mulla olis 6 euroa rahaa. mun ainoot rahat ja ruokaa pitäs ostaa mut

• Viestiketjun aloittaja nolo
  • Ensimmäinen viesti
nolo
ne rahat on vähän erikoisempii rahoja. jotaki vähä erilaisia kakkosia. ei mitään älyharvinaisia mut ei niitä aina tuu vastaan.

säästänkö rahat vai ostanko ruokaa? lapsille on ruokaa mut mulle ei.

Mari -76
Oota iltaan asti ja käy dyykillä! Saat ruokaa ilmaiseksi :) Jo päivällä kandee käydä kierroksella katsomassa mitkä roskikset on lukkojen takana ja mihin voisi päästä käsiksi. Paras dyykkausaika on 11 jälkeen illalla kun myyjät on lähteneet kotiin.

Hyi
Alkuperäinen kirjoittaja Mari -76:
Oota iltaan asti ja käy dyykillä! Saat ruokaa ilmaiseksi :) Jo päivällä kandee käydä kierroksella katsomassa mitkä roskikset on lukkojen takana ja mihin voisi päästä käsiksi. Paras dyykkausaika on 11 jälkeen illalla kun myyjät on lähteneet kotiin.
:eek: Oikeesti?

ap
ei kiitos. noin epätoivoinen en ole. ostan noilla rahoilla ruokaa ja ens viikolla tulee onneksi lapsilisät. vaikkakin vasta torstaina.

Mari -76
No tietty oikeesti! Mihin kuvittelet että ne kaupat heittää ne "tänään leivotut" leivät joita ei enää voi huomenna myydä, kaikki kananmunapakkaukset joissa on yksi muna rikki, hedelmärasiat joissa on yksi homehtunut, ruskeat banaanit, kahvipaketit jotka on pehmentyneet, vähän hajonneet jauhopaketit ja kaikki muut? Siis oikeesti: ihan normisaalista ovat kuohukermat, parsaniput, avokadot, kalliit juustot, eksoottiset hedelmät, erikoiskahvit... Nam!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei kiitos. noin epätoivoinen en ole. ostan noilla rahoilla ruokaa ja ens viikolla tulee onneksi lapsilisät. vaikkakin vasta torstaina.
:eek: Aika tiukille vetää, vaikka vain yksi syö 6e:llä melkein viikon.

järkevä
No tietty oikeesti! Mihin kuvittelet että ne kaupat heittää ne "tänään leivotut" leivät joita ei enää voi huomenna myydä, kaikki kananmunapakkaukset joissa on yksi muna rikki, hedelmärasiat joissa on yksi homehtunut, ruskeat banaanit, kahvipaketit jotka on pehmentyneet, vähän hajonneet jauhopaketit ja kaikki muut? Siis oikeesti: ihan normisaalista ovat kuohukermat, parsaniput, avokadot, kalliit juustot, eksoottiset hedelmät, erikoiskahvit... Nam!
jos paketissa on yksikin homehtunut hedelmä niin se pitää heittää pois. niitä homeitiöitä on koko paketissa jo vaikka mitään ei vielä näykään.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Syysilta:
:eek: Aika tiukille vetää, vaikka vain yksi syö 6e:llä melkein viikon.
no se pakko. ei ole enempää rahaa. pakkasessa on jotakin mutta ne säästän lapsille. tingin omasta ruuasta. ei voi mitään.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Taikajane:
Hätätilassa se kaurapuurokin pitää nälkää aikahyvin, eikä ole kallista. Ei sitä kyllä pitempään jaksa syödä...
Ei ketään kavereita tai sukulaisia keltä voisit hätätilassa pyytää apua?
ei ole ketään.

Piitu
Muistan kerran kun olin myös tuossa tilanteessa. Olikohan kuuttakaan euroa, kun kävelin kauppaan murheissani. Jo kaukaa näin jotain kiiltelevän keväisellä kadulla. 20 euron seteli! Eurot oli juuri tulleet. Silloin kyllä uskoin vahvasti avun tulleen jostain korkeammalta.

ap
voi itku. huomasin just että mulla on dödö aivan loppumaisillaan! :( mä tarvisin sitä todella koska en halua töissä haista. mulla on nyt käteisenä 6,05?. tilillä 65 senttiä. kaupas pystyn maksaan ostokset sekä käteisellä et kortilla. mut se dödö vie monta euroo! pakko kaivaa jos jostaki löytys hiluja.

Jos sinulla ei oikeasti ole rahaa.... Niin kirkko varmasti voi auttaa.... siitä vaan lampsimaan Diakoniatoimistoon. Itse en henk.koht pystyisi menemään koska luonne ei antaisi periksi. Lainaa vanhemmilta, kavereilta,sukulaisilta.... käy sossussa.... elä päästä raha asioita menemään noin sotkuun että ei ole mitään...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
Jos sinulla ei oikeasti ole rahaa.... Niin kirkko varmasti voi auttaa.... siitä vaan lampsimaan Diakoniatoimistoon. Itse en henk.koht pystyisi menemään koska luonne ei antaisi periksi. Lainaa vanhemmilta, kavereilta,sukulaisilta.... käy sossussa.... elä päästä raha asioita menemään noin sotkuun että ei ole mitään...
helppo se on sano et älä päästä asioita tähän tilaan! koita itse elättää kolme lasta mun tuloilla!

sk
jos noin tiukassa rahat on niin kyllä sossun kuuluu antaa rahaa hätätapaukseen. täytyyhä ihmisen syödä ja saada puhtauteen tarvittavat aineet niin lapsille kun itsellekin.. vai ootko ostanu jotain ns. ylimäärästä eikä nyt ookaan rahaa.. sit ei kyl sossusta saa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Viikon pärjää ilman dödöäkin. Peset usemmin tai laitat vaikka hajuvettä.
mun tarvin sen dödön muuten kainalot hikoo aivan kauheesti. mulla on tuolla viel pari vanhaa dödöpulloo joita en ole vielä vieny roskikseen. pitää yrittää niistä saada jotaki.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja sk:
jos noin tiukassa rahat on niin kyllä sossun kuuluu antaa rahaa hätätapaukseen. täytyyhä ihmisen syödä ja saada puhtauteen tarvittavat aineet niin lapsille kun itsellekin.. vai ootko ostanu jotain ns. ylimäärästä eikä nyt ookaan rahaa.. sit ei kyl sossusta saa.
mul menee just himpun verran tulot yli toimeentulotuen rajan. siel ku ei huomioida sitä et maksan lainanlyhennystä joka on pakko maksaa muuten menee ulosottoon. eikä siel muutenkaa huomioida kaikkia menoja jotka on pakollisia.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Taikajane:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Mee kerää pulloja!!!
Toi ei ole mikään hassumpi neuvo hätätilassa muuten, useesti näkee kaupungilla esim tölkkejä ja muita pantillisia pulloja. Kyllä niillä yhden dödön tienaa......
oliskohan niitä nyt päivällä ku on vasta viikonloppu tulos? tää ei oo kuitenkaa kauheen iso paikka et isommasta kaupungista varmaan löytys paremmin. täytyy pitää silmät auki ku käyn siel kaupas.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Viikon pärjää ilman dödöäkin. Peset usemmin tai laitat vaikka hajuvettä.
mun tarvin sen dödön muuten kainalot hikoo aivan kauheesti. mulla on tuolla viel pari vanhaa dödöpulloo joita en ole vielä vieny roskikseen. pitää yrittää niistä saada jotaki.
Parilla eurolla saa hätävara dödön.
Ja sitten niillä lopuilla rahoilla vaan kaurahiutaleita ja hilloa.

Yhteistyössä