Muita kotihiiriä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kotihiiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kotihiiri

Vieras
Onko täällä muita kotihiirulaisia? Musta on niin ihanaa köllötellä tässä sohvan nurkassa kun nenuun tuoksuu ihanan puhdas koti. Muutama kynttilä palaa ja sauna on lämpiämässä. Saunan jälkeen syödään maidon kanssa lihapiirakkaa, jota tehtiin yhdessä aiemmin.

Musta on ihanaa siivota lauantaisin. Pyyhkiä lattiat mäntysuovalla, vaihtaa vuodevaatteet, pyyhkiä viikon pölyt, tuulettaa peitot ja matot. Sitten illalla saunotaan, katsellaan telkkaria ja ollaan vaan. Sunnuntaisin tykkään katsoa sisustus- ja kokkausohjelmia ja siinä samalla leipoa pakkaseen sämpylöitä tms. Niistä riittää koko viikoksi.

Tykkään kun liinavaatteet on kaapissa siisteillä rullilla, kotona on siistiä ja saa itse tehdä ruokaa ja leipomuksia. Lähipiirissä on samanhenkisiä ja suloisessa sekamelskassa eläviä. Muiden kodit, kaapit ja meiningit ei mua haittaa kun vieraillaan, ellei nyt sitten olisi ihan tosissaan rehellisesti saastaisia törkykoteja, mutta eipä niitä ole tullut vastaan. Itse vaan tykkään ihan hirmuisesti siististä kodista ja perhe-elämästä. Onneksi mies on samaa laatua mieltymyksissään.

Mitens muut kotihiiruilaiset? Onhan teitä täällä?

Mekin oleskellaan ja ollaan paljon kotona ja pidetään kotona olemisesta, mutta siivoamisesta, järjestelemisestä, sisustamisesta, pyyhkeiden viikkaamisesta, silittämisestä ja muusta tällaisesta me mennään juuri siltä kohtaa kuin aita on matalin. Kunnianhimo ja kiinnostuneisuus eivät riitä tällä kohtaa kenelläkään kovin pitkälle.

Meidän juttuja ovat leivonta, yrtit, villiyrtit, sienestys, marjastus ja yrttien ja sienien kuivaaminen, ruuanlaitto, juhlat milloin mistäkin syystä, uudelleen se leivonta, valokuvaaminen, kulttuuri, valokuvaus ja sen semmoiset.

Mitä sun lapset tekee sillä aikaa kun siivoat ap? Meillä lapset yleensä myllää ja "sotkee" paikat sitä mukaa kun koitan siivota, joten aika turhaa yritystä siivota koskaan mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja halipupu harmaana:
Mitä sun lapset tekee sillä aikaa kun siivoat ap? Meillä lapset yleensä myllää ja "sotkee" paikat sitä mukaa kun koitan siivota, joten aika turhaa yritystä siivota koskaan mitään.

Sama täällä.. neljä lasta vs. yksi äiti, vielä en oo lopulliselle voitolle päässyt.
Mutta kotihiiri olen minäkin. Musta on ihanaa vaan olla kotona, siivoilla sillon kun inspis iskee, tehdä ruokaa, sisustaa, olla lasten kanssa. Silloin kun lapset on pois, olen kotona ja nautin hiljaisuudesta. Katselen telkkaria, menen aikaisin sänkyyn ja luen kerrankin rauhassa kirjaa.. Kaikkea semmoista. Baarit ei jaksa enää kiinnostaa, ei yhtään. Haluan vaan olla kotona.

Ihanaa! Muita löytyi!

Päivisin olen pääsääntöisesti töissä kotona, siis teen työtä kotoa käsin. Siivotessa meidän 6-vuotias tyttö siivoaa mukana. Me yritetään viikolla ylläpitää siisteyttä niin, ettei lauantaisin ole mitään urakkasiivousta. Toinen lapsi on masussa.

Silittäminen on semmonen homma, mitä inhoan! En silitä ellei ole pakko jotain joulupöytäliinaa tai miehen juhlapaitaa tms oikoa.

Juu ja baarit ei kiinnosta meitäkään kuin satunnaisesti. Joskus on kivaa mennä ystävien kanssa terassille, syömään hyvin ja jatkaa iltaa siitä tai käydä risteilyllä kahden humputtelemassa. Viikonloppuaamut on niin ihania, että satunnainen krapula harmittaa pitkään.

Ihanat sunnuntait! Aamulla leivottiin sämpylöitä ja lähdettiin keräämään pikkasen mustikoita. Samalla reissulla pulahdettiin uimaan. Nyt on mustikkapiirakka uunissa. Isäntä laittelee pihatulta kuumaksi broiskuja varten.

Ihanaa kotiolemista! Mitä teille kuuluu?

Alkuperäinen kirjoittaja kotonaan viihtyvä:
Mä olen kotihiirulainen, siivoan, sisustan mutta mäntysuovalla en lattioita pyyhi vaan jollain raikkaalla yleispesuaineella.

ps. Pyyhin kyyllä pölyt useammin kuin kerran viikossa, samoin imuroin useammin.

Mulle tulee mäntysuovan tuoksusta aina kotoinen olo. Varmaan tulee lapsuudesta. Äiti pesi aina lattiat ja matot mäntysuovalla. Sen tuoksun yhdistää jotenkin puhtaaseen kotiin. Kyllä mekin pyyhkäistään pöyjä ja imuroidaan viikolla. On vähän pakkokin kun koiran tassujen mukana tulee hiekkaa pihalta. Lauantaina sitten pyyhkäistään kunnolla kaappien ja taulujen päältä.

Eilen oli muuten mukavaa kun sai poltella kynttilöiyä. Ihanaahan tää kesälämpö on, mutta väliin kaipaisi pikkasen viileämpiäkin päiviä.

joo meilläkin on ihan siistiä ja varaston siivoukseen kerätään "henkisiä voimia" :D kotona tykätään olla mekin mutta en mä nyt niin tota ainaista siivousta piittais mutta en kyllä osaa sotkussakaan elää :D sisustaa tykkään kun vaan olis rahaa ja aikaa kierrellä kirppareita

Alkuperäinen kirjoittaja myö:
Mikään siun mainitsemista mukavista asioista kotona ei liity lapsen kanssa olemiseen :(.

myö, minuako tarkoitit? Jos tarkoitit niin olen sitten ilmaissut itseäni tosi huonosti. Kyllä nuo kaikki liittyy vahvasti lapseen. Puhun koko perheestä. Me puuhataa yhdessä! Eilen siivottiin yhdessä, tehtiin lihapiirakkaa yhdessä, saunottiin yhdessä ja köllittiin sohvalla huovan alla katsellen telkkua ja leffaa yhdessä koko perhe, koira myös! Tänään aamulla laitettiin tytön kanssa kaksisteen sämpylät uuniin ja sämpylöiden paistuessa maalailtiin kiviä. Aamupalan jälkeen koko perhe autoon ja mentiin keräämään mustikoita ja uimaan. Mustikkapiirakka tehtiin yhdessä ja tuolla pihalla tyttö puuhaa isänsä kanssa broiskujen kimpussa.

Yhteistyössä