muitten vauvat kuin nukkeja vai onko?

Onko kaikkien muitten lapset täydellisiä ja kilttejä kun nuket?Tunteeko kukaan muu että välillä ottaa päähän vauvan jatkuva huutaminen?Mä tunnen itteni aika yksinäiseks näitten tunteitteni kanssa.Meijän 8kk ikäinen kitisee ja huutaa jatkuvasti se ei ole mihinkään tyytyväinen.Mä tunnen itteni niin väsyneeks,vihaseks ja stressaantuneeks!Mä oon välillä meijän vauvalle jopa niin vihanen että mä komennan sitä kun isompaakin lasta että "oon ny hiljaa""ei sulla mitään hätää ole sä oot just syöny"suu kiinni"Eiks ole hirveetä mua kyllä ihan oikeesti hävettää mutta en voi sille mitään!Enkä mä tunne mitään synnytyksen jälkeistä masennusta.Mutta oon epätoivonen että mikä sillä on.Onhan mun äiti sitä päivitelly paljon mutta en mä ite ole siittä ollenkaan huolissani että se olis jotenkin kipee kun meijän vanhempi poika oli ihan samanlainen vauvana hyvin hankala!Nyt tosin elättelin toiveita että toinen olis helpompi.Yleensä varmaan äitistä pitäs tuntua pahlasta kun vauva huutaa mutta mua suututtaa!Ja miten kaikkien muitten mun kavereitten lapset tuntuu olevan kun nukkeja!Yöt se on levoton iltasin se itkee vaan ja saa rampata antaan sille maitoo ja laittaan tuttia suuhun öisin se on levoton kun sillä on ilmavaivoja ja ne se ottaa raskaasti yleensä ährää ja punnaa ittensä hereille yöt on kitinää,tutin laittamista ja maidon antamista.8kk ei ole ollu kun muutama hyvä yö.Tosin onhan sillä ollu vaippaihottumaa mihin saatiin just lääkkeet ja huomenna mennään allergia testiin mutta tätä on jatkunu koko 8kk.
 
No ainakin meille on sanottu monesti, että meidän lapset ei osaa edes kiukutella. Että en tiedä lasten hoidosta mitään, kun lapsemme ovat (mukamas) aina niin kilttejä ja rauhallisia. *kröhöm!* Toki nuo meidän mini-ihmiset vieraassa paikassa ujostelee sen verran, että eivät riehu ja "hypi seinille"... :D Mutta takaan sen, että kotona kyllä vauhtia ja virtaa piisaa vaikka muille jakaa! :D (Lapsemme on 6v, 3,5v, 2v4kk ja 9kk.) Enpä oikein usko, että kenenkään lapset aina niin kilttejä ovat, kuin vaikka siellä kylässä ollessa. =)

Mulle tuli mieleen sellainen, että saisitko lapsesi hoitoon vaikka äidillesi vähäksi aikaa, että saisit nukkua itse sen ajan. Kun varmasti on univelkaa paljon sinulla, jos yöt on rauhattomia koko ajan.
 
Meidän pojasta 8kk sanotaan aina, kun on niin helppo ja tyytyväinen lapsi. Ehkä onkin niin, MUTTA nämä ihmiset eivät ole katsomassa sitä arkea mikä on kotona. Tottakai lapsi on tyytyväinen kylässä, on huomiossa ja sylittelyssä lähes koko ajan. Kotona ei voi palvella vieressä ja on sitä rutinaa ja ritinää...Myöskin kehutaan, että on niiin helppo syöttääkin...Onkin niin, MUTTA me otetaan aina mukaan kylään lempiruoat, jotta ei siellä sitten syljeksitä ja maistuvat. Mulla menee välillä hermo, niinkuin monilla muillakin äideillä. Mun tukeni on ollut hoitajat. Siis että saan omaa aikaa/saamme yhteistä aikaa. Olisko sulla ketään, joka olisi lapsen kanssa, jotta saisin omaa aikaa? Mä olen vaativut sitä väh. kerran viikossa ja se auttaa kummasti jaksamaan. Nainen on parempi äiti, kun saa omaa aikaa. -vauva-lehti- :hug:
 
Niin no onhan meijänkin lapset kilttejä aina hoidossa tai riippuu toki hoitajasta miten on kokemusta.Kun vanhemmillani on niin siellä oikeen viihtyy mutta sit taas nuorimmaisen kummeilla joilla ei ole kokemusta ei viihtyny kun tais olla kyse ihan siittä että oli nukkuessa liian kuuma tms...mitä ei ollu ottanu huomioon.Niin ja mun vanhemmat joilla on neljä lasta ei säikähdä pientä kitinää.Ehkä mun oieni "katkeruus"kilteistä vauvoista johtuu siittä että mun kaverilla on yks 10kk ikänen tyttö ja se aina kehuu maasta taivaisiin kuinka sillä on täydellinen lapsi ja on vissiin itekkin täydellinen äiti suoriutuu kaikesta mahtavasti!Tää mun kaveri on useemman kertaa loukannu mua pahasti mm.sanomalla että mitä me kotipalvelulla tehdään evätään vaan niiltä jokka sitä tosissaan tarvii jne...Mun vanhemmat auttaa meitä mahdollisimman paljon mitä vaan töiltään kerkiää.Ja ehkä taakkaani tekee vähän suuremmaksi se että mieheni on ollu tammikuusta asti sairaslomalla loppuunpalamisen vuoksi niinpä ei voi auttaa aamusin tai öisin.Mutta pikkasen meijän arkee helpottaa se että vanhempi poika (2v.)on hoidossa neljä kertaa viikossa.
 
Tuohon katkeruuteen ja ystävän kommentteihin sen verran haluaisin sanoa, että mulla on kokemusta tilanteesta, jossa lapseton ystäväni aina ihmettelee miksi teen näin tai noin... Se on pitemmän päälle rasittavaa ja olenkin huomannut, etten ole hänen kanssaan niin paljoa enään tekemisissä. Anoppi on ollut ja on vieläkin olevinaan täydellinen ja se on ainakin alkuun pojan ollessa ihan vauva, nitistänyt mun itsetuntoa tosi pahasti. En edes uskaltanut myöntää olevani väsynyt, koska hän oli superäiti ja hän teki sitä ja tätä...itse en jaksanut ja ajattelinkin, mikä vika mussa on, kun muut pystyy ja mä en.. Musta ei ole ollenkaan reilua, jos on olevinaan täydellinen lapsi tai täydellinen äiti (sellaisia ei olekaan ) niin sitten vielä pönkitetään sitä asiaa ja omaa itsetuntoa sillä. Väsähtänyttä äitiä asia ei helpota kyllä yhtään, päinvastoin. Mitä kotipalveluun tulee, ota kaikki mitä saat! Sitä ei hevillä anneta ja varmasti teidän perheellä on painavat perusteet sitä saada. Kukaan ei varmasti huvikseen niitä palveluita käytä. Ja sitä paitsi, jos ystäväsi olisi täydellinen, niin hän varmasti ymmärtäisi tilanteen ja pitäisi suunsa kiinni! TV: Kotihoidossa työskentelevä (nykyään vanhukset, mutta tehnyt perhetyötäkin ) :hug:
 
meillä on kolme tyttöä.vanhin on just täyttäny 7v,keskimmäinn 1,8v ja nuorimmainen 4kk.ja nyt on ollu illat vähän vaikeita kun ei heti nukahda .öisin nukkuu kapalossa ja päivät on jo parempia imetän ja annan tutteli omroa ja ennen ruokailua cuplatoonia.tiistaina on lääkäri se sit kattoo oisko maitoallerkiaa.eli oisko sun lapsellasi maitoallerkia tai sit jokinmuu
 

Yhteistyössä