Mull aon paha ientulehdus ollu jo vuosia ja pelottaa et hampaat tippuu pois :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyyh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyyh

Vieras
ei nää ulospä'in oo pahan näköiset ja unohdan tän aina välillä (enkä muista langata!) kun nää eivät ikinä edes langatessa vuoda verta. Silti aina hammaslääkärissä sanovat että on paha ientulehdus ja paljon hammaskiveä. Nyt oon menossa hammaslääkäriin taas kun etuhampaita kuumottaa ja särkee, ienraja vetäytyny toisesta hampaasta...silti noi ei oo punottavat eikä turvonneet noi ikenet, ihan terveen näköiset! Miten tää loppuu, ei varmaan ikinä...onko kohtalotovereita? Ikää mulla vasta 28.

Käytä hyvä ihminen apteekista saatavaa suuhuuhdetta! Sitä ei saa jatkuvasti käyttää mutta silloin tällöin kuuriluontoisesti. Poistaa bakteerit suusta. Todella tehokasta ainetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Käytä hyvä ihminen apteekista saatavaa suuhuuhdetta! Sitä ei saa jatkuvasti käyttää mutta silloin tällöin kuuriluontoisesti. Poistaa bakteerit suusta. Todella tehokasta ainetta.

minkä nimistä?

jos on hammaskiveä ja se pääsee ikenen alle, ien irtoaa hampaasta. Olin jokin aika sitten hammaskivenpistossa ja teki gutaa, ikenet paranivat vaikka vesi tuli silmistä.

"Vaadi kunnon hoitoa"... :D Mitäs jos vaatisi nyt ensi alkuun vähän viitseliäisyyttä itseltään ja menisi sinne hammaslääkärille poistattamaan sen hammaskiven ensi alkuun. Sen jälkeen ahkeraa hammaslangan ja suuveden käyttöä, siinä se. Jos et hoidata hampaitasi asianmukaisesti, ei ihmekään, jos ne tippuvat ennen aikojaan.

no onhan tuota hammaskiveä poistettu kerran vuodessa. Viime vuonna raskaana ollessa poistivat ja oli kuulemma karsea tulehdus. Nyt varasin itse ajan, siellä sanoivat että lankaa vaan ja tuu kahden vuoden päästä uudestaan. Jos vielä vuoden oisin oottanut ei varmaan olis enää hampaita jäljellä.

Se on vaan jännä, että ulospäin mun ikenet näyttää tosi terveiltä! Hailakan vaaleanpunaiset ja nätisti hampaan pinnassa kiinni. Lukuun ottamatta tuota yhtä vetäytynyttä ientä. Että miten voi olla paha ientulehdus jos ei edes langatessa vuoda verta!??

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no onhan tuota hammaskiveä poistettu kerran vuodessa. Viime vuonna raskaana ollessa poistivat ja oli kuulemma karsea tulehdus. Nyt varasin itse ajan, siellä sanoivat että lankaa vaan ja tuu kahden vuoden päästä uudestaan. Jos vielä vuoden oisin oottanut ei varmaan olis enää hampaita jäljellä.

Se on vaan jännä, että ulospäin mun ikenet näyttää tosi terveiltä! Hailakan vaaleanpunaiset ja nätisti hampaan pinnassa kiinni. Lukuun ottamatta tuota yhtä vetäytynyttä ientä. Että miten voi olla paha ientulehdus jos ei edes langatessa vuoda verta!??

Mun tutulla on. Syytä on tutkittiin ensin yksityisellä puolella ja sieltä pantiin lähete julkiselle. Alunperin se paha ientulehdus (joka vaatii juurihoitoa) huomattiin jo muutama vuosi sitten ja tilannetta on sen jälkeen tutkittu ja seurattu. Eikä mitään syytä ole keksitty :( .

Alkuperäinen kirjoittaja genevive:
"Vaadi kunnon hoitoa"... :D Mitäs jos vaatisi nyt ensi alkuun vähän viitseliäisyyttä itseltään ja menisi sinne hammaslääkärille poistattamaan sen hammaskiven ensi alkuun. Sen jälkeen ahkeraa hammaslangan ja suuveden käyttöä, siinä se. Jos et hoidata hampaitasi asianmukaisesti, ei ihmekään, jos ne tippuvat ennen aikojaan.

Älä puhu asioista, joista et tiedä mitään!

olispa ihana jos langoilta löytyis vaikka hammashoitaja "lohduttamaan"...on niin paha mieli ja vähän paniikkikin omien hampaiden puolesta. :( Toivo elää että tilanne ei olis kuitenkaan pahin mahdollinen (parodondiitti??) kun hampaat on ulospäin niin hyvän näköiset...

Toivottavasti siihen löydetään joku apu. Ootko sä saanut mitään lääkekuuria siihen vaikka? Kandee kyl langata päivittäin, varsinkin, jos ei ees tuu verta, eli ne kestää sen.

Onko sulla viisaudenhampaat miten? Ettei ne oo jemmassa siellä ja kasva vaikka muiden hampaiden juuria päin? Voisko semmonen aiheuttaa tulehdusta suuhun muutenkin?

olispa ihana jos langoilta löytyis vaikka hammashoitaja "lohduttamaan"...on niin paha mieli ja vähän paniikkikin omien hampaiden puolesta. :( Toivo elää että tilanne ei olis kuitenkaan pahin mahdollinen (parodondiitti??) kun hampaat on ulospäin niin hyvän näköiset...

Parodontiittia voidaan hoitaa kunhan se todetaan. Edelleenkin, mars lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Parodontiittia voidaan hoitaa kunhan se todetaan. Edelleenkin, mars lääkäriin.

Niin, outoa, jos on ollut jo kauan se tulehdus. Kandee vaan niin kauan mennä, et ne kunnolla tutkii ja miettii, että mikä se on.

Eikö hammaslääkärisi kertonut sinulle kotihoito ohjeita tai kertonut miten voisit hoitaa hampaitasi paremmin?Jos ei niin varmaan kannattaa vaihtaa hammaslääkäriä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuohon hammaslangan käytön laiskuuteen suosittelisin sua kokeilemaan sellasia varsiin pujotettuja hammaslankoja. Itse ainakin tykkään niistä enemmän =)

Mun mielestä kanssa ne on helppoja. Lankaus menee melkein samalla, kun pesee hampaat, kun on se varsi siinä.

kiitos, täytyy koittaa tuota....nostelen tätä vielä, että jos löytyis hammashoitaja tms. kertomaan, voiko ientulehdus olla paha jos ei oo oireita (verenvuotoa, punotusta, turvotusta jne) ja voiko vuodessa tuo parododiitti kehittyä...

Yhteistyössä