Muita jotka toivoo toista lasta ja imettää vielä pienempää tai raskaaksi tulleita imetyksen aikana?

• Viestiketjun aloittaja "jkkk"
  • Ensimmäinen viesti
Pin
Ei ole kuukautisia näkynyt ja vauva 10kk. En muista koska alettiin "yrittää", en ole ajatellut asiaa niin vielä kun ei sitä kiertoakaan näy.
Vauva syö enää pari-kolme kertaa päivässä ja öisin ei lainkaan.

Ekaa täysimetin 5,5kk ja osittain 13kk, menkat alko 7kk synnytyksestä ja raskaaksi tulin kun lapsi oli vuoden. Yritystä oli ollu jotain 7-8kk (alotettiin yritys siis ennenku menkat oli ees alkanu).
Kuopusta täysimetin 5kk, menkat alko n.10kk synnytyksestä ja raskaaksi tulin kaksi kuukautta myöhemmin (nyt menossa rv 18 ja risat).
Molemmilla kerroilla oon imettäny vielä raskaana ollessakin harvakseltaan.

Täällä raskautunut :wave:

Ekat menkat tuli kun esikoinen oli tasan 5kk ja seuraavasta ovulaatiosta tulin raskaaksi. Olin valmistautunut pidempään yrittämiseen, koska eka raskaus alkoi kolme vuotta ehkäisyn jätöstä. Mutta yllätys oli pelkästään positiivinen :)

Esikoiselle piti aloittaa kiinteät jo hieman ennen sitä 4kk rajaa ja nopeassa tahdissa (lääkärin ohjeesta), eli maidon määrä oli varmasti jo vähentynyt vaikka imetinkin vieläkin useita kertoja päivässä. Öisin taisin imettää korkeintaan 1-2krt yössä, joitain öitä nukkui läpikin.

Imetän vieläkin 1-2krt/vrk mutta ennen ensi maanantaita loppuu kokonaan. Maanantaina tulee siis rv30+0 täyteen ja lapsi täyttää vuoden. Piti kyllä lopettaa jo aiemmin mutta näillä mennään :)

Minä en yrittänyt raskautua imetyksen aikana ja jälkikäteen voin todeta ettei se olisi onnistunutkaan kun kuukautiset palasivat molemmilla kerroilla vasta pari kuukautta sen jälkeen kun lopetin imetyksen kokonaan. Eli muihin ei välttämättä kannata verrata.

haks
Yöimetys kun päättyi niin ovulaatio tapahtui miltei heti sen jälkeen (tunnen ovulaation). Jatkoin päiväimetystä vielä kolmisen kuukautta odotusaikana. Lapsille tuli ikäeroa 1v8kk.

vv
Täällä on toiveissa raskaus... Vauva on nyt 11 kk, ja imetän yhä viidesti päivässä ja kerran yöllä. Tarkoitus olisi jatkaa imetystä vielä ainakin puoli vuotta, ellei jopa pidempään. Menkat alkoivat vauvan ollessa 9 kk, vähän ennen kuin vähensin yöimetykset tuohon yhteen kertaan.

Yhteistyössä