Mulla menee niin hermo tuon 5-vuotiaan kanssa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En kestä enempää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En kestä enempää

Vieras
Heti kun sitä komentaa, se aloittaa hokemaan
"niinku mä oon niin tyhmä. mä oon niin tyhmä vammanen k*sipää"

Kuullut isommalta veljeltään tuon. Ja vaikka oon kuinka koettanut kitkeä sitä pois hyvällä ja pahalla, niin ei vaikuta. Oon sanonut että et ole ja olet ihana jne ja että lopeta tuo höpötys ja vaikka mitä.

Kun mä en jaksa enää kuunnella tuota!!!! Te ette käsitä miten pahalta se tuntuu, ja musta tuntuu että toi provosoi mua aivan tahallaan. Enkä mä kestä!!

Tekis mieli huutaa että ole jo hiljaa ja lopeta tuo p*skanjauhaminen kun sulla ei todellakaan ole mitään syytä siihen!!!

MITEN TUON SAA LOPPUMAAN?!!!!!!!!!!!

Oliskohan lapsella menossa se juttu, että kun se on hoksannut saavansa sut "lämpenemään" tuolla hokemalla - se tekee sen takia sitä. Saa siis kivasti huomiota sillä. Tuli mieleen, että jospa sanoisit vain kerran rauhallisesti lapselle "ei, et ole tyhmä jne" ja sitten et enää reagoi mitenkään tuohon hokemaan. Mä olen kuopuksen kanssa huomannut sen, että jankuttamiset ja ilmanaikoiset hokemat loppuvat nopeimmin sillä, etten reagoi niihin montaa kertaa. Tsemppiä!!!

huuda sille OLE HILJAA! ja käske painu huoneeseensa miettimään. Nykyään kun vanhemmat vaan mussuttaa ja lässyttää ns. kasvattaa että vanhempien ei kuulu muka näyttää tunteitaan ihme että pennut hyppii silmille.

No just noin olen sanonut. Ja joka kerta kun se tuon aloittaa. Mut se ei tehoa ollenkaan.
Ja ei todellakaan voi olla kyse siitä, ettenkö tuolle osoittais rakastavani ja välittäväni. Päivittäin kerron miten ihana ja suloinen lapsi on ja pidän sylissä, halin jne.

Ja silti se on tuommoinen. Tiiättekö miten väsynyt mä olen tähän.. tekis mieli vaan antaa olla ja sanoa että niin ootkin. :( Lapsellista, mutkun ei tätä jaksa enää.

Alkuperäinen kirjoittaja En kestä enempää:
No just noin olen sanonut. Ja joka kerta kun se tuon aloittaa. Mut se ei tehoa ollenkaan.
Ja ei todellakaan voi olla kyse siitä, ettenkö tuolle osoittais rakastavani ja välittäväni. Päivittäin kerron miten ihana ja suloinen lapsi on ja pidän sylissä, halin jne.

Ja silti se on tuommoinen. Tiiättekö miten väsynyt mä olen tähän.. tekis mieli vaan antaa olla ja sanoa että niin ootkin. :( Lapsellista, mutkun ei tätä jaksa enää.

Sanonut siis että et ole tyhmä etkä mitään muutakaan vaan ihana ja kultainen jne. J olen myös sanonut että ketään eisaa haukkua vammaiseksi, ja kertonut mitä vammaisuus tarkoittaa. Ei tulosta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja En kestä enempää:

Sanonut siis että et ole tyhmä etkä mitään muutakaan vaan ihana ja kultainen jne. J olen myös sanonut että ketään eisaa haukkua vammaiseksi, ja kertonut mitä vammaisuus tarkoittaa. Ei tulosta.

Kyllä sä olet jo voitavasi tuon kanssa tehnyt eli selittänyt lapselle, että hän on tärkeä, ihana jne. Selittänyt myös mitä sanat tarkoittavat. Mä sinuna en enää kiinnittäisi huomiota tuohon hokemiseen. Kyllä lapsi lopettaa, kun se huomaa ettei saa sillä huomiota sulta.

Meillä tuo 5v poika on ihan samanlainen. Tosin hokee, juu mä tiiän mun syy. Mä tiedän että mun vika. Ja sit samalla semmioista teko nyyhky itkua.

ÄRSYTTTÄÄ.

No mitäpä jos ihan simppelisti laittaisit pelin poikki eli teidän huushollissa ei moisia puhuta ilman rangaistusta? Ja rangaistukseksi joku sellainen asia, että varmasti tepsii.

Vanhempien avuttomuutta kuunnella tuollaista omassa kotonaan.

Tukkapöllyä tekis mieli tuosta hyvästä antaa.
Huoneessa miettiminen ei ole tuottanut tulosta, vaikka sekin on ollut rangaistuksena tuosta hokemisesta.

(Ei, en harrasta fyysistä enkä mitään muutakaan väkivaltaa, vaikka sanoinkin että tekisi mieli ottaa tukkatupsusta tuota lasta kiinni välillä kun tarpeeksi tuota jankuttaa)

Voih niin tuttua. Meidän 5v. kyllä tietää millä äidin saa hermostumaan. Jos komennan, alkaa irvistely ja nälviminen: "mä en tykkää enää susta, mee pois". Siinä tapauksessa tyttö suorastaan lentää "jäähyhuoneeseen" ja sieltä tullaan ulos 5 min. päästä ja vasta kun on anteeksi pyydetty. Huonosta käytöksestä otan myös tytön lempileluja jäähylle. Ainakin tämä meidän tapaus on "kova" ja pakko laittaa kova kovaa vasten.

Yhteistyössä