Mukavaa alkukesää kuvien kera!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
voi jessus ihanat kuvat..kyllä taas alka mieli tehdä tallihommiin ja kesälaitumien laittoon pelloille tälläsillä ilmoilla..

Tän kun olisin tiennyt, niin olisit ihan vapaasti saanut tulla. Tonne mä kiskoin noita sähkölankoja ja hakkasin tolppia 38 asteen kuumeessa...

Mutta nyt jo vähän parempi, ja vihdoin siis sinne pihalle =)

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
voi jessus ihanat kuvat..kyllä taas alka mieli tehdä tallihommiin ja kesälaitumien laittoon pelloille tälläsillä ilmoilla..

Tän kun olisin tiennyt, niin olisit ihan vapaasti saanut tulla. Tonne mä kiskoin noita sähkölankoja ja hakkasin tolppia 38 asteen kuumeessa...

voi hitto! oiskin kuule tullutkin..oli varmaan kiva puolikuntosena, sekun vie aikaa..no saapahan siel pellol ainakin rusketusta jos ei muuta..onkos ulla monta hevosta?

voi hitto! oiskin kuule tullutkin..oli varmaan kiva puolikuntosena, sekun vie aikaa..no saapahan siel pellol ainakin rusketusta jos ei muuta..onkos ulla monta hevosta?

Mulla on yksi hevonen (ei kumpikaan noista), ja sitten meillä majailee nuo kaksi, toinen on meidän 5v. tytön poni ja toinen sitten yhden naapurin, on meillä siis vuokrapaikalla. =)

Mulla on yksi hevonen (ei kumpikaan noista), ja sitten meillä majailee nuo kaksi, toinen on meidän 5v. tytön poni ja toinen sitten yhden naapurin, on meillä siis vuokrapaikalla. =)

voi kun ihanaa :heart: tuo olis ihan unelma, ehkä se joskus toteutuu minullakin

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Onko se muuten totta, että hevoset nukkuu seisoaltaan?

Mä luin just töissä jostain hevoslehdestä tutkimuksesta, jonka mukaan heovsten makuullaan viettämä aika riippuu aika paljon siitä, mitä niillä on kuivikkeena/alusena. Siis noin talliolosuhteissa.

Nuo meidän kopukat kyllä pötköttelee aika paljon tallissakin, ja ulkona varsinkin lämpimällä ja aurinkoisella kelillä ne löytyy melkoisen usein loikoamasta kyljelleen tuolla laitumella.

Mutta kyllähän ne suurimman osan vuorokaudesta viettää jaloillaan, ja osaavat kyllä myös nukkua seisten.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja ei-asiantuntija:
Ihanat ! Mutta miksi hevosilla on kuolaimet laitumellakin ?

Ne on riimut. Pitää ne olla jos meinaa ne hepokaanit saada poiskin sieltä laitumelta :)
Kuolaimia mä en ainakaan noilla hevosilla näe.

Just näin. Kuolaimet on käytössä vaan ratsastaessa ja ajaessa.
Riimu on löysä eikä hierrä tai kiristä, mutta helpompi nuo on tuolta saada haettua kun ne riimut on päässä.

Nuo isommat kyllä antais muutenkin kiinni... Mutta tuo poni esimerkiksi on sellainen, että voin päivänä minä hyvänsä joutua hakemaan sen jopa naapuriläänin puolelta. Helpompaa on, kun on jotain mistä napata ote ;)

Yhteistyössä