muita virtsatietulehduksista kärsiviä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

elina

Jäsen
11.06.2004
268
1
16
nimittäin täällä yksi. ensimmäisen raskauden ajan, joka tosin päätyi keskenmenoon, söin kaksi kuuria ja sen jälkeen sain estolääkkeen. Olisi ollut loppuraskauden estolääke.
no, nyt on taas nostamassa mokoma vaiva päätään! Ärsyttävää!
Oletteko muut joutuneet syömään raskauden aikana virtsatietulehdukseen estolääkkeitä? ovatko auttaneet? Miten ihan alkuraskaudessa? sain selexid-merkkisen lääkkeen, pitäisi olla turvallinen, mutta...
olisi mukava jakaa ajatuksia. Taitaa raskausaikana vain saada helpommin tuon vti:n!

Mulla on ollut virtsatietulehduksia 4 tai 5-vuotiaasta lähtien. Olen syönyt siitä saakka antibiootteja, ja jopa loppujen lopuksi 8-10 kuuria vuodessa, ollut munuaisallastulehduksen vuoksi sairaalassa... Joten hyvin tuttuja juttuja! :)
Laitapa vaikka yksityisviestiä, niin voin ainakin jutella paremmin.

mulla oli raskauden aikana virtsatietulehdus, aivan oireeton. Tuli ilmi maha ja selkäkipuina. Oli levinnyt munuaisiin. Sitten olinkin viikon sairaalassa. Lääkettä annettiin suonensisäisesti, tosi kamalaa. mutta onneksi ei ollut vauvalla varaa. Nyt toisen raskauden aikana joudun viemään pissänäytteitä säännöllisesti labraan. Mulle ei olla kyllä vielä ehdotettu mitään estolääkkeitä. Vois olla silti hyvä sellasia syödä, kun kerran noita pissa vikoja on aika useesti.

jeps, mulla myös kroonisena lapsesta lähtien.. söin joskus pienenä useamman vuoden estolääkitystä yms.. syy normaalia lyhyempi virtsaputki, eli pöpöt menee helposti. eli ihan normaalia on että kerran pari vuodessa saa kokoajan syödä lääkkeitä..

toka raskaudessa oli myös estolääkitys päällä kokoajan, mutta silti ei tahtonut pysyä pöpöt poissa..

jos estolääkitystä annetaan niin on se parempi ottaa vastaan. pahaksi mennyt tulehdus vie sitten sairaalaan..

no olipa kiva huomata muitakin samasta vaivasta kärsiviä (vaikka itse tulehduksessa ei mitään ihanaa olekaan) kiitos kaikille vastanneille ja toivotaan että pöpöt pysyisivät lääkityksellä poissa tai vielä parempi olisi jos ei enää tulisi kenellekään! Itse valitettavasti taidan kuulua niihin, joilla vaiva uusii herkästi. Hyvät jatkot kaikille!

ei muuta kun paljon hapanta juomaa. karpalo mutta myös puolukka ja appelsiini. myös c-vitamiini auttaa virtsan phta pysyy bakteereille epäsuotuisana.. tosin osa estolääkityksistä sisältää c-vitamiinia kuten nitrofur-c jota mä olen paljon syönyt.

meillä neuvolassa tota ihmeteltiinki että miten tulehus katos ku raskaana olin ku kuulemma niin yleistä että just sillon se oli pahimmillaan,toivottavasti ei tarvis jatkossa tosta kärsiä,johan siittä kaks vuotta kärsittiin. ja oon kyllä kuullut että ku tekee ensimmäisen lapsen ni joillaki on krooninen tulehus jäänyt siihen. itse käytin estolääkkeenä trimopan100mg lääkettä,mutta raskaana ollessa en näitä syönyt ollenkaan.

Mulla oli joskus raskauksien aikana ja sit ei vuosikausiin. Nyt on viimeisen vuoden aikana ollut useita kuureja ja lokakuusta lähtien suojalääkitys. Siitä huolimatta eilen labrassa muista syistä käydessäni, hoitja sanoi et 26.1 virtsanäytteessä tulehdus ja olenko saanut kuuria? EN OLE ja ihmettelin, miksei mulle ole siitä soitettu. Mulla on ms ja sen takia kaikkia tulehdukset on hoidettava jopa oireettomat virtsatieinfektiot. Tänään menee antamaan pissanäytteen ja kuuri kai siitä tulee, koska selvät oireet on. Eilen kuulin, et tuttavan tuttavalleni oli tullut infektion vuoksi pahenemisvaihe, jalat menneet alta ja mulla on pari päivää reidet olleet älyttömän kipeät, portaiden nousu tosi vaikeaa jne. Nyt pelkään pahenemisvaihetta kuin ruttoa!

Olen kärsinyt vaivasta vuosia .Nyt tilanne on ollut 10 vuotta hyvä. Käänteentekevä juttu oli estolääkityksen ottaminen vain yhdynnän jälkeen ja sokerittoman karpalomehun päivittäinen juonti (2lasia päivässä). Samoin jätin sokerin pois. Elimistön happamuuden nostaminen ehkäisee kyseisten bakteerikantojen kehittymistä.Se on myös hyvä limakalvoille. Karpaloa ja sen aineosasia on tutkittu koeryhmillä esim Oulun yliopistossa ja tulokset ovat olleet hyviä.Sain nämä neuvot 60 vuotiaalta lääkärituttavalta, joka oli hoitanut omaa vaivaa näillä eväillä onnistuneesti.

Yhteistyössä