

Jaksele pimeydestä huolimatta!

piti siis vielä sanomani että en toki tiedä vielä että olenko raskaana, jouluna saan tehdä vasta testin... Saa nähdä saadaanko niinkin hieno joululahja... Olen kyllä Joulupukille kirjoittanut.... :D

mä oon todellakin masentunu. mua ei kiinnosta oikeetaan yhtään mikään enää, enkä jaksa mitään. itkin tos taas just ja tulin sit tänne taas kattoon vähä.
eikö ole minkäänlaista hoitoo, että sais siemennesteet alkuun ?? tai jotain leikkausta?
kyllä nää mun kysymykset aika typeriä on . :eek:

mun mies varmaan tarvii palion miettimis aikaa. mäen tiä miten mä jaksan odottaa niin kauan.

kiitos sulle taas . :hug:

voi miina .. :hug: mä pidän sulle peukkuja . toivottavsti oot raskaana. =) olis se kyllä hyvä joululahja. ja olisitte kyllä sen ansainnutkin , näinkin pitkän odotuksen ja yrityksen jälkeen .

Ota sani päivä kerrallaan. Anna miehellesi aikaa ja anna erityisesti itsellesi aikaa. Älä mieti liikaa. Ota vaikka vähän vapaata foorumeista ja koko asiasta. Elämässä on paljon muutakin.

Kun on vähän hellittänyt, voi nähdä asiat vähän kirkkaammin ja monelta eri kantilta.

Aikaa tosiaan tarvitaan mutta itkeä ja surra täytyy.. Itsestäni tuntuu että olenkohan ottanut nämä kaikki asiat liian kevyesti ja pelkään että romahdan jossain vaiheessa....
Mutta täytyy mennä eteenpäin ja tehdä niin kuin hyvältä tuntuu!

:flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 22:42 sani kirjoitti:
eikö ole minkäänlaista hoitoo, että sais siemennesteet alkuun ?? tai jotain leikkausta?

mun mies varmaan tarvii palion miettimis aikaa. mäen tiä miten mä jaksan odottaa niin kauan.
Clomifenit auttaa myös miehillä. Ne nostaa testosteronitasoa ja parantaa siittiöiden tuotantoa. Voisit kysyä tätä mahdollisuutta lääkäriltä.

Mikä tuo FSH- arvo on?? (miun tyhmä kysymys :D )

enmä oikeen ymmärrä ittekkään mikä se on ?! lääkäri sano, et kun se on niin korkea se arvo, ei ole mahista saada yhteistä biologista lasta . se vissiin on jotain, ettei oo siemenneste tuotantoo ollenkaa kai ..

jaa , mut noi clomit varmaan ei auta tähän, jos ei oo tuotantoo, vaan mietiin sitä , että jos ei oo onko lääkkeitä, siihen , että ne saatas alkuun.??
lääkäriltä kysyin, et onko tohon lääkettä!? lääkäri sano : et ei " OIKEEN " oo, et ota tosta ny selvää onko vai ei . :ashamed:

Yhteistyössä