Muita jotka ovat joutuneet miettimään sairauden vuoksi sitä, elääkö enää kauaa? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sohvi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sohvi"

Vieras
Sain maanantaina tietää että maksassani on kymmeniä jotain muutoksia. Magneetti ei näyttänyt mitä ne on ja siksi koepala tulossa kiireellisenä. Ovat kuulemma joko:
a) jotain hyvälaatuista mitä ei vaan magneetissa nähny (mikä oli kuulemma outoa etti näkyny)tai
b) etäpesäkkeitä(vaikka eivät kuulemma suoraan näyttäneet pahalaatuselta muttei oo varma) jolloin elinaikaa olisi EHKÄ leikkauksen jälkeen n.5v.

Jäin sairaslomalle töistä 10 päiväksi ainakin. Koitan tsempata mutta nyt tuntuu vaikeelta. Kurjaa kuulla läheisiltä kuinka he ovat itkeneet ja kuinka HEILLÄ on vaikeeta. Entä minä? En halua kuulla muiden surua nyt.

Tässä joutuu väkisinkin miettiin että mitä jos onkin etäpesäkkeitä ja kuolen muutaman vuoden sisällä? En suostu jättään lapsiani! PISTE!

Onko kohtalotoveria? :´( <3 Sais jutella...ja jakaa kokemuksia.

Olen pahoillani. Koskaan ei tiedä mitä sisuskaluissa muhii ja itseäkin pelottaa välillä, kun lukee ja kuulee näitä juttuja. Toivottavasti ei mitään pahanlaatuista. Miksi menit tutkimuksiin. Oliko jotain oireita?

Ei ollut oireita. Se tässä onkin hassua että kaikki löyty vahingossa. Ensin jostain muusta syystä otettiin verikoe. Maksa-arvot oli hiukan koholla ja pääsin myöhemmin ultraan jossa löyty rasvamaksa ja yksi epäilyttävä alue. Sitten verikokeita ja magneetti jossa löytyikin kymmeniä muutoksia.
Välillä nipistää/vihlasee maksan kohalla ja suolistossa mutta en oo ikinä kiinnittäny huomioo sellaisiin. Nyt vasta tajuan miksi sellasia tulee. Paksusuolen syöpä on yksi todennäkäinen JOS ovat etäpesäkkeitä. Ja sekin voi kehittyä pitkällekkin ilman oireita.

Mitä oireita sulla oli että hakeuduit tutkimukseen?

Mä itse olen 31v ja mulla on 7v lapsi. Mulla alko kesän lopulla tosi kovat päänsäryt ja kävin pari viikkoa sitten neurologilla. Neurologin testeissä ei ilmennyt ainakaan mitään kasvaimeen viittaavaa, mutta odottelen nyt magneettitutkimukseen pääsyä mahdollisten verisuoniperäisten juttujen tutkimiseksi. Tälläkin hetkellä töissä olo yhtä tuskaa kun päätä jyskyttää :(

Toivon että olisi "pelkkää" migreeniä, mutta niin kovia nää säryt on et pelottaa jos kuitenkin on jotain vakavampaa.

Tsemppiä sulle myös ja toivotaan että on jotain hyvänlaatuisia löydöksiä!

Yhteistyössä