Mulla ei ole ketään, jonka voisin kutsua häihini :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei ketään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei ketään

Vieras
Mulla ei ole ystäviä... Kaksi kouluaikaista kaveria on, joista kumpaakin näen noin kerran vuodessa. Ja töissä on kaksi kaveria, joista tykkäänkin tosi paljon, mutta olisi tosi noloa kutsua ne pikkuruisiin häihimme... Hekin kun varmaan ihmettelisivät, että kun kerran kavereitakin on kutsuttu, niin miksi vain he kaksi, jotka hekin tuntevat toisensa.

Lisäksi häissä olisi vanhempani (eronneet) ja yksi sisko. Sukulaisia on elossa tosi vähän ja hekin asuvat tosi kaukana emmekä pidä mitään yhteyttä. Mies on ulkomailta, eikä ketään hänen puoleltaan siksi voi tulla. Eli pakko-pienet häät. En isoja haluaisikaan, mutta olis nyt edes 10-15 vierasta, mutta mulla on vain 5.

Olenko ainoa universumissa, joka on näin yksin?

Eikö miehellä ole täällä kavereita? Tietenkään en työkavereitasi tunne, mutta en usko että kummeksuisivat. Tai minä en ainakaan kummeksuisi. Mistä päin mies on kotoisin? Onko täysin poissuljettu vaihtoehto järjestää häät hänen kotimaassaan ja kuskata sinun pieni sukusi sinne?

Mulla vähän sama tilanne, kavereita on tasan yksi. Siis sellainen kaveri jota näen ehkä kerran kuukaudessa.

Olen muuttanut miehen perässä eri paikkakunnalle ja ollut täällä työttömänä, joten en ole saanut uusia kavereita. Sukulaiset kutsun, mutta kiva kutsua tasan yksi kaveri :(
Miehelläkään ei nyt niin hirveästi ole kavereita, yksi hyvä kaveri ja sitten 1-2 sellaista joita ei ehkä viitsisi edes kutsua häihin.

Joten taitaa tulla aika pienet kahvittelujuhlat vain

Eipä ollut häissä kuin viisi sukulaista. Yksi kaveri tuollon oli jonka kutsuin, mutta eipä tuolla ollut haluja tulla. Häistä aikaa jo 15 vuotta ja eipä mulla vieläkään kavereita ole. Surullista, mutta minkäs teet. Yrittänyt olen ystävystyä, mutta ei onnistu.

Mies on Japanista ja ollaan aiemmin asuttu vain hänen kotimaassaan ja nyt ollaan tulossa Suomeen (mies ekaa kertaa). Eli ei tunne täältä ketään. Mun vanhemmilla on monenlaisia esteitä, terveys, rahatilanne jne., minkä vuoksi eivät voi Japaniin matkustaa. Mutta ei kai tässä ole muuta vaihtoehtoa kuin käydä miehen kanssa vain kaksin vihillä (tuntuisi jotenkin liian intiimiltä, että vain muutama vieras olisi siinä kuuntelemassa) ja sitten järjestää vaikka kotona joku kahvittelu..

Mulla vähän sama tilanne, mutta jostain typerästä syystä me pidettiin melko isot häät jonne kutsuttiin mitä lie turhia tuttavia. Jälkikäteen ajateltuna olis kannattanut satsata ne rahat vaikka häämatkaan, jossa mentäis kahden kesken romanttisesti rannalla naimisiin.

Mies on Japanista ja ollaan aiemmin asuttu vain hänen kotimaassaan ja nyt ollaan tulossa Suomeen (mies ekaa kertaa). Eli ei tunne täältä ketään. Mun vanhemmilla on monenlaisia esteitä, terveys, rahatilanne jne., minkä vuoksi eivät voi Japaniin matkustaa. Mutta ei kai tässä ole muuta vaihtoehtoa kuin käydä miehen kanssa vain kaksin vihillä (tuntuisi jotenkin liian intiimiltä, että vain muutama vieras olisi siinä kuuntelemassa) ja sitten järjestää vaikka kotona joku kahvittelu..

Meillä oli maistraatissa molempien vanhemmat ja heidän lisäkseen veljeni vaimoineen ja yksi kaveripariskunta. Oikein sopivan kokoinen seurue. Sen jälkeen oli kahvitilaisuus ja syömään mentiin sitten kuuden hengen seurueella.
Ei sinne vieraita tarvitse kutsua ollenkaan, mutta tilanteessasi kutsuisin vanhempasi ja siskosi.

No höh, ette kyllä mee kaksin naimisiin ja juo kahveja kotona! Ihan selvästi sä haluat oikeat häät. Kutsut ne kivat työkaverit ja sitten ne kaksi kouluaikaista. Jos heillä on puolisot on jo kahdeksan vierasta + sukulaiset.
Tai sitten pidätte oikeat häät Japanissa miehesi suvun läsnä ollessa ja Suomessa käytte kirkossa siunattavina ja kutsutte tänne sukulaisesi. Ja sitten vaikka vaan se kahvitilaisuus.
Jos ois ne neljä kaveria puolisoineen (+ sun suku) niin kaikki vois ystävystyä keskenään ja voisitte jatkossa pitää yhteyttä porukalla.

Mullakaan ei ole kavereita, olen tosi yksinäinen. Meidän häissä oli vain siskot ja mun äiti mun puolelta..Ei se vieraittan määrä vaan se että teistä tulee mies ja vaimo. Onnea juhliin.

No höh, ette kyllä mee kaksin naimisiin ja juo kahveja kotona! Ihan selvästi sä haluat oikeat häät. Kutsut ne kivat työkaverit ja sitten ne kaksi kouluaikaista. Jos heillä on puolisot on jo kahdeksan vierasta + sukulaiset.
Tai sitten pidätte oikeat häät Japanissa miehesi suvun läsnä ollessa ja Suomessa käytte kirkossa siunattavina ja kutsutte tänne sukulaisesi. Ja sitten vaikka vaan se kahvitilaisuus.
Jos ois ne neljä kaveria puolisoineen (+ sun suku) niin kaikki vois ystävystyä keskenään ja voisitte jatkossa pitää yhteyttä porukalla.

samaa mieltä. Reippaasti kutsutte ketä haluatte ja pidätte omannäköiiset juhlat ja pää pystyssä!! Sulla taitaa olla vähän huono itsetunto kun koet moisesta jotain huonommuutta ap? Ja mä ainakin kutsuisin juhliin myös ystäviä vuosien takaa, mitä väliä, mulla on kivoja kavereita joita näin n harvakseltaan, vain aikataulusyistä. Juhlat on hyvä syy tavata.

Häät olisi yksi keino luoda yhteys sukulaisiin. Mitä jos soitat heille ja kerrot kuulumiset. Samalla vosit kysyä, pääsisivätkö he tulemaan häihin, vaikka ette yhteyksissä ole olleetkaan. Valitettavasti etäisyys voi olla este ja voi käydä hyvinkin niin, ettei hääkutsu herätä innostusta.

Jos vieraita ei ole enempää, niin viettäkää kivat häät pienellä porukalla. Kun vieraita on vähän, niin erikoisemmatkin vaihtoehdot onnistuu. Googlettamalla löytyy useita lehtijuttuja esim. japalaisten muumihäistä. Tässä yksi esimerkki:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200706196255961_uu.shtml

Yhteistyössä