Muita, jotka ei niin välitä joulun ruuasta? Siis pääruuista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
...kyllä mä suklaasta, pipareista ja tortuista tykkään joo, mutta jouluruuista en ole koskaan välittäny. Punasta lihaa en syö, koska en sen mausta tykkää, laatikot on pahoja jne. Rosolli on ihan ok. Mä aina joka joulu väkipakolla maistan kaikkia jouluruokia ja sit jää koko lautanen melkein täyteen, koska olen vain närppinyt...olenko poikkeus vai onko muitakin.

Ja kun mun mielestä joulussa ihan parasta on juuri ruoka :D
Lanttulaatikko, imelletty perunalaatikko, rosolli :p
Muuten en oikein tykkää sianlihasta mutta sellainen kunnon murea kinkku kerran vuodessa on kyllä hyvää sekin :p

Eikö teidän joulupöydässä ole keitettyjä perunoita, kalkkunaa, karjalanpaistia, lihapullia, kalaa, vihreää salaattia? Ei kai niitä laatikoita yms pakko ole ottaa ellei yhtään tykkää.

Viimeksi muokattu:
siiiiisss eiiii.... mulla on sellanen setti, että kaikki laatikot on ihan eiei-tavaraa, rosolli myös. Kalaa en voi allergian vuoksi syödä. Karjalanpaisti on vähän niin ja näin, voin maistaa ihan pari palaa, en vaan tykkää. Kinkkua söin lapsena, sitten vähenevästi, pariin vuoteen en ollenkaan. Nyt kinkun hajukin nostaa vedet kurkkuun (pikku raskaustoiveita, häh??), joten ei sitä tänäkä vuonna. Mä syön joulusin perunaa ja kalkkunaa (yhden siivun). Tänä vuonna ajattelin tehdä lihapullia ittelleni :) Ja muuten, aina kun on toitotettu, että kyllä sitä sitten oppii vanhemmiten, niin mun kohdalla ei, en ole oppinut. 30 vuotta yrittänyt jo.

laatikoita ja rosollia ei meillä syödä...hyi miksi pitäs jouluna syödä jotain juuresmössöjä kun voi herkutella graavikaloilla, mädillä, lammaspaistilla, pateilla ja herkullisilla salaateilla. Riisipuurokin on aika surkeaa juhlaruokaa, ennemmin joku jäädyke tai jotain elegantimpaa. Suomalaiset jouluruoat ovat aika maalaismaisia ja jotenkin rahvaanomaisia.

Yhteistyössä