Mulla ja mun miehellä on fiksut lapset ja ilmeisen hyvät geenit!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ylpeys:))
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Ylpeys:))

Vieras
Näin mä päättelisin. Meillä on yhteensä 3 lasta. Vanhin on nyt 7-luokkalainen ja saa tosi hyviä numeroita kokeista. Ei puhettakaan, että vanhimman kouluarvosanat olisi kasia, sillä ne ovat aina 10, 10- ja harvemmin 9 puol. Poika meni kouluun 6-vuotiaana ja silti menestyy noin hyvin. Fiksu lapsi.

Toinen lapsemme on nyt 5v. ja laitetaan lapsi kouluun ensi vuonna. Hän osaa jo lukea ja huolehtia tavaroistaan, tehdä aamiaisen itse, tietää kellosta jne. Hän oppi kävelemäänkin jo 9kk iässä!!!! Puhumaan samoihin aikoihin n. 10kk iässä.

Nuorimmainen on nyt 2v. ja lievästi kehitysvammainen, mutta osaa paljon asioita jo nyt vaikka lääkärit eivät ennustaneet hänen ehkä ikinä oppivan mm. kävelemään oikeaoppisesti ainakaan tässä iässä!

On ne fiksuja ja vikkeliä ne meitin lapset. :)

Kyllä 7. luokkalainen voi hyvinkin saada kokeista usein lähemmäs 10, jos jotain tiettyjä aineita osaa hyvin. Yläasteella varsinkin on vielä helppo saada niitä kymppejä. Omasta mielestäni tuo ei siis ole mitenkään epätavallista.

Kävelemisen oppiminen 9 kk iässä ei ole mitenkään epätavallista sekään, eikä puhumisen oppiminen 10 kk iässä. Ja itsekin osasin aikanaan 5-vuotiaana lukea ja osasin myös kellonajat.

Omasta mielestäni lapsesi ovat aivan tavallisia, mutta fiksuja kuitenkin.

meiän 5v osaa myös lukea ja tuntee kellon. sitten meidän 1v oppi myös 9kk kävelemään ja puhua pölpöttämään :) koululaisista en vielä tiedä mitään, mutta ihan normi muksuilta noi mustakin kuulostaa :)) ihanaa kuitenkin että vanhempana olet tyytyväinen ja ylpeä lapsistasi! niin meidän kaikkien kuuluu olla.

Kiva kun ootte ylpeitä.

Mä olen yhdestä lapsesta voinut pahoin rv6 alkaen synnytyssaliin asti ja nyt tuo lapsi (3-luokkalainen) tuo jatkuvasti koulusta 10 ja 10- kotiin, ehkäpä tässä on siis joku yhteys :D

Mä olen viimeaikoina kuullut paljon huonoja uutisia ja mulla on päällimmäisenä mielessä lapsistani: "onneksi ovat elossa".
Lapsistaan saa ja kuuluu olla ylpeä, mutta hyvän koulumenestyksen perusteella ei kannata vetää mitään muuta johtopäätöstä, kuin että lapsi osaa hyvin koulussa vaadittavat asiat.
Olen pahoillani, jos pilasin tunnelman :(

Alkuperäinen kirjoittaja mamma§;25608623:
No hitto, mä jo ajattelin että sillä 8kkyrjöömisellä olisi lapsestani tullut seuraava einstein xD

Mie oksensin koko raskauden pojasta ja itseasiassa on muuten ihan todella fiksu!! Oonkin aina miettinyt että mistä tämä poikkeama johtuu :D

Kiva kun ootte ylpeitä.

Mä olen yhdestä lapsesta voinut pahoin rv6 alkaen synnytyssaliin asti ja nyt tuo lapsi (3-luokkalainen) tuo jatkuvasti koulusta 10 ja 10- kotiin, ehkäpä tässä on siis joku yhteys :D

Jes, eli voinkin jo suunnitella varhaiseläkepäiviä rivieralla poikani laskuun ;) Oli meinaan ihan sama homma, että kun poika oli ulkona niin yrötys vasta loppui :)

Yhteistyössä