Muita, jotka eivät nouse istumaan

Eli siis, meidän tyttö on kohta 9kk eikä ole noussut istumaan kuin pari kertaa ja nekin luultavasti vahingossa. Tyttö istuu kyllä tukevasti (kun nostaa istumaan), konttaa ja nousee seisomaankin mutta istumaan ei ees yritä nousta itse

Onkos muita tälläisia vauvoja? Onko joku ollut fysioterapiassa tämän takia?

Alkuperäinen kirjoittaja mimmo:
Eli siis, meidän tyttö on kohta 9kk eikä ole noussut istumaan kuin pari kertaa ja nekin luultavasti vahingossa. Tyttö istuu kyllä tukevasti (kun nostaa istumaan), konttaa ja nousee seisomaankin mutta istumaan ei ees yritä nousta itse

Onkos muita tälläisia vauvoja? Onko joku ollut fysioterapiassa tämän takia?
Meillä kaksoset kohta 10kk ja toinen noussut istumaan jo kohta kuukauden itse, ja toinen ei edes viitsi yrittää! Kait ihan normaalia, en kyllä ite ainakaan oo vielä huolestunut! :)

Meillä neiti myös melkein 9kk ja melkein pääsee könyämään istumaan =) Siis kyljellään ollessa nostaa itsensä melkein istuma-asentoon... Ei ryömi eikä konttaa vielä ja luultavasti liikkumisen takia joutuu fysioterapiaan opettelemaan nämä taidot (jos ei opi ennenkuin 9kk on täynnä) :|

Alkuperäinen kirjoittaja äeppä:
Moi!

Meidän tyttö täyttää kuun lopulla vuoden ja on istunut alle 9kk iästä topakasti, eikä oo yhtään kertaa itte noussu istumaan!!! eikä myöskään liiku ollenkaan, mitenkään :(
Ei nouse istumaan vieläkään, mutta on omaksunut istuen liikkumisen edes, että pääsee huonetta vaihtaan :heart:

Meillä melkein 11kk poitsu ei myöskään nouse ite istumaan. Meillä liikutaan kierimällä, eikä edes yritetä kontata tai ryömiä. Poika istuu syöttötuolissa ihan hyvin ja lattiallakin jonkin aikaa. Meillä ei ole kukaan neuvolassa puhunut fysioterapiaan menosta. Kyllä kait ne lapset ajallaan oppivat...

Meidän näinä päivinä 1v täyttävä tyttö ei vieläkään nouse istumaan, 9,5kk iästä asti on muuten istunut. On tämä kehitys ollut hidasta muutenkin *huokaus*, ryömimään lähti vasta pari päivää sitten ja jaksaa nyt vetää itseään eteenpäin metrin, pahaimmillaan kaksi.

Lähete fysioterapiaan lähti kun tyttö ei 10kk iässä vielä liikkunut mitenkään (pyöri siis vatsallaan navan ympäri ja joskus pakitti vahingossa, mutta ei päässyt eteenpäin). Siellä nyt käydään ja pikkuhiljaa edistystä on tullut. Fysioterapeutti tykkäsi että kesälomien jälkeen, 1v2kk iässä lapsen tulisi osata nousta itse istumaan, liikkua ryömien tai kontaten ja nousta tukea vasten seisomaankin. Noihin siis tähdätään ja toivotaan että sitten saisi kehitys vähän vauhtia.

meil istui 6kk iässä selkä suorana lattialla, se riitti sille pitkään... 9kk iässä alkoi konttailemaan alkuun vaan nojaili käsiin ja otti suuntaa mut ei liikkunu,ja 10kk iässä nousi mahamakuulta istumaan,ts työnsi ittensä ylös.

Yhteistyössä