Muita niska/hartiavaivaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Onko muita, joilla on niska/hartiaseutu välillä ihan juntturissa? Mitä teette sitten kun ne oikein äityivät kipeiksi? Itse koetan välillä venytellä ja käyn säännöllisesti hierojalla!

Minä en ole asiaa sinänsä edes noteerannut, ennenkuin iski päänsäryt ja huimaukset ja menin lääkäriin. Sieltä sitten lähete neurologille. Neurologi laittoi suositukset fysikaaliseen hoitoon tai niskajumppaan. Mulla on siis tosi kireät niskalihakset ja saattaa aiheuttaa juuri noita päänsärkyjä ym.

Toisaalta olen tässä poissulkemassa muitakin aiheuttajia, kuten hormonaalinen ehkäisy, josta nyt pari kk taukoa.

Mutta siis itse työskentelen paljon päätteen ääressä ja nyt olen tiedostanut sen, että jumpattava ja venyteltävä on. Välillä tulee tosi puutunut olo koko yläkroppaan... :(

Mä kävin akupunktiossa, autto heti, olo oli ihana hoidon jälkeen, eikä sattunut enempää kuin hemoglobiinin otto. Suosittelen, kannattaa kokeilla, varsinkin mun migreeniin autto tosi hyvin, mikä mulla johtuu just niska/hartiaseudun kireydestä.

Mulla on nytkin aivan jumissa, kuten myös ristiselkä, jota täytyy muistaa vähän joka vaiheessa kun jalkaa nostaa, muuten se vihlasee aivan hirveästi. Käyn hierojalla, joka laitto mut viime kerralla tekemään keppijumppaa :D Selällekin on omat kotiläksyt, kun vain viittis aina tehdä. Mulla on koekäytössä sellainen muotoiltu Tempur-tyyny, ja se on kyllä hyvä. Yritin välillä vaihtaa takas vanhaan, mutta ei siitä tullut enää mitään. Tuon tempurin huono puoli on vain siinä, että kun yöllä kääntyy selälleen, se saattaa jäädä hankalaan kulmaan päätä ja niskaa vasten. Enkä kyllä tiedä kuinka kallis se on, en ole vielä kysynyt. Se on mun hierojalta lainassa, se myy niitä. =)

täällä yksi...
Käyn kyllä säännöllisesti hierojalla,mutta nyt en löydä sopivaa balanssia tietsikan näppäimistön ja tuolin välille, joten hartiat jumittaa ihan sen takia nyt normaalia enmmän.
Pitäs itte tehdä jotain ja välillä teenkin,mutta jotnekin sitä vaan tulee tukeuduttua siihen hierojaan ja häneltä saamaan apuun ehkä jopa liikaakin :ashamed:

Konstit on monet, hierojalla olen käynyt ja yritän saunoa usein (osan aikaa ilman lapsia, jotta saa oikein mukavan asennon eikä tarvitse juoksennnella edestakasin). Lämpö auttaa.

Nyt viimeksi keksin värvätä lapset hieromaan kipeätä niskaani, ja voi: kun ihana pieni kuusivuotiaan kämmen silittää hellästi selkää, niin stressi kerta kaikkiaan haihtuu taivan tuuliin! Vastapalvelukseksi tein sitten hänelle hienot palmikot.

Mulla menee aika usein tuo lavanseutu niin jumiin, ettei pääkään käänny ja sain tosi hyvät ohjeet lääkäriltä;

Laita kädet takaraivolle sormet lomittain. Pönkää päätäsi taaksepäin käsiä vasten 5 sek ajan ja sen jälkeen rentouta. Heti perään 5 sek jännitys ja rantoutus. Toista tämä yhteensä 5 kertaa.

Sen jälkeen kädet otsalle ja sama juttu. Sitten Yksi käsi korvan yläpuolelle ja puske päätäsi sivulle 5 kertaa, sitten vuorossa toinen sivu. Saat puskea päätäsi vain sillä voimalla, ettei satu lihaksiin!

MIkäli hartiasi ovat niin jumissa, ettei käsien nosto pään taakse onnistu, niin voit tehdä saman sängyllä selällään maaten (itse asiassa tuo on oikein mukavaa tehdä makuullaan juuri nenne nukkumaan menoa, koska saa jäädä pötkölleen!). Toista sarja muutaman kerran päivässä ja kyllä auttaa saamaan veren kiertämään!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.09.2005 klo 22:40 hi-5 kirjoitti:
Mulla menee aika usein tuo lavanseutu niin jumiin, ettei pääkään käänny ja sain tosi hyvät ohjeet lääkäriltä;

Laita kädet takaraivolle sormet lomittain. Pönkää päätäsi taaksepäin käsiä vasten 5 sek ajan ja sen jälkeen rentouta. Heti perään 5 sek jännitys ja rantoutus. Toista tämä yhteensä 5 kertaa.

Sen jälkeen kädet otsalle ja sama juttu. Sitten Yksi käsi korvan yläpuolelle ja puske päätäsi sivulle 5 kertaa, sitten vuorossa toinen sivu. Saat puskea päätäsi vain sillä voimalla, ettei satu lihaksiin!

MIkäli hartiasi ovat niin jumissa, ettei käsien nosto pään taakse onnistu, niin voit tehdä saman sängyllä selällään maaten (itse asiassa tuo on oikein mukavaa tehdä makuullaan juuri nenne nukkumaan menoa, koska saa jäädä pötkölleen!). Toista sarja muutaman kerran päivässä ja kyllä auttaa saamaan veren kiertämään!

Kiitti! Kokeilin heti. Tätähän voi tehdä ihan sohvalla istualtaan telkkua katellen... =)

Täällä meillä päin on sellainen vähän höpö lääkäri. Menet minkä vaivan vuoksi vain vastaanotolle, niin aina se höpöttää niitä samoja juttuja. Sen mielestä nykyihmisten vaivat johtuu suurimmaksi osaksi siitä, että olemme sellaisia "tasamaan tallaajia", kävelemme asfaltilla emmekä maastossa kuten ennenvanhaan :D Kun sain tämän selityksen myös täyteen pakkautuneille ja lähes tulehtuneille rinnoilleni imetyksen lopetettuani, päätin, että kiitos vain, viimeisen kerran kävin. =)

Niin, piti tosiaan lisäämäni, että mullakin niskat on niin jumissa, että huimaa ja välillä tulee ihan oksettava olo.

oletteko kokeilleet omega 3- rasvoja? mainosta nyt joka paikassa, koska kalaöljy auttaa moneen vaivaan, myös lihaskireyksiin. mutta tosiasiahan on että tietsikka aiheuttaa monta vaivaa. ona jumppari neuvoi tiukkoihin lapoihin seuraavan: ota haara-asento, laita (vaikka oikea) käsi esim oven karmia vasten ja käännä niin että tuntuu rintalastassa. sitten laita vapaa käsi (vasen) takaraivolle ja venytä päätä eteenpäin niin että näet varpaasi. mulla ainakin auttanut lapoihin. ja testaamalla löytyy hyvä asento. ole tässä noin 30 sek niin auttaa. vaihda puolta. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.09.2005 klo 14:28 vieras kirjoitti:
Onko muita, joilla on niska/hartiaseutu välillä ihan juntturissa? Mitä teette sitten kun ne oikein äityivät kipeiksi? Itse koetan välillä venytellä ja käyn säännöllisesti hierojalla!

Samat on hoidot mullakin. Kireys jo kroonista, mut välillä ei pärjää ilma apua.

:wave: täällä yks vaivoista kärsineenä jo yli 10v.Kärsin myös tension-neck särystä.Lääkärin diagnoosi.Hoidoksi 10 krt hieronnassa.Toivottavasti siitä on apua.Särkylääkekierteessä olen ollut ja nyt siitä pitäisi päästä eroon.

Yhteistyössä