Muita lapsia, jotka eivät ole kontanneet taui ryömineet?

  • Viestiketjun aloittaja lemmikki
  • Ensimmäinen viesti
lemmikki
Meidän 11 kk 2 vko ei konttaa eikä pahemmin ryömio, paljaalla lattialla menee hiukan, taaksepäin. Pyörii ja muuten viuhtoo. Ei nouse itse ylös, tosin pyrkimystä alkaa olemaan. Neuvolan mielestä ei tarvetta fysioterapiaan. Onkos muita vastaavia tapauksia?
 
vieras
Mun kuopus aikanaan ei ryöminyt/kontanut nousi kontausasentoon ja siitä oppi työntämään itsensä istumaan, pyllyllään meni kunnes nousi seisomaan ja siitä juoksemaan
 
meil saman ikänen ku ap:lla ja ryömii,mut ei konttaa,istuu jos laitetaa istumaa(itte ei siis istumaan mene)...neuvolas oltii jo 2kk sit sitä mieltä et johki tarvis mennä,mut sillon ei ainakaa viel lähetettä annettu(eikä kyl oltas mentykkää)ja nyt sit vähä jännitän tota 1v neuvolaa mikä o ens to :/
 
piritta
Mulla esiokoinen ei ryöminy. Joskus 8 kk:n kieppeillä sillon tällön työnsi itteensä käsillä taaksepäin mut ei ruvennu ryömimään. 10kk:n iässä sit hoksas että konnttaamalla pääsee eteenki päin :)
 
vieras
esikoiseni ei ole kontannut, enkä minä enkä mieheni. esikoinen kyllä ryömi. muut lapset ovat kontanneet. normisti noin 1veenä kaikki oppineet käveleen. ite opin aikanaan 9kk iässä.
 
No
Meillä kolme poikaa. Esikoinen ei ryöminyt ollenkaan, vaan lähti suoraan konttaamaan ja 11kk ikäisenä kävelemään (nää jutut tapahtu tosi nopeasti peräkkäin, mäkin olin jo vähän huolissani, kun tuntui, ettei tapahdu mitään). Keskimmäinen taas ei kontannut ollenkaan vaan liikkui ryömimällä, konttausasennossa vaan heilui. Lähti sitten yllättäen kävelemään vuoden iässä. Kolmas onkin sitten mennyt "oppikirjojen mukaan".

Eli pointtina se, että pienessä ajassa voi tapahtua sitten yhtäkkiä tosi paljon.
 
Tulimieli harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja onnipoika:
meil saman ikänen ku ap:lla ja ryömii,mut ei konttaa,istuu jos laitetaa istumaa(itte ei siis istumaan mene)...neuvolas oltii jo 2kk sit sitä mieltä et johki tarvis mennä,mut sillon ei ainakaa viel lähetettä annettu(eikä kyl oltas mentykkää)ja nyt sit vähä jännitän tota 1v neuvolaa mikä o ens to :/
Mun mielestä on ihanaa, kun annetaan lasten kehittyä omaan tahtiin turhia hötkyilemättä, jos ei oikeaa syytä huoleen ole :).

Vähän nyt asian vierestä, mutta meidän tyttö (nyt 9kk) on mennyt aikalailla oppikirjojen mukaan, eli ns. normaalisti. Noh...mummu ja pappa (isän puolelta) on tosi huolissaan kun se ei tyyliin jo kävele (konttailee kyllä), koska serkkupojatkin jo ton ikäsenä käveli. Samoin, kun tyttö on niin arka ja aina vakava ja hiljainen kun näkee ne (eli vierastaa), niin mummu kysy multa viimeisimmän neuvolakerran jälkeen, että onko kehityksestä ja sen normaaliudesta ollu neuvolassa mitään puhetta....ihan selvästi oli huolissaan. Hohhoijaa...

Kyllä kaikki aikanaan!
 

Yhteistyössä