muita ruokahuijareita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huijariäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huijariäiti

Vieras
Pakko kertoa, kun meijän 5-vuotias inhoo kuulemma sipulia ja jos näkee että laitan ruokaan sipulia niin ei syö vaikkei hänen lautaselle sitä tuliskaan..
Noh,
Tein yhtenä päivänä kanapastaa, tapani mukaan ja poika sanoi, että ei pidä tästä mausta ja että kanakin on jotenkin outoa ja nälkäänsä söi juuri ja juuri lautasen puoltyhjäksi. Ja sipulia en ollut laittanut lainkaan..

Ja tänään tein kanapastaa uudelleen ja ajattelin laittaa siihen sekaan bonjour sipulisekoitus purnukan tuomaan makua. Olin jo varautunut tekemään pojalle jotain muuta. Laitoin kuitenkin pojalle pienen annoksen lautaselle. Poika tuli parin minuutin päästä hakemaan lisää ja sanoi että äiti mitä tää on? tää on parasta pastaa mitä mää olen ikinä syönyt! anna lisää! Ja lopuksi poika pyysi katsomaan masua, sanoi syöneensä vaikkei enää ollut nälkäkään kun oli niin hyvää!

Noh, laitanpa jatkossakin sipulisekoitusta mukaan!

Just joo :)
Isäni ei myöskään syönyt sipulia, IKINÄ!!! Vannoi että tietää jos vaikka samalla pannulla onjoskus paistettu sipulia... No, kerranhan se sitten tupsahti meille kun meillä sattui olemaan vieraita. Iltapalaksi olin laittanut sipupiirakka!! Siinä oli jos jonkinsorttista sipulia ;). Isä kysyi saiskos se kupin teetä ja tota ihanantuoksuista piirakkaa. No, kyllä vain! Ja piirakka upposi ja lisääkin otti! Sitten isä sanoi: Olipa hyvää, kerrankinjotain mitä ei ole sipulilla pilattu - mitä olet tähän laittanut??
Siitten kerroin tietysti - aika nolona isä sitten luikki kotiinsa... :):)

Kuopuksella oli joskus - pian päiväkodissa aloitettuaan - vaihe, jolloin napsi kaikki sipulin palaset pois ruuastaan. Siihen asti oli syönyt sipulia ihan suosiolla. Mä soseutin sipulin eikä poika huomannut mitään.

En kuitenkaan huijaa lapsiani - enkä ketään muutakaan - syömään sellaista ruokaa, mihin syöjällä on jokin eettinen tai muu periaatteellinen syy olla syömättä. En siis esim piilottaisi muslimin ruokaan sianlihaa tai kasvissyöjän ruokaan mitään lihaa.

Yhteistyössä