mulla menee niin hermo tohon 2-vuotiaaseen ku se ei nuku!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja p*ska äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

p*ska äiti

Vieras
miljoona kertaa saa käydä sanomassa,että "nyt nukkumaan!!" ni kohta se taas leikkii tai muuten vaan huutelee jotain.klo 21 mentiin lukemaan iltasatu ja olin sen kanssa puol tuntia...mitä voin tehä/sanoa!!?!?? sanoin että jos alkaa temppuilemaan,otan tarra kerrallaan pois vihosta ja laitan roskiin.yhen otin...seuraavalla kerralla olin jo niin vihanen,etten paljo tarroja alkanu repii...sanoin vaan erittäinkin jämäkästi,että nyt pitää pikkutyttöjen jo nukkua ja että äitikin menee.ja että huomenna kiukuttaa jos ei jo nuku...en mielestäni millään asiattomalla uhkaillu tms mut paljon saan tehdä sen eteen etten sano jotain tyhmää kuten "laitan sut pihalle" tms...vaikken siis ikinä laittas tietenkään,enkä siks haluu että pieni joutuu sellasta pelkäämään.teki mieli myös sanoo,että äiti lähtee lätkimään,mut kuka nyt noin sanoo omalle lapselleen...en tiiä...keinot loppuu kesken ja hermot aika lopussa myös.mies ollu työmatkalla tän viikon,siitäkään ei apua siis.auttakaaaaa...

mä varmaan jäisin sen huoneeseen tai sängyn viereen vähäks aikaa. Sama aika tuossa taitaa mennä edestakaisin ravatessa. Ja eiköhän se rauhoitu sinne kun tulee pimeää ja todella sinäkin menet nukkumaan? Meillä ainakin. Nyt kun on useampi lapsi, ei jaksa tuota yksin nukkumista yrittääkään enää. Ekojen kanssa otin siitä stressiä. Nyt olen tajunnut, että ne lopulta nukkuu kyllä ja silloin kun on sen aika. Ollaan nukuttu vierekkäinkin ja siitäkin eroon päästy.

nukkuu joo päikät vielä kun selvästikin niitä tarttee.jos ei nuku,niin 16-18 väililä kyllä hakeutuu esim. sohvalle torkkumaan eikä sit herää kyllä millään ja on niin pirun kiukkunen.autoon nukahtaa myös noihin aikoihin...oli meillä kausi kun en antanu sen nukkua päikkäreitä,mutta ne päivät oli ihan hirveitä....mä en vaan jaksa....

Nosta järjestelmällisesti mitään sanomatta muksu takas sänkyyn. Älä ala juttelemaan. Valot pois, ovi kiinni. Tätä teet, niin alle viikossa antaa periksi. Suurin virhe on aloittaa aina keskustelu uudelleen. Kun kerran on yöt toviotettu ja suukot vaihdettu, sitten ei puhuta enää.

Olisipa joku kertonut tämän minulle aikanani. Meillä oli sama juttu ja minä itse aivan puhki ja hermoraunio.

Jos yhtään lohduttaa, lapsilla erilaisia vaiheita, oppii vielä joskus nukahtamaan, ainakin kun päikkärit jäävät. Meilläkin oli illat yhtä kieppumista, helpotti aikanaan....

meillä autto se kun lyhensi päikkärit max tuntiin ja aikasti niitä pikkusen.sit kun vähän pitempään oli huoneessa esim. sängyssä vieressä et maltto hetken olla aloillaan nii väsähtää...

nii...vieressä lattialla ollaan pötkötetty sen aikaa että nukahtaa,mutta onks sekään sit paras? siis sitähän se tolla hakeekin,et sinne jompikumpi meistä menis.ja jotenki tuntuu,et ei jää sit sitä omaa aikaa yhtään ku ensin laitan nuoremman nukkumaan ja sit puol tuntia iltasatua tms vanhemman kanssa ja sit siinä vieressä viel toiset puol tuntia.kello on sit jo 22 ja sit pitäis itekin jo mennä nukkumaan...en tiiä...kaipa tähän ratkaisu löytyy,mut nyt oon vaan niin herkässä mielentilassa,et ärsyttää...

Täällä on 2v joka ei tasan nuku jos nukkuu päikkärit mainitsemaasi aikaan. Moneltako laspesi herää ja moneltako menette nukkumaan? Meillä herää 8.30-9.00 ja nukkumaan mennään 20.00-21.00 ja siihen ei tosiaan kärsi edes puolen tunnin päikkäreitä ottaa.

meillä kierrettiin huoneen lamppu löysälle niin ettei katkasijasta tule valoa ja sitten kun huomasin että poika pelkää pimeetä hommattiin yövalo ja nyt nukkuu hyvin. mutta päikkäritkin vaikuttaa jos nukkuu liikaa/liian vähän on joko liian pirtee illalla tai sitten yliväsynyt eikä osaa rauhottua silloin

Meidän vajaa 2v ei kyllä malta alkaa nukkumaan jos käydään huoneessa koko ajan. Väännettiin vaan rautalanka tyyliin rutiinit jotka menee lähes aina samalla tavalla. Pari kertaa huusi jäädessään nukkumaan, nyt nukahtaa hyvin. Menee itse sängylle ja pussaillaan tyttö ja unilelut. That's it. Nykyään, ennen ei ollutkaan niin helppoa...

joo,no tänään venähti päikkärit nuoremman huudon takia,et normaalisti yritän viim puol yks saada päikkäreille.aamulla herätään kasin aikaan.

me kans hommattiin yövalo,mut nyt just kävin sammuttaa sen ku aattelin,et jos liian valosaa sit kuitenki,että vaan miettii millä tavaralla sit leikkis...katotaan nyt.

mut ehkä vaan parempi jättää päikkärit...tai kokeilla sitä.tai lyhentää...mitä vaan kunhan saatais illat rullaamaan.tämmönen raastaa...

teet niin et joka kerta ku lapsi nousee ylös sängysttä ni viet ihan hiljaa takas sänkyyn sanomatta sanaakaan.Ja joka kerran toistat sen niin kauan et jää sinne sänkyyn.Ekoina iltoina menee varmasti hermot mut muutaman illan jälkeen jää kiltisti sänkyyn...Ainakin meillä.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja hentsu84:
teet niin et joka kerta ku lapsi nousee ylös sängysttä ni viet ihan hiljaa takas sänkyyn sanomatta sanaakaan.Ja joka kerran toistat sen niin kauan et jää sinne sänkyyn.Ekoina iltoina menee varmasti hermot mut muutaman illan jälkeen jää kiltisti sänkyyn...Ainakin meillä.. :)

Juu ja oman luonnon päälle ottaa ekoilla kerroilla. näin ainakin meillä kun huusi äitiä jne. Mutta nyt illat on uskomattoman helppoja :)

Yhteistyössä