Muita vanhoja pienten lasten äitejä?

• Viestiketjun aloittaja 39-v
  • Ensimmäinen viesti
"Keski-ikäinen"
Tota ei varmaankaan moni ajattele. Et jos mä synnytän 40-vuotiaana ja se mun lapsi synnyttää 40-vuotiaana. Niin olen sit itse jo 80 v mummo. Jos siis elän edes niin kauan.... Kiva!
Öö- no mitäs ihmettä tuossa nyt on. Äitini sai mut 43 vuotiaana, samoin mieheni äiti sai hänet 42 v. Lapsemme syntyi ollessamme himpun yli 40 v. Mummoja ei ole, mutta en koe tuota asiaa sellaiseksi, että se onneamme himmentäisi. Ukit on olemassa, 80- ja 90- vuotiaat.

"vieras"
[QUOTE="hmh";27440594]Unentarpeet kyllä minulla ainakin on kasvaneet vanhemmiten. Hyvin jaksoin valvoa pienteni kanssa; syntyivät kun olin 24 ja 27. Nyt 49-vuotiaana miehen lapsenlasten kanssa yhden yön huonosti nukuttuani tarvitsen toipumiseen päiväkausia. Huolestuttaa nyt jo miten omia lapsenlapsia sitten aikanaan jaksan hoitaa...

Mitenköhän te sitten jotka nelikymppisenä synnytätte... jaksatte aikanaan omia lapsenlapsianne...?[/QUOTE]

No jos ei jakseta, niin sitten ei jakseta. Enkai minä nyt lapsia lastenlasten takia tee! :D

"vieras"
Miksi te edes viitsitte vastata näihin tälläisiin provoihin, joita joku pipipää kirjoittelee???? En ymmärrä, miksi pitää selitellä omia valintojaan ja tekemisiään kenellekään. Ja kun aloittajan kirjoituksista näkee, että joku parikymppinen provoilija on kyseessä.

sakio
minä 44v ja lapsi 6v.
Kun ei tullut aiemmin niin ei tullut. Ja lääkäreiden mukaan tämä oli mahdotonta, mutta ihan luomu tapaus on. Jos lapsi vie välillä voimat niin antaakin se paljon. Elämä olisi tylsää, jos tätä naperoa ei olisi.

Blue
[QUOTE="Pistepirkko";27439493]Omituinen kysymys. En ole koskaan tuntenut itseäni vanhaksi enkä väsyneeksi. Millaiseksi aiot tuntea itsesi esim. 20 vuoden päästä?[/QUOTE]

Sulla ei liene vertailukohtaa koska et ole ollut nuori äiti (ja vähän höpsöä on tuota kysyä 40v yhden lapsen äidiltä, esim. booty olisi oikea henkilö vastaamaan tähän).

Itse en enää jaksaisi tulla äidiksi vaikka olen vasta 34, mutta varmasti tilanne olisi toinen jos en äiti jo olisi ja haluaisin tulla sellaiseksi.

kurjenkello harmaana
Jaa, en mä mikään vanha oo, just tänään sparrasin 16-vuotiaan vahvan ja vikkelän tytön kanssa, BJJ:tä, ja hyvin pärjäsin! Ikää mulla 45 vuotta!
Lapset 24 v, 16 v ja kaks kertaa 5 vee!
Myönnän, että tuon viimeisen raskauden olisin jaksanut paremmin nuorempana, mutta silloin ei niin suurella todennäköisyydellä kaksosia olisi tullutkaan. Yöheräämiset yms ovat sujuneet oikein hyvin, jaksanut oon, vaikka viime aikoihin asti on noita herätyksiä ollut, joskus monestikin yössä, nuorimmalla on ollut kaksi kertaa pediatrinen uniapnea! Toki univajetta on kertynyt, mutta yhtälailla sitä kertyy nuoremmallekin, kun vuosia saa huonot ja katkonaiset yöunet!
Jos mä tuntisin oloni vanhaksi, en todellakaan olis vuosi sitten aloittanut harrastamaan brasilialaista jujutsua, erittäin rankkaa kamppailulajia. No, pysyy tämänkin ikäinen eukko kunnossa ja jaksaa lastenkin kanssa hyvin, kun treeni on tarpeeksi kovaa! :p

[QUOTE="aloittaja";27439484]Miten olette jaksaneet esim. 40-v hommata vauvan?itse tunnen toisinaan itseni niin vanhaksi ja väsyneeksi etten todellakaan enää vauvaa jaksaisi.[/QUOTE]

Itse lähinnä mietin jos nyt 4kymppisenä hankkisin vauvan, kuinka vanha ja väsynyt olisin sitten kun lapsi olisi teini-iässä.

Yhteistyössä