Muita odottavia vauvojen äitejä?

Itsellä pikkukakkonen vasta 7kk, nyt rv 6+0. Eli ikäeroa tulossa n 1v3kk.

Onko muita samanlaisessa tilanteessa? Miten menee? Imetättekö vielä? Minulla herää varmasti monia kysymyksiä tässä matkan varrella, olisi mukava vaihtaa ajatuksia muiden raskaana olevien vauvojen äitien kanssa!

Ja mukavaa joulua!! :xmas:
 
:D Onneksi olkoon jabba ! :D
Muitakin viimevuoden toukokuulaisia on raskaana :)
Mulle on kans tulossa pikkunen ja Noorahan syntyi silloin 28.4.07
Nyt oon viikolla 11+2. la on alkuraskauden ultran mukaan 9.7.08
Tämä raskaus oli suunniteltu juttu. Yllätyksenä kuitenkin tuli se et kuin pian tämä tärppäsi kun Nooraa kuitenkin täyty niin monta vuotta yrittää.
mutta oikein hyvä näin :)

Meillä imetys loppui mun raskaaksi tuloon. Maito loppui ja tyttö alko hyljeksiin rintaa. Ilmeisesti hormoonit "pilasi" maun maidosta ;)

Kaikki on menny tähän mennessä oikein kivasti. Np-ultra on sit 27.12 torstaina.

Oikein hyviä vointeja :wave:

Kojo, Noora 7kk ja möykkis 11+2
 
No kiitos onnitteluista ja onnea myös teille!! Meilläkin kävi niin että toivottiin kyllä kolmosto, mutta ei uskottu että meidän hedelmöittymishistorialla tärppäisi näin nopeasti :) Mutta hyvä kun tärppäsi, ihanaahan tämä on ja turha noita on suunnitella, vauvat tulee kun on tullakseen! Eli nyt on menkkojen mukaan la 15.8.08. Varmaan siirtyy viikon verran myöhemmäksi ekassa ultrassa tammikuun alussa. Assi syntyi 19.5. kuluvaa vuotta.

Mie imetän vielä öisin, olen nyt parin päivän sisään saanut muut imetykset lopetettua vaikka hankalaa on nyt illalla nukuttaminen. Ennen rauhoittui hyvin tissille ja sitten nukahti sänkyyn. Nyt kaipaa vielä sitä tissiä niin silmät kiinni kiukkuaa, vaikka väsyttää niin että ei pysyisi hereillä. Yösyöttöä en ole vielä saanut lopetettua, syö n 5-6h unen jälkeen. En ole raaskinut vielä huudattaa kun tuo isosisko nukkuu huoneessaan aika lähellä. Tarttee sekin nyt hiljalleen kyllä hoitaa, sittenhän on sekin tehty.

Pahoinvoinnit nostaa hiljalleen päätään, toivottavasti on kuitenkin samanlainen helppo ja vaivaton raskaus kuin molemmat edelliset. Loppuraskaus tosin on aina ollut tosi rankkaa, mutta se on varmasti kaikille.

Mukavaa joulunaikaa meiltäpäin :xmas:
 
Ei enää ihan vauva... Mun "vauva" on nyt 1v1kk ja reilun parin kuukauden sisällä pitäisi olla uusi nyytti sylissä. Imetys loppui vauvan ollessa 10kk, lähinnä sen takia, koska minusta tissien "räplääminen" tuntuu raskausaikana inhottavalta ja imetys aiheutti saman inhotuksen.

Heltu ja masu 30+5
 
meil tulee kans se 1v3kk. mietityttää ja jännittää myös mutta uskon että menee lopulta ihan hyvin!! ehkä parempikin ikäero kuin se yleinen 2v, jolloin kuitenki yleensä uhma alkaa ilmeneen! meillä esikoiselle tuli kuitenkin uhma lähinnä vasta 3vuotiaana, mutta kestänyt nyt pari vuotta jo...... :eek: esikon ja tokan ikäero 4v 4kk, aikas iso,mutta siinäkin hyvät puolensa. sit taas kun vauva tullee (kesäkuu), isoimmastakin jo varmasti paljon apua kun nytkin on, vaikka välillä pienempi ei saakaan koskea tavaroihin,mennä hänen huoneeseen jne.. imetys mulla alkoi loppuileen kans siinä 6kk jälkeen,eli kans raskauden alussa.
 
meillä pikku 3 ja nelosen ikäeroksi tulee n.1v2kk.... alkuun mieitytti mutta nyt ei enään jaksa asiaa paljon pohtia etukäteen la on 240108 :heart:

tosin tuplat ostettiin kulkemista helpottamaan vaikka tuo pikku neiti nyt jo lähes juoksee ....

imetystä oltiin viime keväänä lopettelemassa kun rupesin epäileen että vois olla tärpännyt ja pikkuneitikään ei päiväaikaan enään tissillä kerennyt syömään kun muut asiat kiinnosti enemmän...imetys loppui kokonaan neidin ollessa 5-6kk
 
Meillä kanssa tulossa pieni eikäero. Esikoinen 10kk ja mulla nyt rv15+1. Eli ikäeroks tulee lasketun ajan perusteella tasan 1v4kk.

Mulla on itselläni myös todella pieni ikäero siskon kanssa ja sen takia mekin halusimme lapset peräkkäin. On ollut aina niin ihanaa, kun on paras kaveri omassa perheessä. Äiti kyllä vauvauutisen kuullessaan HIEMAN kauhistui. Oli kuulema kuitenkin se vauvaaika meillä ollut vanhemmille aikas rankkaa. Myöhemmin kuulema kuitenkin maksoi vaiva itsensä takaisin.

Pitää tässä nyt ennen synnytystä udella äidiltä kaikki mahdolliset sudenkuopat mihin tämä meidän perhe voi tulevina vuosina tipahtaa. Tuskin kaikkeen voi edes valmistautua, mutta saa kai sitä yrittää.

Onnea vielä kaikille teille muillekkin vauvan odotukseen.
 
MOI! meillä vauva nyt 8kk ja la 25.8.08. Imetystä on vielä harvakseltaan kun näyttää ihan ite lopettavan? päivällä ei enää huoli tissiä :/ tässä olenki miettinyt, et miten paljon tän ikäinen tarvii maitoa, kun tuttelia on alettava antamaan. tämä tuleva on kolmas meille :heart: ja vähän ihmeissään myös täällä kun niin äkkiä tärppi kävi!

nyt on mentävä kakka vaipan vahtoon, jee :D

Triine 5+3
 
Heippa! Plussasin lauantaina ja esikoinen nyt 9 kuukautta, eli ikäeroa tulee rontti 1 1/2 vuotta.. Ois kyllä mukava kuulla kommentteja myös niiltä jotka ovat jo lapsen saaneet, että miten on mennyt kahden pienen kanssa.
 
meillä mennyt ihan hyvin. lapset ovat nyt 1v1kk5p ja 1kk 10p. alku on mennyt opettellessa arkeen kahden pienen kanssa ja onhan se välillä aika rankkaakin, mutta kyllä sitä on onnellinen vaikka vähän väsyttääkin :) raskaus aika oli vähän rankka ja kävi selän päälle..
 
Täältähän löyty mukava ketju! Meillä kans esikoinen 7kk ja nyt viikkoja 5+6 :) Eli juurikin tuo 1v3kk tulisi ikäeroksi :) Muaki on vähän mietityttäny miten pärjätään sitten, mut eiköhän me jotenki =) Kakkonen näin pian on ihan suunniteltu juttu, yllättävä kuitenki sinänsä, että tärppäsi näin nopeasti. Imetyksen lopetin kokonaan kun esikoinen oli 5,5kk. Tuli niin paha sammas :(
 
Heips!

Meillä esikoinen oli 4kk kun tulin uudelleen toivotusti raskaaksi joten ikäeroa tytöille tuli 1v1kk. Hyvin on pärjätty. Toivottu kolmonen lähti alkuun niin että ikäeroa olisi tullut kakkosen ja kolmosen välille 1v4kk mutta meni valitetttavasti kesken. Nyt uudelleen kolmosta ootellaan ja ikäeroksi pienemmän tytön kanssa tulee 1v11kk.

Pieni ikäero on ollut aivan ihana kahden ekan tytön kanssa. Ei mitään mustasukkaisuutta tms ja leikkivät nyt jo täysin kaksistaan. Pienempi on hirveesti kehityksessä edellä kun matkii kaiken mitä isompikin ja puhuu jo selkeesti 2-3 sanan lauseita. Tytöt nyt kohta2v8kk ja 1v6kk. Massu rv19. Tiedän jo nyt että kolmosen syntymä tulee olemaan pienemmälle tytölle isompi juttu ja varmasti mustasukkailee ja myös näyttää sen, mutta se on sitten sen ajan murhe. Isompi jo oottaa innoissaan vauvaa ja puhelee siitä joka päivä, juttelee masulle ja hoitaa baby bornia jotta osaa sitten äitiä auttaa kun vauva syntyy! :heart:
 
Onnittelut uudesta tulokkaasta teille kaikille.
Minulla on neljä lasta ja lyhin ikäero on 1v3viikkoa ja pisin 1v3kk.
Ja olen lopettanu imetyksen sitten kun olen uutta ruvennut odottaan. Tai se maito on siinä vaiheessa ruvennu loppumaankin.
Rankkaa on ollut välillä mut hyvin ollaan selvitty. :heart:

Saa laittaa yv.tä.
 
jospa minäkin tähän pinoon ilmottautuisin.. :D
meillä tyttö on nyt 8kk ja seuraavan laskettu aika on 8.6 eli noin 1v2kk tulee ikäeroksi. vähän toi pelottaa, mutta eikös se siitä sitten lähe rullaan..:D

muistaakseni triine oli meijän huhtikuisissa mukana???? muistanko oikein??

 
Onnea kaikille odottajille =)

Kysyisinkin teiltä kun lapset pienellä ikäerolla, että onko teillä ehtinyt tulla kuukautiset välillä, oletteko täysimettäneet ja silti tulleet uudelleen raskaaksi? LÄhinnä nyt mietin sitä kuinka tehokkaasti tuo imetys estää raskaaksi tulon... Vauvakuume olisi kova, vaikka meidän vauva onkin vasta 3kk ;)
Aikaisemmat ikäerot meillä on ollu aikalailla 2v. joten nyt toivoisin pienempää..

Kiitokset vastauksista :)
 
Minulla ei ole aikaisemmin vaikuttanu imetys menkkoihin milläänlailla. Kolmen ensimmäisen jälkeen alko menkat heti muutaman viikon jälkeen jälkivuodosta. Ja olen täys imettäny 4kk,6kk,5kk suurin piirtein. Se on aika yksilöllistä miten se imetys vaikuttaa. Neljäs lapsi kerkes olla jo 11kk ennen ku menkat alko. Ja imetin lasta 1v2kk (ja täys imetin 5kk.)Jonka jälkeen vasta tulin uudestaan raskaaksi.
Sitä en osaa sanoa että vaikuttiko tuo imetys ratkasevasti neljänne jälkeen vai ei. Mutta aikasemmin sillä ei ole ollu mitään vaikutusta. Niittäin meillä tähän mennessä lyhin ikäero on 1v3viikkoa ja pisin 1v3kk. :heart:

Että ooti hyvinki voit tulla raskaaksi. =) Toivottavasti tärppää pian.
 
jalava Kyllä siellä huhtikuisissa mukana pyörin :) ja kärryiltä tipuin synnytyksen jälkeen, kun alotettiin hirvee remppa. nii ei joutanu enää koneelle. paljon onnea uudesta tulokkaasta! :heart: samoin tietenki kaikille muillekin.

Onneksi minulla on tuo 4-vuotias niin auttavainen ja tykkää pikkusiskosta hulluna. nytkin tuolla leikkii vauvan kanssa, mitä lie mahdoton räkätys kuuluu :LOL: voipi nuorempi sit ollakin mustis uuden vauvan synnyttyä kun ite vielä niin pieni. mut sitte kohta onkin leikkikaveria!
 
meillä on myös poika 8kk.Eli 1,2v tulee ikäeroa.Toivottavasti kaikki sujuu.Ajateltiin ottaa laitoksella perhehuone koko perheelle, niin saa olla esikoinenkin alusta asti mukana,jos sellaisen saa vain.Viimeksi oli ja kokemuksena todella hieno.Yksin en olisi jaksanutkaan sektion jälkeen vauvaa hoitaa ensimmäisinä muutamana päivänä.
 
triine mitäs remppaa teittekään? miten suju pikkuisten kanssa?
meillä olis kans tarkoitus ruveta lisähuonetta vässään tässä että tulevallekkin olis sitten oma huone. suunnittelu asteella tosin vielä. :)

kiva kuulla täältä toisten kokemuksia miten sujuu sitten pikkuisten kanssa.. :)

 
Ei se sillon niin paha ollut ku oli kaks pientä. Ku pääsi kotiin ja rutiniin niin äkkiä siihen tottu. Niin ja meidän kakkonen oli aivan ihana vauva. Eka kuukausi oli pahin oikeastaan. Mutta ku kummatki nukku päiväunet yhtäaikaa niin sai itsekkin levätä.
Mutta ku sain kolmannen ja vanhin oli 2v niin se aika oli asia erikseen ku vielä rakennettiin ja kahdella vanhemmalla oli koko ajan korvatulehdukset...

Muistakaa!!! Apua saa ja pitää pyyttä! Yksin ei tarvi aina selvitä ja jaksaa!
 

Yhteistyössä