Muita jotka häpeävät menneisyyttään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen mm. sekoillut kännissä lukuisia kertoja, sekoillut selvinpäin, saanut huoran maineen, saanut syytteen häirinnästä, tehnyt samoja virheitä uudestaan ja uudestaan, epäonnistunut kaikissa suhteissani ja tehnyt abortin. Näitä asioita ei moni uusi tuttavuus minusta uskoisi, koska päällisin puolin olen asiallisen ja ujon oloinen. Tunnen että olen mettänyt arvoni ihmisenä enkä ole yhtä hyvä kuin muut. Herään usein öisin ja pahat ajatukset valtaavat pään, tunnen olevani arvoton paska jota kukaan ei halua jos saa tietää, joskus mietin miksi edes elän. Olen yli kolmekymppinen nainen.

Menneisyys on elettyä elämää. Jokaisella siinä omat kipupisteensä. Ei menneisyydessä kannata elää. Pikemminkin kannattaa hyväksyä oma historiansa, ottaa mahdollisesti opikseen ja mennä eteenpäin.

Menneisyys on elettyä elämää. Jokaisella siinä omat kipupisteensä. Ei menneisyydessä kannata elää. Pikemminkin kannattaa hyväksyä oma historiansa, ottaa mahdollisesti opikseen ja mennä eteenpäin.
En minä ainakaan hyväksyisi tuollaista menneisyyttä naisystävältäni vaikka olisi nykyään miten kunnollinen tahansa! Kannattaa nyt vähän harkita mitä tekee...

En täydellinen tai virheetön, mutta ei todellakaan löydy menneisyydestä kännisekoiluita tai syytteitä! Ehkä jos itsellä olisi yhtä raju menneisyys, sen voisi hyväksyä. Harvalla taitaa olla.
Eli erehdyksien, virheiden tekeminen tekee mielestäsi koko loppuelämän ajaksi ihmisestä huonon ja arvottoman? Olet siis valmis nakkaamaan ensimmäisen kiven? Ihminen ei voi menneisyydestään johtuen koskaan muuttua, muuttaa suuntaansa vaan on leimattuna aina?

Eihän tuossa ny vielä kummosta hävettävää ole, sattuuhan sitä ihmiselle kaikenlaista. Pää pystyyn äläkä välitä tuommoisista kauhistelijoista ja mollaajista.

Eli erehdyksien, virheiden tekeminen tekee mielestäsi koko loppuelämän ajaksi ihmisestä huonon ja arvottoman? Olet siis valmis nakkaamaan ensimmäisen kiven? Ihminen ei voi menneisyydestään johtuen koskaan muuttua, muuttaa suuntaansa vaan on leimattuna aina?
"Olen mm. sekoillut kännissä lukuisia kertoja, sekoillut selvinpäin, saanut huoran maineen, saanut syytteen häirinnästä, tehnyt samoja virheitä uudestaan ja uudestaan, epäonnistunut kaikissa suhteissani ja tehnyt abortin."

Ei kuulosta mitenkään normaalilta virheiden tekemiseltä tuo. Eikä todellakaan ole tavallista menneisyyden mokailua, vaan jotain on ollut pahasti pielessä. Mutta niinhän se on, nainen on aina uhri. Ei koskaan oma vika ;)

"Olen mm. sekoillut kännissä lukuisia kertoja, sekoillut selvinpäin, saanut huoran maineen, saanut syytteen häirinnästä, tehnyt samoja virheitä uudestaan ja uudestaan, epäonnistunut kaikissa suhteissani ja tehnyt abortin."

Ei kuulosta mitenkään normaalilta virheiden tekemiseltä tuo. Eikä todellakaan ole tavallista menneisyyden mokailua, vaan jotain on ollut pahasti pielessä. Mutta niinhän se on, nainen on aina uhri. Ei koskaan oma vika ;)
Missä kohtaa kielletään ettei ole ollut oma vika? Tai missä kohtaa ap on sanonut olleensa uhri? Aivan. Ei missään.
Ja kyllä, jotain on ollut pielessä. Mutta se ei todellakaan tarkoita että ei voisi muuttua. Eikä se tarkoita sitä että olisi arvoton.

Missä kohtaa kielletään ettei ole ollut oma vika? Tai missä kohtaa ap on sanonut olleensa uhri? Aivan. Ei missään.
Ja kyllä, jotain on ollut pielessä. Mutta se ei todellakaan tarkoita että ei voisi muuttua. Eikä se tarkoita sitä että olisi arvoton.
Ei tietenkään arvoton, mutta minun kohdallani kyllä epäkelpo parisuhteeseen. Kavereiden menneisyys ei kiinnosta. Kaipa jos itsellä olisi raju menneisyys, ei se haittaisi.

Mollaavatko muut naiset apta? Naiset osaavat olla kyllä julmia toisia naisia kohtaan, jos on jotenkin poikkeava menneisyys. Ihan siinä +30 ikäryhmässä myös.

Haistakaa paska hyvinvointikakarat tuomitsemisenne kanssa :-)
Jokainen meistä on mokaillut omalla tavallaan ja jos nyt on sattunut naimaan muutaman tyypin kanssa elämänsä aikana tai tehnyt abortin, ei se kenestäkään huoraa tee.
Ap. haistata paskat sille mitä kuvittelet muiden ajattelevai sinusta ja elä sellaista elämää kuin itse haluat.
Sinua pahempaa menneisyydessä tehneitä löytyy paljon myös tältä palstalta ja minä yksi heistä.
Kukaan ei ole kuollut, eikä edes pahemmin saanut siipeensä. Et ole tehnyt varttimiljoonaa velkaa, et narkkaa kovia aineita Tallinnassa, etkä vedä pussikaljaa puistoissa, joten jos muistoilla selviää ja vielä ilman taloudellisia menetyksiä, niin mietipä uudelleen ongelmiesi suuruutta.
Anna itsellesi anteeksi menneet tekosi, opettele rakastamaan itseäsi niin paljon, ettet anna kenenkään tehdä itsellesi enää enempää pahaa :-)
Kun opit rakastamaan itseäsi, on helppo homma ymmärtää, että samanlaisia erehtyviä paskiaisia me kaikki olemme ja sen seurauksena oppia rakastamaan myös muita.
Ehkä jopa näitä palstan totuuden torveloita, vaikka myönnän kyllä, että vaikeaa se tulee olemaan :-)

Kiitoksia vastauksista. Kännisekoiluni eivät siis ole mitään järisyttäviä, mutta yhdessä vaiheessa tuli käytyä viihteellä usein ja juotua vähän liikaa, helposti lipsahtaa kun perusluonne on sietämättömän ujo ja estynyt. Olen siis vain harrastanut seksiä väärien ihmisten kanssa, käyttäytynyt tanssilattialla kuin lutka, kaatuillut ym. tavallista, en siis esim. hakannut ihmisiä tai muuta vakavaa. Mieleni on ollut aika hauraassa tilassa vähän aina, ja häirintäsyyte tuli exältä joka minut jätti. Tällaisia juttuja, joskus tuntuu vaan että olen ainoa huono ihminen.

Ap

On sitä tullut sekoiltua humalassa ja välillä joku hävettävä muisto putkahtaa mieleen ja nostaa punan kasvoille.. mutta mennyt on mennyttä. Jokaisella on mahdollisuus muuttua ja nauttia nykyisestä elämästä tuntematta jatkuvaa mielipahaa menneestä. Ja tottakai olet parisuhteen arvoinen, mitä täällä oikein höpötetään?? :eek:

Älä ap turhaan häpeä elämääsi jos et ole ketään satuttanut. Ei kovin poikkeavalta sun historiasi kuulosta kuitenkaan. Ei sun niitä ns huudella tarvii, mutta opettele olemaan sinut itsesi kanssa. Älä turhaan tuomitse itseäsi.

Yhteistyössä