muita jotka potee synnytys pelkoa?

mitä pelkäätte??? mä pelkään sitä että mitä jos jompi kumpi ei selviä hengissä :ashamed: tää on aivan hirveetä.. koko ajan vaan negatiivisia ajatuksia :| tänäänki mieheni sano mulle että voi vitsi ku ihanaa kohta meillä on pikkunen , ihana hakea teidät sitte kotiin... mulle tuli heti mieleen että... mitä jos molemmat ei tuu kotiin :ashamed: :ashamed: miten pääsisin yli tästä?? kertokaa ihmeessä omia tuntemuksianne / kokemuksia. :/

mullakin synnytys lähenee ja pelkään tosi paljon että joudun taas sektioon ja jos taas menee jotain niin pieleen että meinaa oma henki mennä. en haluaisi sitä kokea enää koskaan uudestaan :( pakko vaan yrittää ajatella positiivisesti että tällä kerralla kaikki menis paremmin.

Silloin kun odotin esikoista, pelkäsin tulevaa synnytystä kovasti. Lähinnä mielessäni oli joidenkin puolituttujen kauhukertomukset, televisio- ja nettitarinat. Kauheasti ei myöskään pelkoani lievittänyt, kun kävimme tutustumassa synnytyssairaalaamme ja vastapäisestä huoneesta kantautui tutustumishuoneeseen kova kirkuminen ja kiroilu.

Mutta sitten ajattelin kaikkia tuntemiani naisia ja heidän lapsilukuaan. Totesin mielessäni, että jos "tuo ja tuokin" on synnyttänyt, kyllä minäkin siihen pystyn. Loppuraskauden tunnuslausahdukseni oli: jos käy todella huono tuuri, kuolemme molemmat. Jos käy parempi tuuri, vain toinen meistä kuolee. Jos käy oikein hyvä tuuri, selviämme hengissä molemmat.

Ei siinä itse tilanteessa auta muu kuin tehdä parhaansa :hug:

Yhteistyössä