Mukista juomaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jixy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jixy

Jäsen
12.07.2009
39
0
6
Kuinka olette opettaneet mukista juomaan, ja minkä ikäiselle?

Meillä tyttö 8kk ja ollaan kokeiltu niin nokkamukia kuin tavallista mukia/lasia, ei vaan onnistu :headwall:
Vesi on rinnuksilla ja aivan jossain muualla kuin suussa tai mukissa. Olenko liian aikaisessa, pitäisikö opettelua lykätä tuonnemmaksi? Nyt ei olla kyllä yritettykään juoda mukista, on sellaista sottaamista :( Vesi ei maistu muutenkaan tytölle, kun oli nuhassa niin silloin joi mutta nyt ottaa vaan ihan pikkuhörpsyt.

Meillä alettiin muistaakseni jossain 7-8 kuisena harjoitella. Poju nyt 9kk. Ei se vieläkään oikeen suju... pieniä hörppyjä nokkamukista. Yleensä kai enemmän menee rinnuksille, kun suuhun. Mutta sitä kai se harjoittelu on... Nyt tuo on keksinyt että haluaa mukin omaan käteen ja siitäkös taistelu ja vesisota syntyykin.... oon kokeillu niitä "tippalukko" mukeja mistä pitäisi imeä, mutta ei poika tajua imeä niistä. Normi perinteinen nokkamuki on paras. Tavallisesta mukistakin on kokeiltu hörppiä, joskus onnistuu, joskus ei niinkään.

Pojalle aloitettiin harjoittelu nokkamukin kanssa tuossa 10kk iässä ja kohta on 1v. Nyt pystyy pitämään mukia kädessään ja juomaan itse (kun vain haluaa). Vieläkin meinaa välillä "tukehtua", en tiedä tuleeko vettä sitten kerralla liikaa.

Meillä alettu yleensä harjoittelu n. 7 kk:n ikäisestä ja aika pian ovat oppineet juomaan, mulla on tupperin muki ollut kaikilla ja hyvin siitä juoneet. Samoin tämä vuosikas on oppinut kuin sisaruksensakin. Pulloa ei enää käytössä kesän jälkeen. Opetin suoraan mukille tämän kolmannen ja hyvin juo. Mukista osannu myös juoda varhain ilman nokkaa, mutta paremmin saa itse juotua nokalla. :D

aventilla on semmoisia siirtymis-nokkia, eli nokasta tulee nestettä vain imemällä. materiaaliltaan ovat vähän pehmeämpää.
en tiedä onko niistä apua, mutta itse ostin, kun meillä on aventin pullot muutenkin käytössä ja se sopii suoraan niihin. saa nähdä kun kohta otetaan kokeiluun.
http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=84

Alkuperäinen kirjoittaja yellow:
aventilla on semmoisia siirtymis-nokkia, eli nokasta tulee nestettä vain imemällä. materiaaliltaan ovat vähän pehmeämpää.

Meillä oli joku tommonen ja se oli minusta ihan liikaa tutin oloinen, ei sitten käytetty sitä kokeilukerran jälkeen (tuntui siis että ois siiirrytty tuttipullosta toiseen...).

Auttaisiko jos annat mukista maitoa? Eli jos maito maistuu paremmin kuin vesi, niin opettelette sillä nokkiksen käytön.

Meidän neiti ei ainakaan tykännyt tuttipullonokasta kun kokeili juoda pullomukista. Imemällä ei myöskään osaa juoda eli tuo meidän muki hyvä ja siitä juo hyvin. Vettä meillä juotu ensin, nyt juodaan gefilus-piimää :D

Yhteistyössä