Mulla loppuu äitiysloma ylihuomenna, mites sitten toimitaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Eli ylihuomenna loppuu äippäloma enkä tarkalleenottaen tiedä miten jatkossa pitää toimia :/

Kelalta olen hakenut kh-tukea + kuntalisää mutta olen hakemassa samanaikaisesti liiton korvauksia.

Eli tuleeko minun nyt siis ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi ja sen jälkeen mennä liittoon työkkärin + kelan (kh-tuki) papereiden kanssa? Vai miten tulee toimia?

Liitolle lähettelin jo sähköpostia kk sitten, mutta eipä ole mitään kuulunut.

Alkuperäinen kirjoittaja www:
saako liitonrahaa ja kotihoidontukea samaan aikaan???

Kyllä, mutta kh-tuki vähennetään liiton rahoista. Sen sijaan kuntalisää ei vähennetä ja koska kuntalisää ei saa ilman kh-tukea, pitää sitäkin hakea.

Ekana päivänä kun sinulla pitää kävellä kaikkien työtodistuksien kans työvoimatoimistoon.
Sieltä saat hakemuksen jonka täytät ekan kahden viikon työttömyyden jälkeen ja lähetät sen liittoon.
Minä sain vahingoisa kahdelta viikolta khh tukea kun olin työttömänä niin jouduin maksaan kaiken takas.
Eli kannattaa ihan vaikka heti soittaa liittoon ja kysyä et miten kannattaa toimia. Jos se khh tuli vähennetään liitonrahasta niin sillä ei ole loppuisa mitään merkitystä.Et ihan turhaa siltikin haet sitä tukea. Kuntalisästä minulla ei ole kokemusta mut olettaisin et jos olet töihin menossa niin et saa sitä.
Ota puhla käteen ja soittele.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:
Olet joko työtön TAI hoitovapaalla. Töistä hoitovapaalla!

En ole töistä hoitovapaalla koska olen työtön ylihuomisesta lähtien.

Mutta se on käytännössä sama asia kun hakee tuota hoitorahaa. Et jos saat litonrahan niin käsittääkseni niitä ei voi saada päällekkäin.
Soita liittoosi ja varmista.

Alkuperäinen kirjoittaja joko tai:
Eli oletko sitten hoitovapaalla vai työttömänä työnhakijana? Mitäs teet jos töitä tarjotaan?

Tuskin tarjotaan, raskausviikkoja jo senverran paljon :D

No kävelet ekanapäivänä sinne työkkäriin ja ilmottaudut työttömäksi. Mut varmista nyt ihan heti ekaksi et pitääkö sun soittaa kelalle ja perua se hoitorahahakemus?

Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:
Olet joko työtön TAI hoitovapaalla. Töistä hoitovapaalla!

En ole töistä hoitovapaalla koska olen työtön ylihuomisesta lähtien.

Eli miksi sitten haet kotihoidontukea jos et ole hoitovapaalla?

Eli jos ei ole töissä niin sitä on koidinhoidontuella kotona tai sit työttömänä. Ja molempia etuuksia ei voi saada yhtä aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja asd:
Kodinhoidon tukeen on oikeutettu, jos lapsi ei ole kunnan järjestämässä perhepäivähoidossa.

Mutta Kela ei maksa kahta tukea samaan aikaan, joten kht vähennetään työttömyyskorvauksista. (Mahdollisen kuntalisän saa pitää?, vahvistakaa ne joilla tätä on tarjolla...)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Kahta etuutta ei vaan voi saada yhtä aikaa, uskokaa jo te tyhmät ja ahneet!!!

Näin juuri, se on JOKO TAI! Eli olet työtön TAI hoitovapaalla!

Ei tarvitse olla hoitovapaalla saadakseen kotihoidontukea. Lasta voi hoitaa vaikkapa lapsen isä tai joku muu sukulainen. Äiti voi samaan aikaan olla työtön työnhakija.

Alkuperäinen kirjoittaja asd:
Kodinhoidon tukeen on oikeutettu, jos lapsi ei ole kunnan järjestämässä perhepäivähoidossa.

Näin mäkin oon ymmärtänyt, että jos on työttömänä työnhakijana liiton päivärahalla ja lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa niin saa myös kotihoidontuen, joka sitten vähennetään lyhentämättömänä siitä päivärahasta.

Yhteistyössä