Muita kellä supparit ei näkyny käyrillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Utelias"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"Utelias"

Vieras
Mielenkiinnosta kyselen ku esikoisen synnytyksessä minusta ne käyrät näytti tosi omituisilta, silloin en vaan uskaltanu avata suutani kun ajattelin etten minä tiedä niistä mitään...

Tokastaki näytti ihan miten sattuu ja kun mainitsin kätilölle asiasta, niin sain semmosen manuaalisen merkkausnapin jolla merkkasin ku suppari tuli ja kummasti tuli käyrästä tasaisempi eli olin ollut oikeassa että hassusti näyttää...

Onkohan tuo kovinkin yleistä ettei supparit näy kunnolla? Ekassa mun kipuja ei otettu tosissaan (ilmeisesti tuosta syystä kun eihän käyrien mukaan paljo mitään tapahtunutkaan) ja oli muutenkin ihan järkyttävä kokemus.

En oikein ymmärtänyt että miten ne sitten näkyi..? Mutta kyllä mullakin näkyi ihan eri tavalla kun välistä oli käyrältä pois ja laitettiin takaisin, tai kun se "lätyskä" liikkui tai putosi. Kätilökin sanoi että käyrä ei näytä supistuksen voimakkuutta vaan ajankohdan ja pituuden.

Mulla supistukset eivät näkyneet suuremmin käyrällä. Tai ne näytti siinä ihan lieviltä, vaikka olivatkin toooosi kivuliaita.
Mä luulen, että se johtui siitä, kun olin lihava, niin oli liikaa läskiä välissä... :(

Minulla supistuskäyrät eivät nousseet ekassa synnytyksessä juuri lainkaan, kaikki tuska oli selässä. Kätilötkään eivät uskoneet minulla olevan supistuksia joten minua ei otettu vakavasti ollenkaan. Vihdoin 11 tunnin kärvistelyn jälkeen lääkäri tarkasti tilanteen ja olin kuin olinkin auennut 6cm. Siinä vaiheessa vähätelleet kätilöt pyytelivät anteeksi ja siirsivät saliin.
Kokemus oli ensisynnyttäjälle rankka. En tiennyt missä mennään enkä osannut sanoa tarpeeksi tiukasti tuntemuksistani. Olin ainoastaan kauhuissani siitä että mitä tuleman pitää jos näillä kivuilla minulla ei ole supistuksia! Myöskään mieheni ei saanut olla mukanani ensimmäisen 7 tunnin aikana. Oli ihan hirveä yö se... Tästä syystä kävin pelkopolilla ennen kuopuksen syntymää. Hänen synntyksessään uskalsin luottaa tuntemuksiini ja tiesin synnytyksen olevan käynnissä vaikka supistukset tuntuivatkin vain selässä.

Eli käyrä nousi sillon kun kusipistusta en tuntenut, tai jos tuli käyrään oikeeseen aikaan, oli kestoltaan ja voimakkuudeltaan kaukana todellisesta. Saatto esim hypätä tosi korkealle kun itse koin aivan pienen muljaisun ja sattu ihan saatanasti, ei välttämättä värähtänyt.

Tokassa synnytyksessä vanhempi ja kokenut kätilö sanoi et silloin tällöin tulee tuommosia ettei rekisteröi niinku pitäs..

Juu, takana kaksi synnytystä eikä ole supistukset käyrille piirtyneet. :) Ei ole tosiaan kätilöt ottaneet todesta kun vasta kun ovat huomanneet että kohta muuten ponnistetaan...

[QUOTE="vieras";25305709]Juu, takana kaksi synnytystä eikä ole supistukset käyrille piirtyneet. :) Ei ole tosiaan kätilöt ottaneet todesta kun vasta kun ovat huomanneet että kohta muuten ponnistetaan...[/QUOTE]
Tämä herättää minussa ihmetystä. Olen monien ihmisten suusta kuullut samaa, ettei supparit ole näkynyt käyrillä ja kätilöt ovat vähätelleet asiaa. Kuten minunkin kohdallani, edes tutkimusta ei tehty vaan tuskailin supistusteni kanssa huoneessa jossa o9li 3 muuta naista muista syistä. Parilla EHKÄISTIIN ennenaikaista synnytystä, joten varmaan tosi kiva oli sitä minun niiskutusta ja kännykän näpytystä kuunnella se yö... Vaikka pyysin apua, sitä ei tullut.
Eikö todella kätilöille ole jo mennyt kaaliin ettei kaikkien supistukset näy käyrillä mutta asiakkaan tuntemukset täytyy silti ottaa vakavasti?!

Yhteistyössä