Muita jotka kasvattaneet tumman hiusvärin pois hiuksista? Vinkkejä kaipaisin hieman...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauheet hiukset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kauheet hiukset

Vieras
Mun hiukset näyttää ihan hirveeltä tällä hetkellä!!
Olen kauan jo värjännyt kestovärillä tummanruskeaksi,välillä suklaanruskeaksi hiuksiani.
Nyt tahtoisin tämän tumman värin pois,värinpoistoa en vaan uskalla laittaa,koska hiukseni ei todellakaan ole nyt missään parhaassa kunnossa.
Oma värini on siis sellainen "perus" maantieharmaa...eli siis aivan kamalalta näyttää kun tyvikasvua pukkaa....

Mitä voisin tehdä?
Tarttuisikohan suoraväri värjäämättömään tyveen,jos sillä koittaisi välillä tasoitella...

Samassa veneessä ollaan. Kävin ottamassa muutamia ohuita vaaleita raitoja koko päähän, joten pahin raja hälvenee. En näytä enää niin pahasti talviturkkia luovalta supikoiralta.

Raidat on hyvät, varsinkin "lastaraidat" niistä ei tule niin tarkkarajaiset ja vahvat kuin jos folioilla tehdään. Eli kampaaja aloittaa alhaalta, levittää värin raitakohtiin sellaisen lastan päällä ja jättää ne raidoitetut kohdat roikkumaan muiden hiusten sekaan (ei peitetä siis millään) Itsellä päässä kans juuri samanlaiset ja omaa väriä oli kasvanut jo noin 4cm :)

Itse lopettelin hiusten värjäämistä raskaana ollessani. Pahimmalta se näytti silloin kun olin vauvan kanssa kotona, joten ei tarvinnut olla ihmisten ilmoilla. Oli myös talvi, joten pipo oli helppo vetäistä asusteeksi kun lähti jonnekin. Minulla tosin tuo ruskea, vaikka kestoväri olikin, haaleni huomattavasti aina värjäysten välissä. Tyvi kasvua siis oli, mutta ei mitään todella jyrkkää. Lopulta kun olivat kasvaneet noin polkkis mittaan,vähän alle, niin leikkautin hiukset lyhyiksi.

Viimeeksi minulla on ollut oman väriset, maantiehiukset 15 vuotta sitten. Jotenkin olen kuitenkin jopa tykännyt näistä nyt tämän värisinä, lyhyinä. Harkinnassa tosin hieman vaaleita raitoja piristeeksi. Niitähän ei ole pakko pistää päänahkaan kiinni, joten värimyrkyt ei niin pääse imeytymään päänahan läpi. Myös vihreänruskeat silmät näyttävät ihan kivoilta pitkästä aikaa näin vaaleamman hiuspehkon kanssa.

Olen luonnostani blondi, 10 vuotta värjäsin hiukset punaiseksi (ihan pienenä olin punapää, sit hiuksen vaaleni ihan valkoisiksi). Lopulta päänahka alkoi oireilemaan joten piti värjääminen lopettaa. Punainen väri haaleni ja kun alkoi hiukset kasvamaan niin että tyvestä näkyi aina vaan enemmin omaa väriä, oli näky aika hurja. Kampaaja sit teki ympäri päätä vaaleita raitoja ja näky tasaantui hurjan paljon. Nyt 3 vuoden jälkeen on kokonaan oma väri päässä, kaikki värjätyt on leikattu pois. Minulla hiukset kasvavat aika kovaa tahtia, yltävät peppuun asti nuo latvat :)

Yhteistyössä