Muita vanhoja pienten lasten äitejä?

• Viestiketjun aloittaja 39-v
  • Ensimmäinen viesti
"Pistepirkko"
[QUOTE="aloittaja";27439484]Miten olette jaksaneet esim. 40-v hommata vauvan?itse tunnen toisinaan itseni niin vanhaksi ja väsyneeksi etten todellakaan enää vauvaa jaksaisi.[/QUOTE]

Omituinen kysymys. En ole koskaan tuntenut itseäni vanhaksi enkä väsyneeksi. Millaiseksi aiot tuntea itsesi esim. 20 vuoden päästä?

[QUOTE="aloittaja";27439484]Miten olette jaksaneet esim. 40-v hommata vauvan?itse tunnen toisinaan itseni niin vanhaksi ja väsyneeksi etten todellakaan enää vauvaa jaksaisi.[/QUOTE]

Hyvin, en tunne vielä itseäni vanhaksi :)

"aloittaja"
[QUOTE="Pistepirkko";27439493]Omituinen kysymys. En ole koskaan tuntenut itseäni vanhaksi enkä väsyneeksi. Millaiseksi aiot tuntea itsesi esim. 20 vuoden päästä?[/QUOTE]

Varmasti suht.samanlainen olo on silloin kun nyt.En todellakaan jaksaisi yövalvomisia yms vaan haluan nukkua yön ilman heräilyjä.

"Pistepirkko"
[QUOTE="aloittaja";27439512]Varmasti suht.samanlainen olo on silloin kun nyt.En todellakaan jaksaisi yövalvomisia yms vaan haluan nukkua yön ilman heräilyjä.[/QUOTE]

Minusta tuntuu, että "vanhana" äitiytyneet jaksavat yövalvontoja paljon paremmin kuin nuoremmat. Ainakin valittavat niistä vähemmän. Hetken ne vaan kestää. Jos äidiksi jostain syystä tulee vasta tässä iässä, niin kyllä se kiitollisuus kantaa pidemmälle kuin mitä yövalvomiset väsyttää. Jos tiedätte mitä tarkoitan.

• Tykkää
Reactions: Reesu<3 ja Tara74
"aloittaja"
[QUOTE="Pistepirkko";27439539]Minusta tuntuu, että "vanhana" äitiytyneet jaksavat yövalvontoja paljon paremmin kuin nuoremmat. Ainakin valittavat niistä vähemmän. Hetken ne vaan kestää. Jos äidiksi jostain syystä tulee vasta tässä iässä, niin kyllä se kiitollisuus kantaa pidemmälle kuin mitä yövalvomiset väsyttää. Jos tiedätte mitä tarkoitan.[/QUOTE]

kiitollinen olen lapsestani mutta en kyllä todellakaan enää vauvaa jaksaisi.

äiti täällä
Kai nuorikin voi olla väsynyt?

Olen 36v ja meillä on 9kk ikäinen vauva, toinen syntyy keväällä.
Omaa elämänkaartani ajatellen olen tullut äidiksi juuri oikeassa vaiheessa.
Luulen, että en olisi näin tasapainossa kaiken kanssa, jos olisin tullut esim 10 vuotta sitten äidiksi.
Ei kaikille sovi samaa kaava.

Ymmärrän kyllä, jos joku pitää minua tosi vanhana :)

"vieras"
Itseäni ei ole kyllä häirinneet yöherätykset yhtään, hormonithan siinä alussa suojaa kun yöllä imettää ja eipä tuo esikko onneksi mikään valvottaja ole koskaan ollutkaan. Ja ikää kun tulee, niin unentarve vähenee... ;)

"aloittaja"
[QUOTE="vieras";27439581]Itseäni ei ole kyllä häirinneet yöherätykset yhtään, hormonithan siinä alussa suojaa kun yöllä imettää ja eipä tuo esikko onneksi mikään valvottaja ole koskaan ollutkaan. Ja ikää kun tulee, niin unentarve vähenee... ;)[/QUOTE]

Mulla se on lisääntynyt 10-11 tuntia nukun yössä.

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";27439608]Mulla se on lisääntynyt 10-11 tuntia nukun yössä.[/QUOTE]

No aika paljon. Oletko miettinyt, onko sulla jotain häikkää esim. kilpirauhasarvoissa? Tai oletko kenties masentunut? Jos sun unentarve on oleellisesti siis kasvanut. Itse ainakin kävisin nuo kilppariarvot mittauttamassa.

"Maija"
Täällä 38v 2 vuotiaan villiviikarin äiti, ja haaveilen iästäni huolimatta vielä sisaruksesta pojalle :).

Toki jos elämäntilanne olisi aiemmin ollut toinen, olisi lapset olleet jo aiemmin toivottuja, mutta hyvä näinkin.
Jaksamisen kanssa en koe olevan isompia ongelmia, kyllä ne nuoretkin äidit valittelee väsymystään esim. huonojen öiden jälkeen. :) Itse en halunnut esim. yöhuudatuksiin lähteä, joten katkottomia unia odoteltiin 1v9kk ikään asti, ja ihan hyvin jaksoin. Ja koen jaksavani uudelleenkin, jos meille vielä toinen lapsi suodaan.

Kyllähän sitä välillä kokee olevansa "ikäloppu" muiden äitien ikään verrattuna, mutta vanhaksi en itseäni silti koe. Itsekin tulee hämmästeltyä omaa ikäänsä, että olenko tosiaan muka jo näin "vanha". ;)

Yhteistyössä