mukautettu opetus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt haluan olla harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt haluan olla harmaa

Vieras
Onko täällä ketään äitä tai isää jonka lapsi on koulussa mukautetussa opetuksessa?
Siis opetus tapahtuu (kuulemma) samassa luokassa kun ennenkin samojen kaverei´den kanssa, kirja vaan on tässä aineessa eri kun muílla, siis kyse on parhaillaan vaan siitä että lapselleni on ehdotettu yhden aineen mukauttamista, jatkosssa mahdollisuus muidenkin aineiden jos tarvetta...
Kaikki jotak tietävät asiasta jotain ni voisitteko kertoa.
Mä sain kirjeen opettajalta perjantaina että neidille pitäis hakea tälläistä ja olis kiva tietää ihan käyännössä mitä se on muilla mennyt!
Kiitos jos osaat jotein kertoa!

tyttäreni on mukautetussa opetuksessa juuri kuvailemallasi tavalla samassa luokassa mukautetulla kirjalla.pisti silmään nimimerkkisi "nyt haluan olla harmaa"häpeätkö siis lapsesi oppimisvaikeutta?

Meillä pojalla 12v, on viidenellä luokalla mukautetu opetus englannissa, äidinkielessä ja matikassa. Matikassa hänellä on tosin KUTOSLUOKAN mukautettu kirja, joka on vaikeampi kuin vitosten, mutta helpompi kuin kutosten. Englannissa lukee nelosluokan kirjaa ja äidinkielessä vain tarvitsee pienemmän ryhmän.
Pienryhmä tukee usien oppimista, helpompi keskittyä pienemmässä ryhmässä.

En häpeä mutta mulla on omat syyni siihen miks oon harmaa ja se saa riittää.
Miten lapsesi itse pitää siitä että sillä on eri kirjat kun muilla? ja miten hänellä on onnistunut opetus? millainen opettaja on ollut lastasi kohtaan??
Kuulin vaan muutamia kauhutarinoita joissa opettaja on koulussa asiaa luokassa "mainostanut" että lapsella on helpommat kirjat koska ei tajua asioita... yms ja lasta kaverit nyt sitten kiusaavat koulussa koska "tämä on tyhmä eikä tajua asioita"...

Meillä ainkin poika käy nämä asiat opiskelmassa erityisluokass ja se on hänestä ihan mukavakin. Erityisope opettaa siis enkkua ja matikkaa, oma ope antaa äikän läksyt. Mitään haittaa siitä ei ole ollut että on eri kirjat, poika oppinut merkitsemään mitä oli läksynä, koska minä voin halutessani soittaa erityisopelle ja tarkistaa ne.
Meisän pojan koulussa "erilaiset " oppilaat on otetu hvyin vastaan, tällä kunon paljon maahanmuuttajalapsiakin joila on ongelmia jos missä asioissa.
Opet on olleet mahtavia tässä koulussa.

mun pikkusiskolla oli ala-asteella mukautettu opetus ja ihan normi luokassa kävi tunnit kirjat oli muuten samat mut lyhemmillä ja helpommin ymmärettävillä sanoilla varustettu...matikka, enkku ja äikkä sillä tökk...yläasteela ite sano et ei enää halua mukautusta ettei aleta kiusaan ja ihan hyvin se senki selvis ilman sitä!!

olen koulunkäyntiavustaja ja toimin ala-asteella lasten kanssa joilla on mukautettu opetus. Lapset ovat ihan hyvin itse siihen suhtautuneet ja paremmin motivoituneet tekemään tehtäviä sillä nyt he saavat niistä myös välillä onnistumisen riemua mikä ennemmin jäi saamatta. Toisien opettajien suhtautuminen lapseen jolla on mukautettua opetusta voi olla vähän negatiivinen ja opettaja voi ajatella että lapsi on jotenkin tyhmä. Tähän olen onneksi harvemmin törmännyt. Mutta vanhempien kanssa on ollut enemmän ongelmaa, sillä toiset vanhemmat ajattelevat että on jotenkin häpeä jos lapsella on mukautettu opetus. Haluaisinkin sanoa, että se on lapselle etu ja onni jos hänellä on vaikeuksia ja hän saa apua mukautetusta opetuksesta. Se ei todellakaan tarkoita että lapsi olisi tyhmä, hän voi olla toisessa aineessa sitten todella hyvä. Ja eihän meille kenellekkään kaikki ole täysin helppoa. Vanhempien tulisi rohkaista lasta ja innostaa häntä oppimaan sekä muistaa aina kehua hyvin tehdystä työstä.

Yhteistyössä