Muita kenen lapsi ei syö aamupalaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Blue Rush
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Blue Rush

Aktiivinen jäsen
27.10.2006
10 065
1
36
Mä en yksinkertaisesti saa tuota tyttöä (2½v) syömään aamupalaa! :/
Mahdottoman tappelun takana joka ikinen aamu että söisi edes puolikkaan leivän!

Nyt päätin että olkoot sitten syömättä, en oikeasti jaksa alkaa enää jokainen aamu tinkaamaan tuosta syömisestä kun saa vierellä hokea että pitää syödä edes vähäsen.Sitten kun heitän ruoat pois niin menee 20min ja alkaa vinkuminen että pitää saada sitä ja tätä ja ei syö siltikään vaikka antaiski..

Jos ei syö niin sitten ei syö! Hengissä oon itsekin pysynyt vaikka oon ollut syömättä aamupalan niin kauan kun jaksan muistaa!

Siiri Kaarina Onko sinulla minkä ikäinen lapsi? =) Ja onko kauankin jatkunut tuota?
Meillä on ollut jo ainakin pari kk tätä.Harmittaa vaan kun aina ensimmäisenä aamulla pitää aloittaa tuo tinkaaminen ja oon sitten niin pahalla päällä :/

On kokeiltu ja sama juttu silloin.
Ja oon tarjonnut/antanut valita muutakin kuin esim tuota leipää..

10.30 aikoihin kyllä alkaa olemaan sitten nälkä ja lounas onkin silloin tuloillaan.

No se on sitten tyttö tullut minuun tässä asiassa kun en oikeasti pysty edes muistamaan milloin olisin itse syönyt ( säännöllisesti ) aamupalan.
Ala-asteikäisenäkään en syönyt.
Olisihan se hyvä tietenkin pienen syödä mutta eipä tuota väkisinkään aleta syöttämään..

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Siiri Kaarina Onko sinulla minkä ikäinen lapsi? =) Ja onko kauankin jatkunut tuota?
Meillä on ollut jo ainakin pari kk tätä.Harmittaa vaan kun aina ensimmäisenä aamulla pitää aloittaa tuo tinkaaminen ja oon sitten niin pahalla päällä :/

:wave: :hug: Tykkääkö pirtelöistä? Jos vaikka jonain aamuna tekisit jogurtista, maidosta/rahkasta ja vaikka banaanista tai marjoista pirtelön ja sujauttaisit sinne vaikka kauraleseitä/hiutaleita?

Meillä jo isommat lapset, koululainen ja eskarilainen ja hankalaa on aamupalan syöminen...vkl aamuina, kun saavat "rauhassa" herätä, niin aamupala saattaa maistua, mut auta armias 8 aamuja...herätään puol 7 ja matkaan pitää lähteä jo 7.15...ja eskarissa ruokailu vasta klo 12! Taatusti on nälkäinen lapsi ja opet siellä miettii, että pitäiskö ottaa sossuun yhteyttä kun lapsi syö kun ei ois koskaan ruokaa nähny ;)

Mut kun eivät syö, niin eivät syö...joskus menee jotain raikasta, esim. ananasta, mandariinia tms.mut eihän noi kauaa nälkää pidä loitolla

Meillä on tyttö 2v2kk, ei myöskään suostu syömään juuri mitään aamuisin. Hyvällä säkällä esim. puolet jugurtista saa menemään. En oo viitsinyt väkisin alkaa ruokaa tyrkyttämään, joten syömme lounaan joka päivä jo 11 aikoihin. Tyttö herää yleensä 9 jälkeen.

Meilläkään eivät mahdottomia syö aamuisin. Korkeintaan sen puolikkaan leivän tai esim jugurtin, mutta se on jo tosi harvinaista. Enkä tosiaan ala pakottaan, ruoka maistuu ihan kiitettävästi sit 11 aikoihin. Toki siinäkin on päiviä, jolloin ei mutta kylläpähän syövät kun nälkä on :)

Mun sisko on ollut lapsesta asti sellainen ettei pysty syömään aamupalaa, ei vain yksinkertaisesti maistu. Mutta on hän nyt vanhemmiten yrittänyt opetella syömään aamupalaa.

Yhteistyössä