muita ketkä ei käytä alkoholia ollenkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja amanda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

amanda

Jäsen
12.12.2004
50
0
6

Tuntuu hassulta kirjoittaa tästä aiheesta.. eihän sen pitäisi mikään ongelma olla ettei meidän perheessä kukaan juo alkoholia.. mutta pikkuhiljaa on alkanut tuntumaan, että se on ongelma.. huomaan, että muut suhtautuu ihmettelevästi kun ei kumpikaan juoda ja sitten aina tulee kysymyksiä, oletteko uskovaisia tms.. ei se ole meille mikään vakaumus, ei edes tietoinen päätös, ei vaan huvita. monesti ihmiset myös kokee tarpeelliseksi selitellä meille asioitaan "en juonu juhannuksena kuin pari pulloa", "haittaako sua jos otan yhden viinilasillisen".. no ei haittaa eikä kiinnosta muitten juomiset, mitä tilivelvollisia ne meille muka on? en oo koskaan ollut muitten moraalinvartija... ja nyt oon tajunnut, että on hirvittävän vaikea oikeasti ystävystyä ihmisten kanssa! minulla on paljon ystäviä joitten kanssa käyn shoppailemassa, lasten kanssa vaunuilemassa jne... mutta kukaan ei kysy iltamenoihin... varmaan ajattelee, että olen tylsää seuraa kun aina selvinpäin, itse kyllä nautin käydä yöelämässä... miehellä sama juttu... hyviä kavereita päivisin, mutta kun mies ei lähde baariin istuksimaan niin ne ei oo oikein läheisiä.. tuntuu, että läheisiin suhteisiin päästään vasta kun on nappailtu bisseä saunanterassilla.. en jaksa enää kavereita ees kutsua meille saunomaan/syömään jne, olen kyllä sanonut että omat viinat saa tuoda, ei meitä haittaa.. mutta kai se on niin ylittämätön este, kun me ei osallistuta... välillä tuntuu jopa, että puheenaiheet loppuu ihmisten kanssa kesken kun ei ole kunnon rälläys-tarinoita.. onneksi on joitain lapsuudenystäviä jotka tietää, etten ole mikään tylsä kotiäiti mutta ne vaan asuu tosi kaukana.. onkohan kellään muulla tätä ongelmaa? iski vaan nää ajatukset mieleen kun kuulin muitten juhannusjuttuja.. "kaveriperheen kanssa mökillä rälläämässä" jne

Mekin olemme ilmeisesti tlsiä vanhempia!mieheni ottaa noin 2 kertaa vuodessa minä en sitäkään!En ole koskaan ollut alkoholin kannalla!Itse tykkään olla baarissa selvinpäin!
Ja nyt voin monelle sanoa miksi!Mene lauantai yönä ajelemaan kaupungille 3-4 aikaan ja näet kuinka surkeita ne ihmiset ovat taksi jonoissa!Housut pruhjuu oksennetaan ym!

Eipä meidänkään perheessä käytetä. Ollaan päätetty ettei lastemme tarvi nähdä meitä kännissä. Meidän lapsuuden perheissä nimittäin käytettiinkin oikein olan takaa... En halua olla lasteni nähden heikentyneellä huomiokyvyllä, se ei ole hyväksi kenellekään. Pari kertaa on lasten syntymän jälkeen oltu viihteellä, juotu poissa lasten silmistä ja palattu yöksi kotiin selviämään. En myöskään tuomitse muita vanhempia jotka juovat, mutta sitä en hyväksy että kaikki lasten hoitovastuussa olevat ovat päissään: jonkun on voitava huolehtia lapsista.

Tässä eräänä juhannuksena törmäsin mökkirannassa pariskuntaan jolla oli muutamien kuukausien ikäinen vauva. Molemmat olivat ihan umpipäissään ja vauva torkkui vieraiden ihmisten käsivarsilla tai vaunuissa, välillä hänelle laitettiin maitopulloa suuhun. Silloin teki mieli soittaa viranomaisille. Hoidin vauvaa kunnes vanhemmat tointuivat, mutta kamalaa ajatella että tällaista voi tapahtua. Eikä aina ole ketään selvää paikalla.

Itse tarjoudun mieluummin lapsenvahdiksi pyhinä kuin lähden juomaan päätä täyteen. Nimittäin kokemusta on siitä lapsen osasta enemmän kuin tarpeeksi.

mulla ei oikeestaan oo tarkotuksena muitte juomista kritisoida vaan enemmänki ihmettelen että vaikuttaako muillakin tää juomattomuus ystävyys suhteisiin... ? siitä kyllä oon samaa mieltä ettei lasten seuras pitäs juua..

Ei mekään miehen kanssa käytetä alkoholia ollenkaan.
Ei mulla mitään sitä vastaan ole, jos joku saunakaljan ottaa mut mä en vaan yksinkertaisesti saa alkoholia kurkusta alas. Kalja ym maistuu niin kamalalle, että se ei oo nautinto mun juoda.
Myöskin omassa lapsuudessani näin isäni alkoholin käyttöä niin runsaana että ehkä siitäkin on osaltaan tullut sellainen ajatus etten halua enää omien lapsieni näkevän minua tai miestäni humalassa tai yleensäkään alkoholia juovana.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2005 klo 15:01 Amanda kirjoitti:
mulla ei oikeestaan oo tarkotuksena muitte juomista kritisoida vaan enemmänki ihmettelen että vaikuttaako muillakin tää juomattomuus ystävyys suhteisiin... ? siitä kyllä oon samaa mieltä ettei lasten seuras pitäs juua..

Ei kai juomattomuus voi vaikuttaa ystävyyssuhteisiin haitallisesti, liika juominen sen sijaan voi! Minulla on kaikonneet kaverit jotka viettävät opiskelijaelämää vaikka tietävät että ilman lapsiakin olisin lähes absolutisti. Se johtuu vain elämänmuutoksesta yleisesti, ei juomattomuudesta. He pitävät minua kotiäitinä enkä totta puhuen jaksaisi rällätystarinoita kuunnellakaan. Ihan hyvä näin. En ikävöi ihmisiä jotka eivät ymmärrä elämän valintojani.

No mun mies on absolutisti ja kyllä sen huomaa että osa miehen kavereista pitää sitä jotenkin "tylsänä" tyyppinä, eli viina tekee ihmisestä heidän mielestään hauskan.. Välillä surettaa miehen puolesta kun hänet jätetään pois porukasta mut kuitenkin olen tosi ylpeä siitä ettei hän viinalla löträä ja rahatkin säästyy.. :)

Alkoholin käyttö on todella jäänyt pois lasten saannin myötä. Kaverit ei edes pyydä enää omiin rientoihinsa tupareihin tms. kun tietää että en ota. En siedä enää alkoholin makua menee tosi kauan että saan edes siiderin juotua (yhden siiderin olen juonut, pahaa yäks). Ja sitä on muutenkin nykyään niin väsynyt että ei jaksaisi lähteä minnekkään baariin kun tietää että aamulla on noustava kuitenkin..
todella kun ei käytä alkoholia kaveripiiri kavenee.. mutta tilalle on tullut niin paljon parempia juttuja että en edes juurikaan pohdi asiaa. Lapset ja olen aloittanut uuden harrastuksen nyt kesällä.. =)

Yhteistyössä