Muita psyykelääkkeitä syöviä vauvakuumeisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vakkari harmailee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vakkari harmailee

Vieras
Löytyykö ketään muuta joka söisi jotain psyykeenlääkkeitä ja yrittäsi samalla raskautua. Mitä lääkärit ovat sinulle sanoneet lääkeitten vaikutuksesta raskauteen? Onko kukaan kyseenalaistanut mahdollisuuksiasi onnistua vanhempana mielenterveys ongelmien takia? Oletko saanut mistään tukea? Pelkäätkö synnytyksen jälkeistä masennusta?

Minulla tämä on ollut kovin pitkä ja kivinen tie. En meinannut saada lääkäriä vaihtamaan turvallisempia lääkkeitä minulle raskauden kannalta. Meillä on myös edessä lapsettomuushoidot ja niihin päästäksemme on minun täytynyt käydä "arvoituttamassa" itseni psykologilla ja psykiatrilla ja jokaista "liikettäni" vartioidaan kuin haukka. Milloin ihmeessä on muille ihmiselle annettu valta siitä milloin MINÄ saan hankkia lapsia??? Välillä niin sapettaa. Kuitenkaan ei ole kyse siitä , että olisin skitsofreeninen tai muuten muissa maailmoissa elelevä vaan täysin normaali ihminen jolla on välillä (ehkä noin kerran kahdessa vuodessa) vain sairaus oireilee masennuksena. Olen silti täysin kykenevä äidiksi ja silloin kun minulla on vaikeaa on tukenani aivan ihan mieheni.

Mitä mieltä muut olette?

Minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja syön lääkkeitä.Meillä on yksi ihana tyttö mutta toista kovasti toivoisin. En vaan tiedä jaksaisinko kahta lasta. Välillä olen hoitohenkilökunnalta saanut pahoja katseita kun ovat kuulleet sairaudestani mutta muuten kaikki ovat olleet hyvin kannustavia. Ja mulla on sellaset lääkkeet että niiden lopettaminen ois suotavaa jos yrittää raskautua.

Minä olen rohkeasti sitä mitä olen, ihan omalla nimimerkillä :D

Minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja me yritämme mieheni kanssa lasta tai siis olemme yrittäneet jo yli vuoden. Meilläkin kait edessä rankemmat lapsettomuushoidot, tällä hetkellä syön clomeja.

Meilläkin aika tarkka syyni ollut psykiatrin puolelta, ovat olleet mun gynen kanssa yhteistyössä mun lääkityksen ja voinnin tiimoilta. Välillä minuakin harmittaa tuo meidän asioiden tonkiminen, mutta hyväähän ne vain tarkoittavat. Ja minusta on hyvä, että tulevaa (ehkä) äitiä valmistellaan kunnolla sillä ainakin kaksisuuntainen on hyvin herkkä joskus heilumaan suuntaan tai toiseen. Asioista on helpompi selvitä kun niihin on varautunut.

Minulla on lääkitys jonka lääkärit on yhteis tuumin valinnut minulle. Sellainen joka pitää taudin loitolla ja on mahdollisimman turvallinen raskauden kannalta. Hyöty/haitta-suhteella valittu.

Paljon plussa onnea +++ (puuh) ja kuuntele omaa vointiasi ja puhu kaikesta lääkärin kanssa, niin turvaat oman ja tulevan vauvan hyvinvoinnin.

Yhteistyössä