Muita nelilapsisia perheitä missä ei tiskikonetta taloudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Suurperheen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Suurperheen äiti"

Vieras
Alkaa jo pikkuhiljaa kypsyttämään tämä käsintiskaus. Perheessä 7v, 4v ja kaksoset 10kk, eli tiskiä kyllä riittää kun vauvatkin jo syövät neljä ateriaa päivässä. Tarkoitus olisi kyllä ostaa tiskari, mutta odotetaan keittiöremppaa, mikä tulee olemaan parin vuoden päästä. Itse kyllä ottaisin koneen vaikka heti, mutta keittiöön on todella vaikea löytää sille paikkaa. Minä hoidan meillä tiskit 99%:sesti, ja aikaa kyllä menee varmaan yli puolituntia päivässä, pahimmillaan tunti. Sinäkin aikana voisi tehdä jotain muuta..

Muilla joilla sama tilanne, onko vapaaehtoista tuo koneettomuus vai mistä johtuvaa? Vinkkejä käsintiskauksen saamisesta tehokkaammaksi? Meillä jää aina tiskit lojumaan ja kerran päivässä tiskaan ison altaallisen plus kattiloita ja pannuja, rakastamme kokkaamista :)

Meillä vähän samanlainen tilanne ton keittiörempan suhteen. Mutta en suostunu enää tiskaa käsin, vaan ostin sellasen pöytämallisen tiskarin. Kyllähän sitä saa sit melkeen joka aterian jälkeen pyöritellä, mut eipä tarvii tiskata enää! Sit jos ja kun joskus saadaan se remppa tehtyy, ni varmaa myydään toi ja ostetaan sellanen normi-tiskikone.

Joo, mäki oisin ehdottanu tota pöytätiskikonetta. Jos mä tiskaisin meidän 4 tiskit päivän aikana, niin mulla siihen tuhraantuis kyllä yli tunti varmaan. Meillä tulee ainakin niin paljon tiskiä ja olen varmaan vähän pilkun *ussija.

Anna homma miehen hoidettavaksi joksikin aikaa ja katso löytyisikö koneelle paikka ;)
Meillä ihan sama tilanne, neljä lasta ja kaksoset 7kk :D Ja tuota ylempänä olevaa ehdotti ystäväni ratkaisuksi meille. Pitäisi kokeilla, heh.
Mietinkin ihan tosissani hankkivani sellaisen pöytämallin, mutta hana menisi joka tapauksessa uusiksi. Ymmärrän ketutuksesi, en viitsi edes laskea kauan menee viikossa aikaa. Konetta pystyisi isommatkin lapset, 6 ja 5v tyhjentämään.

Yhteistyössä